معرفی کتاب

«عصمت» بار دیگر افتخارآفرین شد

برگزیده شدن کتاب «عصمت» در نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت سرخ نگاران

 

آیین اختتامیه «نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت سرخ نگاران» ۳۰ اردیبهشت ماه جاری با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، به صورت مجازی  برگزار و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در این مراسم آثار ژانر ایثار و شهادت از سال ۱۳۹۵-۱۳۹۷ مورد داوری قرار گرفت و در مجموع ۴۵ منتخب آن در دو بخش «برگزیدگان» «تقدیر شوندگان» و «نوقلمان» معرفی شدند.

در این مراسم از «سیده رقیه آذرنگ» نویسنده ی کتاب «عصمت» در بخش «نویسندگان شایسته تقدیر نوقلم» تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است که «شهید عصمت پورانوری» بانوی شهید ۱۹ ساله ی دزفولی است که در ۱۹ آذرماه ۱۳۶۰ در حالی که فقط ۶۶ روز از آغاز زندگی مشترکش گذشته است ، در اثر حمله هوایی نیروهای بعث عراق ، روی پل قدیم دزفول در حالی که قصد عزیمت به گلزارشهدای بهشت علی دزفول را دارد ، به همراه هم عروس و مادرشوهرش به شهادت می رسد.

زمانه و زندگی این شهید والامقام به قدری جذاب و آموزنده است که این شهید والامقام در سال ۱۳۹۸ به عنوان شهید شاخص کشوری مطرح گردیده و از کتاب عصمت و نویسنده ی آن توسط مقام معظم رهبری تجلیل به عمل آمده است.

در اهمیت این کتاب همین بس که «عصمت» به زبان ترکی ترجمه شده و نسخه ترکی آن در کشور آذربایجان منتشر گردیده است و همچنین این کتاب در حال ترجمه به چندین زبان مختلف دنیاست و به یاری خدا در آینده در کشورهای دیگر و به زبان های مختلف دیگر منتشر خواهد شد

چاپ اول عصمت در سال ۱۳۹۵ منتشر و هم اکنون چاپ چهارم آن در دسترس عموم مردم قرار دارد.همچنین کتاب صوتی «عصمت» نیز در کانال کتاب گویای ایران صدا و همچنین اپلیکیشن های طاقچه و کتابراه در دسترس می باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا