عکس
موضوعات داغ

انتشار یک تصویر برای اولین بار بعد از ۴۲ سال

انتشار تصویری دیده نشده از شهید حسین ناجی

انتشار یک تصویر برای اولین بار بعد از ۴۲ سال

انتشار تصویری دیده نشده از شهید حسین ناجی

 

✍🏻خداوند بر درجات شهید حسین ناجی بیفزاید ان شاالله. شاید هیچ کس به اندازه ی من که قریب چهار سال سرگرم نگارش و تدوین کتاب شهید ناجی بودم، حسین را نشناسد.
این ادعای بزرگی است . اما وقتی روایت بیش از هفتاد نفر را در خصوص حسین تبدیل می کردم به کتاب «ناجی» به اندازه ی هفتاد نفر و از زاویه نگاه هفتاد نفر او را شناختم و این شناختن دقیقاً عین نشناختن است چرا که آنقدر شخصیت حسین وسیع و عمیقی بود که یقیناً جز خداوند هیچ کس او را به واقع و به حق نشناخت.
😭حیف که کمتر کسی او را می شناسد و حیف که کتاب«ناجی» هم همانند سایر کتاب های شهدای دزفول به برکت کم لطفی مسئولین و البته مردم ، شهید شد. کتابی که می تواند زندگی آدم ها را زیر و رو کند و در طریق سیر الی الله قرار دهد. شخصیتی که هر کس با او آشنا شود نمی تواند از او دل بکند.

✅بگذریم :
یکی از تصاویری که همیشه مرا به هم می ریخت ، تصویر پیکر حسین در صحنه ی نبرد فتح المبین بود . بین آن شقایق های سرخ و زمین های سبز. تصویری که برای ماندگاری در تاریخ ، ثبت شده بود. تصویری که به سختی در کتاب تصویر و روایتش کردم و خدا می داند چه بر سر دلم آمد تا نوشتمش!

⭕️امروز تصویری به دستم رسید که برای اولین بار پس از ۴۲ سال در سالروز شهادت حسین منتشر می کنم. تصویری از آخرین وداع رفقای حسین با پیکر او در صحنه ی نبرد.
در این تصویر شهدایی مثل شهید جاویدالاثر عبدالحسین نوروزی و شهید پوررکنی حضور دارند و چه تصویر غریبی است این تصویر. وداع رفقا با معلم و مرادشان. با عارف و سالکی که در شب های دوکوهه، همه شان به شهادتش یقین کرده بودند و خود حسین نیز از شهادتش برای برخی از رفقایش گفته بود.
در این تصویر باز هم مثل شب های دو کوهه ، مثل شبهای ذخیره سپاه ، مثل شب های مسجد امام حسن عسکری و . . . دورش حلقه زده اند ولی اینبار دارند برایش فاتحه می خوانند ، هر چند که حسین خود حالا فاتح قله های بهشت است و حالا دیگر حسین دارد از آسمان نگاهشان می کند و برخی هاشان را بشارت می دهد به شهادت:

« و یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم اَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَ لا هُم یَحزَنون‌ »

🌷 این تصویر مرا برد به آن روزهای زیبایی که مشغول نگارش ناجی بودم و لحظه لحظه زیستنم گره خورده بود با حسین. چه لحظه های بی تکراری بود آن ثانیه های مقدس.

شاید بچه های نسل امروز نتوانند با این تصویر ارتباط خاصی بگیرند، اما یقیناً این تصویر برای رفقای حسین ارزشمند است

روحش شاد و ان شالله که خداوند او را شفیع ما قرار دهد.

این تصویر غریب تقدیم به شما

 

شهید حسین ناجی در۷ فروردین ماه ۶۱ و در عملیات فتح المبین آسمانی شد و مزار مطهر ایشان در جوار مزار برادر شهیدش «عبدالامیر ناجی» در قطعه دوم گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا