با مسئولیننقد نوشته‌ها

وقتی زیارت شهدا ، گران تمام می شود

به بهانه ی ورود ممنوع شدن گلزار شهدا و جریمه شدن ماشین های زائرین

 

وقتی زیارت شهدا ، گران تمام می شود

به بهانه ی ورود ممنوع شدن گلزار شهدا و جریمه شدن ماشین های زائرین

پرده اول:

بچه هایی که دلشان گره خورده است به گلزار شهدا خوب می دانند که این روزها دور تا دور شهیدآباد و بهشت علی به بهانه ی شیوع کرونا در محاصره ی داربست های ورود ممنوع است و این در حالی است که طبق گزارش های موثق ضریب انتقال این بیماری در اماکن مذهبی (مساجد، نمازجمعه ، حرم اهل بیت ، حسینیه ها و ..) در مجموع زیر یک درصد!!! است. در صورتی که در حمل و نقل عمومی و فروشگاه ها بالای ۵۰ درصد ( آمار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران) و این درحالی است که اطراف پارک دولت و برخی پارک های دیگر شهر و هایپرمارکت ها و . . .  داربستی وجود ندارد.

 

پرده دوم:

قصه ی مادر شهید ولایتی را چندین بار گفته ام. مادری که فراق مزار شاخ شمشادش را بیش از یک روز تاب نمی آورد و پس از شهادت حسین اش هر شب بر مزارش حاضر می شود.

حالا مدتی است شنیده ام ، مادر حسین مجبور است خم و راست شود و با هزار مکافات هرشب از لابلای این داربست ها  خودش را برساند به حسین شهیدش تا دلش آرام شود. شاید این بی قراری برای من و شما قابل ادراک نباشد ، اما من شنیده بودم  از مادر شهید مفقودالاثری که می گفت :«وقتی خبردار شدم که از جنازه پسرم خبری نیست، آنقدر درونم می سوخت که گاهی یخ می خوردم شاید آن اتش آرام شود»

این روزها، غیر از مادر حسسین ولایتی، برخی مادر و پدرهای پیر شهدا،  برای زیارت مزار شهیدشان یا باید بی خیال زیارت شوند یا قامت خمیده شان را از لابلای این داربست ها عبور دهند.

 

پرده سوم:

دیشب ، حوالی ساعت یازده شب ، افسر محترم  بر روی ماشین های پارک شده روبروی گلزار شهدا، برگ جریمه می گذاشت. هر چه گشتم تابلوی پارک ممنوع ندیدم. لابد به جرم زیارت گلزار شهدا داشتند جریمه می شدند وگرنه دلیل دیگری وجود نداشت.

 

پرده ی آخر:

آی شهدای شهرم! شرمنده ایم که برای رسیدن به مزارتان این روزها اینقدر مانع گذاشته اند و عجیب زیارت شما برای آدم ها گران تمام می شود. گمان نمی کردیم روزی به اینجا برسیم.  شرمنده ایم که «زیارت ممنوع»تان کرده اند و شما را از همان انگشت شمار زائر محروم کرده اند. نه! آن انگشت شمار زائر را از دیدن شما محروم کرده اند ، در حالی که هایپرمارکت های بزرگ شهر موج می زند از جمعیت و اطرافشان پر است از ماشین هایی که جریمه نمی شوند.

چقدر حالمان بد است این روزها! اگر قرار بود خادم از خائن تشخیص داده شود، مشخص شد. خودمان هم از قبل می دانستیم و می شناختیمشان. دعایی کنید که این روزها تمام شود. دلمان کمی زیارت عاشورا می خواهد کنار مزار خاک گرفته تان. دلمان کمی قدم زدن می خواهد لابلای آن جعبه آیینه ها . . . شما را به خدا دعا کنید این روزهای عجیب و غریب تمام شود.

 

پانویس:

از مسئولین امر خواستاریم با توجه به ضریب انتقال بسیار پایین ویروس کرونا در قطعه شهدا ، این ممنوعیت رفع شود و از عوامل محترم راهنمایی و رانندگی هم خواستاریم در ماجرای جریمه کردن ماشین های پارک شده درب گلزار تجدید نظر نمایند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام
    دیشب مادرم اونقده گریه کرد که مجبور شدیم ببریمش شهید آباد سر مزار داداشم.
    با وجود کمردرد و پادردش به سختی از لای داربست ها رد شد، اما چادرش گرفت به میله و پاره شد.
    تو رو خدا اگه میشه به مسئولین بگید یه نگهبان بزارن برا پدر مادر شهدا در شهید آباد رو باز کنن.
    این تنها خواسته مادرمه … تو رو خدا به مسئولین بگید

    1. سلام خواهر بزرگوارم . . .
      من پیام شما را می رسانم
      اما پاسخ مسئولین محترم این است:
      شهیدآباد رفتن ممنوع است. به قانون تمکین کنید

  2. وقتی مسئولین آسانترین راه و عجب آن افسری که ساعت ۱۱شب جریمه می کند باید گفت تو چرا مرد بر دم هایپر و ببنید که چه وضعی است برید اول شهر به ایستید باغات چه وضعی است فقط به مسئولینی که ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا