با مسئولین

دفن میت در قطعه شهدا با رضایت رئیس بنیاد شهید صورت گرفته است

جوابیه شهرداری دزفول به دفن میت در قطعه شهدا

دفن میت در قطعه شهدا با رضایت رئیس بنیاد شهید صورت گرفته است

جوابیه شهرداری دزفول به دفن میت در قطعه شهدا

قصه از اینجا شروع می شود که ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ ، خانواده های شهدا با تعجب متوجه دفن یک میت در قطعه شهدای گلزار بهشت علی می شوند.

واکنش الف دزفول به دفن میت در قطعه شهدا را اینجا ببینید

پس از پیگیری ها متوجه می شوند که این میت علاوه بر اینکه خود شهید  نیست، بلکه هیچ ارتباطی با خانواده ی شهدا ندارد، یعنی نه پدر و نه برادر و نه فرزند و نه همسر شهید است و نه حتی جانباز.

شائبه ی رابطه و رانت و سفارش افراد ویژه،  در دفن این میت قوت می گیرد و خبرگزاری ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر ماجرا می شوند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران در جوابیه ای که برای رسانه ها در مورخ یکشنبه ۲۷ مهر ارسال می کند، شهرداری را مقصر دانسته و اعلام می کند :

«درخصوص دفن متوفی مورد اشاره، این بنیاد هیچگونه مجوزی مبنی بر دفن در قطعه شهدای بهشت علی را صادرننموده و به شدت در برابر درخواست دفن افراد غیرشهید در قطعه شهدا ایستادگی نموده و می نماید.

ضمناً یادآوری می‌شود که مسئولیت حفظ و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر عهده شهرداری ها می‌باشد و برای هرگونه دفن در قطعه شهدا می‌بایست مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران را اخذ نماید.

»

متن کامل جوابیه بنیاد شهید را اینجا ببینید

پس از گذشت چند روز در مورخ ۱ آبان ۹۹  ، مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری دزفول طی مصاحبه ای که متن آن توسط مدیر محترم روابط عمومی شهرداری دزفول در اختیار الف دزفول قرار گرفته، به این موضوع واکنش نشان داده است. متن این جوابیه به شرح زیر است:

 

دفن متوفی مورد نظر در قطعه شهدا با رضایت رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول صورت گرفته است

با توجه به اظهارات اخیر موسوی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول مبنی بر عدم صدور مجوز برای دفن میت مورد نظر در قطعه شهدا، رشتی پور مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری دزفول گفت: دفن این میت در قطعه شهدا با رضایت رئیس این بنیاد صورت گرفته است.

وی گفت: مزار این میت توسط این سازمان در قطعه یک آرامستان “بهشت علی” آماده شده بود و قرار بود که در آن محل دفن شود که طی یک تماس تلفنی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به اصرار خانواده آن مرحوم به بنده اعلام کرد که متوفی در قطعه شهدا دفن شود.

وی افزود: مکالمه تلفنی اینجانب با وی در حضور چند نفر صورت گرفت که در صورت لزوم این افراد به منظور صحت آن حاضر به شهادت دادن هستند. »

 

و حالا توپ این دفن غیرقانونی دوباره در زمین بنیاد شهید پاسکاری شده است.

فعلاً قضاوت را به مردم واگذار می کنیم. حقیقت ماجرا کدام است؟ بنیاد مجوز نداده است و شهرداری مقصر است یا اینکه شهرداری با رضایت بنیاد شهید این اقدام را انجام داده است؟ یا گزینه ی سومی وجود دارد که ما از آن بی خبریم؟

یک دیدگاه

  1. سلام
    در مورد دفن میت در میان مزارهای شهدا به نظر من که خودم هم از اعضای خانواده شهدا هستم کاملا غلط است وبطور کلی باید متوقف شود حتی اگر آن میت والدین شهید باشند.
    باید این دیدگاه جامع را داشت که “گلزار شهدا “موزه دفاع مقدس است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا