تاریخ‌نگاری

« صحنه آخر» غوغا کرد

گزارشی از یادواره ی شهدای مسجد نجفیه + تصاویر

« صحنه آخر» غوغا کرد

گزارشی از یادواره ی شهدای مسجد نجفیه ، یادواره ای متفاوت با برنامه هایی خاص+ تصاویر

 

یادواره شهدای مسجد نجفیه که هر ساله در سالروز شهادت سیزده نوجوان شهید حمله موشکی به مسجد نجفیه ، برگزار می شود، پنجشنبه شب گذشته ، مورخ ۱۸ اسفندماه۱۴۰۱ با استقبال پرشور خانواده های معظم شهدا و عموم مردم شهرستان دزفول برگزار شد.

 

یادواره شهدای مسجد نجفیه به دلیل محتوا و برنامه های اجرایی آن شاید از متفاوت ترین یادواره های سراسر کشور باشد که سال هاست مورد استقبال جمع زیادی از نسل جوان و نوجوان قرار می گیرد.

جوانان و نوجوانان مسجد نجفیه دزفول سالهاست که با عبور از قالب تکراری و کلیشه ای و گاهی خسته کننده برنامه هایی چون سخنرانی و مداحی به مدل جدید و نوینی از برگزاری یادواره شهدا رسیده اند که هر ساله تحسین و رضایت اقشار مختلف و خصوصاً نسل جوان را به دنبال دارد.

مدلی سراسر هنر و ابتکار که با استفاده از پتانسیل نسل نوجوان و جوانان مسجد و با استفاده از کمترین امکانات و صرفاً با اتکا به توانایی ها و خودباوری ها و البته اخلاص و ارادت بی حد و حصر نوجوانان و جوانان جلسات قرائت قرآن و بسیج این مسجد ، به شهدا صورت می گیرد.

امسال نیز «نوانمایش » هفتاد دقیقه ای «صحنه ی آخر»  کاری از گروه هنری بچه های مسجد نجفیه ، با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد.

نوانمایش «صحنه آخر» که با بازی  و گویندگی تعدادی از نوجوانان این مسجد به روی صحنه رفت روایت یک مادر شهید مفقودالاثر است که در طول قصه ماجراهایی برای او پیش می آید و در نهایت صحنه ی آخر این نوانمایش با موضوع امام زمان(عج) گره می خورد و اتفاقات زیبا و جذابی را رقم می زند.

امسال نوانمایش «صحنه ی آخر» با اوج احساس و ارتباط مخاطبین مواجه شد به گونه ای که بسیاری از حضار صحنه های متعدد کار را از پشت پرده های اشک دنبال کردند.

نوانمایش «صحنه ی آخر» دارای قصه ای است که بر اساس بیش از سی روایت حقیقی از شهدا، مادران شهدا ، دلکویه های مادران شهدا و نیز وصیت نامه های شهدا تدوین و به روی صحنه رفته است و اکثریت بخش ها و اتفاقاتی که در آن به وقوع می پیوندد و دیالوگ هایی که گفته می شود بر اساس اتفاقات حقیقی و نوشتارهای به جا مانده از شهداست که شاید قصه ای با زنجیره ای از روایات واقعی در این حوزه بسیار نادر و کم نظیر باشد.

«صحنه ی آخر» سرشار از پیام های شفاف و در لفافه برای مردم و مسئولین در خصوص تداوم راه شهدا و حفظ میراث گرانبهای آنان است.

«نوانمایش» ابتکاری است که سال هاست نوجونان زیادی را جذب جلسات قرائت قرآن و البته مهمان یادواره شهدا می کند. در این نوع از تأترکه ابتکاری از نوجوانان و جوانان مسجد نجفیه است، بازیگران روی صحنه رفته و گویندگانی از بیرون  صحنه دیالوگ های نمایش را اجرا می کنند.

«نوانمایش » باعث شده است که ماه ها قبل از اجرا تعدادی از نوجوانان به واسطه هنرنمایی در این اثر هنری ارتباط خود را با مسجد بیشتر کرده  و در همان راستا ارتباط آنان با شهدای مسجد نیز بیشتر شود و از طرفی با حذف برنامه های کلیشه ای سخنرانی و مداحی، برنامه ی یادواره استقبال بی نظیری را شاهد باشد.

«نوانمایش» مغناطیسی برای جذب نیروهای تازه نفس و حفظ نیروهای جلسات قرائت قرآن است که سال هاست ، شاکله ی یادواره مسجد نجفیه دزفول را به متفاوت ترین یادواره در شهرستان و شاید در استان تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است که نوانمایش های «بی قراران آگاه» ، «زنگِ هنر» و «سلمان» ، سال های گذشته برنامه اصلی و محوری یادواره مسجد نجفیه دزفول بوده است که با استقبال و تقدیر مردم مواجه گردیده است.

 به امید اینکه راه شهدا همیشه شلوغ ترین راه عالم باشد و حرمت والدین شهدا همیشه در قله های عزت و احترام.

بر خود لازم می دانم در همین نوشتار از تمامی دست اندرکاران یادواره شهدای مسجد نجفیه که مخلصانه ماه ها برای اجرای این یادواره آسمانی زحمت کشیده اند تشکر و قدردانی کرده و عزت و سربلندی و عاقبت بخیری آنان را از خداوند منان آرزو دارم.

والسلام

الف دزفول

تصاویری از یادواره شهدای مسجد نجفیه  در ادامه تقدیم می شود

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا