عکسیادهای ماندگار
موضوعات داغ

بسیجی شخص نیست، شاخصه است

دستنوشته ای دیده نشده از عارف شهید سیدرضا پورموسوی

 

بسیجی شخص نیست، شاخصه است

دستنوشته ای دیده نشده از عارف شهید سیدرضا پورموسوی

 

بسمه تعالی

بسیج عرصه حضور فرزندان پر شور اسلام و عاشقان امام و نام آشنای همه رهنوردان صراط قیام است. این نام با حماسه و ایثار، شهادت و رشادت ، خلوص و عشق آن چنان درآمیخته که بسیج تداعی کننده این ارزش ها و عظمت ها گشته است.

ستون فقرات ستم از این نام می لرزد و غول غارتگر استکبار از این عنوان می سراید. شعله ای که از کانون جان بسیج زبانه می زند و آتش مقدسی که در نگاه روشن آنان نشسته است، خرمن بیداد را خاکستر کرده و فراتر از جغرافیایی سرزمین شرف و شهادت ، از آفریقای سیاه تا آمریکای لاتین در کرانه های مدیترانه دلها را به میهمانی آفتاب می خواند و کویر سینه ها را مژده ی حضور باران می دهد.
امروز اگر در برهوتِ این قرن، امیدی خانه زده و فریادی از حلقومی جوشیده، همه ریشه در این حضور نور دارند.

بسیج کلاس ایمان و ایثار و حماسه و سمبُل شجاعت و شهامت و شهادت است. اگر حضور این سربازان پاکبازِ عاشق نبود در هجوم کفر پیشگانِ شب پرست، چه کسی پاسدار حریم عزت و کرامت و شرافت ما بود، که علی علیه السلام می فرماید:
فَلجُنُودُ بِاِذنِ اللهِ حُصُونُ الرَّعیَّة وَ زَینُ الولاةِ وَ عِزُّ الدّینِ وَ سُبُلُ الاَمنِ وَ لَیسَ تَقومُ الرَّعیَّةُ اِلّا بِهِم {۱}

لشکریان و سپاهیان به اذن پروردگار، قلعه و نگهبان مردم و زینت و آراستگی ولایت ، مایه ی عزت و سربلندی دین و راه های امن و آسایش هستند و مردم جز با وجود آنان قوام و استواری پیدا نمی‌کنند. بسیج الفبای فتح و ظفر را با قلم خود نگاشت و راه فلاح و صَلاح را در سلاح متکی بر ایمان نمود.

بسیجی در بازارِ میدان، به بزرگترین و شکوه مند ترین معامله پرداخت و کالای جهان را به بهای رضوان الهی به پروردگار خویش تقدیم کرد.
بی شک آنچه در لبنان، امریکا را به عجز و ستوه آورد، آنچه اسرائیل را به عقب نشینی مفتضحانه کشاند، الهامی بود که از بسیجیان قهرمان و پاکباز گرفته شده بود.

بسیج عرصه ی عشق و خلوص است و بسیجی سربازی گمنام، عاشق و زاهد که در راه وصول و رضای دوست، میدان مین را پرنیان می بیند و سیم های خاردار را تار عنکبوتی که باید گسست و تهدید و تبلیغ دشمن را جیغِ جُغدی که در گلو باید خفه کرد.

بسیج کلمه و کلام نیست، عنوان و نام نیست، کتابِ سبزِ ایمان است، قابوس [مرد نیک رویِ خوش رنگ] سرخِ عشق است، کانون تعبّد و تعهّد و تهجّد است و مظهر تحرّک و تلاش و توکل.

بسیجی شخص نیست، شاخصه است، شاخصه و شاقول و معیار فضیلت و پاکبازی.

بسیجی رزمنده ای است ستم سوز و ظلمت شکن، دشمن کوب و ظلم افکن، خدا جوی و رها از اسارت «من».
این سَرو های راست قامت میدان ، این صفوف مرصوص مجاهدین فی سبیل الله در هر کجا و هرگاه در دفاع از حریم قدسی قرآن و انقلاب.
جان بر کف ایستاده‌اند و تا شکست جنایت و شستن زنگار فتنه از جهان، آرام نخواهند نشست .
بسیجی محصول کربلاست و آن که در دامان قرآن و عاشورا پرورش یافته، ذلت نمی شناسد و ننگِ حضورِ هیچ ستمگر حق ستیز را تحمل نخواهد کرد و هیچ ارزشی را با جبهه و حضور در سنگر دفاع و جهاد مقایسه نخواهد کرد.

زمزمه لبان بسیجیان همواره این است که :
رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ {۲}

 

منبع: سایت زلال

‫۴ دیدگاه ها

  1. باسلام وسپاس
    آنان که سوارتوسن نور شدندازباده وصل دوست مسرورشدند

    دیریست که درقلوبمان جادارند هرچند که بسیارزما دورشدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا