تاریخ‌نگاری
موضوعات داغ

احمد و سید منصور پس از ۴۱ سال برگشتند

به مناسبت رجعت پیکر پاک و مطهر شهیدان احمد کاید خورده و سیدمنصور قاطمه باف

احمد و سید منصور پس از ۴۱ سال برگشتند

به مناسبت رجعت پیکر پاک و مطهر شهیدان احمد کاید خورده و سیدمنصور قاطمه باف

و باز هم خبری در گوش شهر پیچیده است. خبری پر از عطر یوسف. خبری آمیخته با عطر و بوی والفجر مقدماتی. خبری رمل آلود از فکه

خبری از گمشده های والفجر مقدماتی . از همان گمشده هایی که سه تایشان بهمن ماه سال ۹۹ رخ نشان دادند و برگشتند و بر شانه هایمان رفتند تا گلزارهای شهدا و سه تای دیگرشان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در اوج قرمزی کرونا و مظلومانه دفن شدند.

و چقدر حال شهر را عوض کردند

و این بار باز هم دو تای دیگرشان برگشته اند. در این اوضاع قرمز فرهنگی شهر . . .  در این اوضاع آشفته ی آدم ها، چه آرامشی بهتر از تابوت سه رنگ و چه تسکینی بهتر از نگاه شهدایی که از در و دیوار شهر نگاهمان کنند و دلگرمی مان بدهند که هنوز هم ما هستیم. نگران نباشید.

هنوز هم دلمان برای شهر و آدم هایش می تپد. حتی استخوان های سوخته مان هم غیرت دارد در این بارش بی غیرتی های روز افزون.

بعد از ۴۱ سال خبری پیچیده است.

خبری داغ تر از رمل های سوزان فکه ، که ۴۱ سال امانت داری کردند.

خبری که باید ۴۱ سال پیش می آمد ، اما نیامد و پدر و مادرهایی در حسرت شنیدن آن ، سال ها به صبر نشستند و چشم به در دوختند و حسرت به دل رفتند به دیدار شاخ شمشادشان.

ما در والفجر مقدماتی ۴۱ شهید گمشده داشتیم که با آمدن علیرضا روغنی ، ناصر علی بنگی و علی گلشن زاده ، گمشده هایمان شد ۳۸ نفر.

با آمدن حمید خبری و لطیف شهی زاده و  غلامحسین خروسی ، گمشده ها شدند  ۳۵ نفر . نام و نشان عبدالکریم عبدال زاده هم که آبان ماه ۱۴۰۰ در هنزای استان کرمان پیدا شد و آمار شد ۳۴ نفر.

و حالا «احمد کاید خورده» و «سید منصور قاطمه باف» هم برگشتند و مانده ۳۲ شاخ شمشاد دیگر که چشم هایی هنوز به راه آمدنشان هستند.

چقدر این برگشتن ها را لازم داشتیم. چقدر شهر به اعجاز این تابوت ها محتاج است و چه به موقع برگشته اند و هر یک با پیامی برای هر کداممان.

خوش آمدید گمشده های والفجر. رکوردشکنان فراق.خوش آمدید

به استقبالتان خواهیم آمد و بر استخوان های سوخته تان بوسه خواهیم زد.

تصاویری از شهید احمد کاید خورده و سید منصور قاطمه باف در ادامه تقدیم می گردد.

تصاویر شهید احمد کاید خورده

 

تصاویر شهید سید منصور قاطمه باف

 

لازم به ذکر است که شهید احمد کاید خورده متولد ۱۳۴۴ در سن ۱۷ سالگی در مورخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر گردید. مزار یادبود شهید احمد کایدخورده در گلزار شهدای شهید آباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

 

شهید سید منصور قاطمه باف، متولد ۱۳۴۱ ، در سن ۲۰ سالگی و در مورخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر گردید. مزار یادبود سید منصور قاطمه باف در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا