تاریخ‌نگاریصوت

صدایی از بهشت

انتشار صوت مصاحبه با سه تن از شهدای موشکی مسجد نجفیه

 

انتشار صوت مصاحبه با سه تن از شهدای موشکی مسجد نجفیه

انتشار برای اولین بار پس از چهل سال

بر خلاف هر سال، امسال برای نوشتن برای ۱۳ شهید موشکی مان و برای یادواره ای که می توانستیم برگزار کنیم و برگزار نکردیم ، دستم به قلم نمی رود.

حس می کنم ، کرونا بهانه بود، خودمان نخواستیم کاری از پیش ببریم.

یاد حرف سال گذشته ام می افتم که  امسال هم در همان شب اولی که تصمیم گرفتیم یادواره بگیریم گفتم:

آن شب گفتم: بچه ها! شب های تمرین شب های ماست! شبهایی است که ما باید با این بچه ها خلوت کنیم و دوساعتی با آنها باشیم. گفتم منتظر شب یادواره نباشید و کاسه های گداییتان را همین شب ها پرکنید. گفتم شب های تمرین شب های ماست و فرصتی برای اینکه حالمان با شهدا خوب شود و شب اجرا ، شب مردم است. شبی که قرار است دست در دست شهدا، حال مردم را خوب کنیم.  پس فرصت خودتان را از دست ندهید. به اجرا رسیدیم، که رسیدیم و فبها… و اگر هم نرسیدیم ضرر نکرده ایم. گفتم: بیشتر بچسبید به کار! که «کار» همان «شهدا» بودند. یعنی بیشتر بچسبید به شهدا!

حس می کنم ، امسال نخواستیم. . .این حس درونی من است  فلذا کسی نه به دل بگیرد و نه ناراحت شود. به همین خاطر دیگر متن را ادامه نمی دهم.

اما همینطور خشک و خالی هم که نمی شود از کنار چهلمین سالروز ۱۳ شهیدمان بگذریم. سال گذشته ، حاج حسین چند فایل برایم فرستاد که حقیقتاً شگفتانه بودند.  صدای سه تن از این سیزده شهیدمان که عمدتا سیزده ساله بودند.

بگذار تسکین درد بی یادواره ماندن امسالمان همین صداهای مردانه ی بچه ها باشد و پس از چهل سال گرد و خاک از رویشان  کنار بزنیم و با عمق جانمان گوش کنیم. شاید دل شعله ورمان تسکینی موقت پیدا کند.

 

صدای شهید معظم علیرضا حلیمی

 

صدای شهید معظم غلامعلی دیناروند

 

صدای شهید معظم غلامعلی دزفولی

 

پانویس :

ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه ۱۹ اسفند ماه ۵۹ ، در اثر اصابت موشک به مسجد نجفیه دزفول تعدادی از نوجوانان بسیجی مسجد زیر آوار می مانند و به دلیل آتش گرفتن ماشین حامل کپسول های گاز و انفجار پی در پی کپسول های گاز امداد رسانی به آنان میسر نمی شود.

در این حادثه ۱۳ نوجوان بسیجی مسجد که اکثرا ۱۳ ساله هستند به نام های غلامرضا صارمی نیا۱۱ ساله، محمود سعادتی زارع ۱۲ ساله، محسن افشار نیا۱۳ ساله، مصطفی رجول دزفولی۱۳ ساله، غلامرضا ملک ۱۳ ساله، غلامعلی دیناروند۱۳ ساله، علیرضا حلیمی۱۳ ساله، مرتضی صارمی نیا۱۴ ساله، غلامعلی دزفولیان۱۴ ساله،غلامحسین دستوری۱۵ ساله،عبدالنبی اکبرنیا۱۶ ساله،علی غلامی۲۱ ساله،غلامرضا سپهری۲۲ ساله به شهادت می رسند.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا