خاطره شهدا

شیشه عطر غلامرضا

روایت هایی از شهید غلامرضا زمانیان

شیشه عطر غلامرضا

روایت هایی از شهید غلامرضا زمانیان

 

خواست خدا

شهيد غلامرضا قبل از شروع جنگ فعاليت زيادي در سپاه داشت. فعالیت هایی از قبيل نگهباني و اعزام به محل هاي تعيين شده از طرف سپاه. سه ماه قبل از شروع جنگ تحميلي نيز به ايلام اعزام شد و مدتي در آنجا خدمت كرد و هنگام برگشتن از ماموريت ماشين آنها به دره اي سرازير شد،  ولي بخواست خدا از مرگ حتمي نجات پيدا كردند.

 

فتح المبین

در عملیات فتح المبين از طرف مسئولين سپاه مسئوليت يكي از انبارها را به وي محول مي كنند و او همواره نگران و ناراحت بود كه چرا نتوانسته است در عملیات شركت كند.

او که هميشه در پي فرصتی مناسب بود تا بتواند در عملیات ها شرکت کند، با شنیدن فراخوان اعزام نيرو براي عمليات بيت المقدس، با توجه به مخالفت شديد مسئولين براي رفتن به جبهه، اصرار داشت که این بار در عملیات باشد. بالاخره هر طور بود رضایت مسئولین را گرفت و مسئوليت انبار را هم  به ديگری محول كرد و راهی شد.

شیشه عطر

ستاد نیروهای ذخیره سپاه دزفول سرشار بود از جوانان و نوجوانانی که بی هیچ ادعایی برای دفاع از کیان اسلامی آمده بودند تا به هر شکل  وظیفه پاسداری خود را از انقلاب اسلامی انجام داده و لبیک گوی امام خود باشند .

غلامرضا از همان روزهای نخست جنگ در بین نیروهای ذخیره سپاه حاضر بود و برخی از جبهه های پدافندی هم حضور او را درک کرده بودند، در عملیات بیت المقدس حضور پیدا کرد.

درمرحله اول عملیات بیت المقدس زمانی که قرار شد از دارخوین بطرف جاده اهواز ـ خرمشهر و مواضع عراقیها حرکت کنیم ، ساعت حدود ۱۲ شب بود. غلامرضا یک شیشه عطر از جیبش در آورد و به همه بچه هایی که آماده حرکت بودند از آن عطرخوش بو زد و گفت:« هرکس شهید شد با بوی خوش پیش خدا برود !»

حوالی ساعت چهار صبح،  وقتی به جاده رسیدیم و درگیری شروع شد، اولین کسی که شهید شد خود غلامرضا بود، درحالیکه هنوز بوی همان عطر را می داد و ته مانده اش شیشه اش در جیبش بود.

 

استفتاء شهید غلامرضا زمانیان با دستخط حضرت امام خمینی(ره)

 

بخشی از وصیتنامه شهید غلامرضا زمانیان :

پدر و مادر! فکر می‌کنم در این موقعیت تنها تقاضایم از شما خواهران و برادران و دوستان و آشنایان، این باشد که نماز جماعت و نماز جمعه و دعای کمیل را حتماً فراموش نکنید و همیشه با شادی روح بروید و فقط به خدا توکل کنید. از شما تقاضا دارم رفتن به «شهیدآباد» را فراموش نکنید و بیشتر بر مزار بقیه شهدا بروید، چون اصلاً فرقی میان فرزند شما و بقیه نیست. پدر و مادر، دوست دارم وقتی گریه می‌کنید، برای خودتان گریه کنید و به جای گریه برای من، فقط برایم دعا کنید.

شهید غلامرضا زمانیان متولد ۱۳۴۱ در مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس و در جبهه دارخوین به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

 

راوی: امین حبیبی راد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا