تاریخ‌نگاری

سردار عبدالرحمن پوراسد، از فرزندان دزفول آسمانی شد

جانبازان و یادگاران 8 سال دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت

 

عبدالرحمن از کودکی افتخار درک محضر حضرت آیت الله قاضی امام جمعه فقید شهرستان دزفول را داشته و در مسجد بازار از معنویت حضور ایشان سیراب می شد .
با شروع انقلاب اسلامی با اینکه نوجوان بود اما در تظاهرات ها شرکت می کرد با پیروزی انقلاب اسلامی مشتاقانه به سپاه مراجعه اما بدلیل سن کم نتوانست عضو رسمی سپاه شود، اما همان زمان به عضویت ذخیره سپاه در آمد.

عبدالرحمان پوراسد درسال ۱۳۶۰ وارد سپاه شد و دوره آموزش عمومی سپاه را در پادگان شهید غیوراصلی طی نمود پس از آن با شروع جنگ تحمیلی و رسیدن دشمن بعثی به نزدیکی های شهرستان دزفول، باحضور در جبهه های پدافندی از جمله :صالح مشطط، دشت عباس، کرخه و… به عنوان دیدبان ادوات و توپخانه خدمت می کرد.

پوراسد از آنجاییکه دوره مربیگری تاکتیک را طی کرده بود، به عنوان مربی آموزش نظامی وارد واحد آموزش لشکر ۷حضرت ولیعصر(عج) شد و همزمان با مسئولیت هایی که داشت کار آموزش را نیز در اولویت های کاری خود قرار داد،  به گونه که با تغییرات تاکتیکی جنگ و نیاز به آموزش های جدید، به بندرعباس اعزام و دوره غواصی و عملیات آبی خاکی را در آنجا فرا گرفت و سپس به لشکر برگشت و این آموزش ها را قبل از عملیات های خیبر و بدر در پلاژ شهید دانش به رزمندگان لشکر ۷ در کنار سایر مربیان لشکرآموزش داد .

او  در اکثر عملیات های هشت سال دفاع مقدس ازجمله : فتح المبین ،بیت المقدس، والفجرمقدماتی، والفجر یک، والفجر هشت و والفجر ده، خیبر، بدر ، کربلای۴وکربلای ۵ و نصر۴ حضور فعال داشت و ‌همزمان سه نقش اساسی را ایفا می کرد.

قبل از به عنوان مربی عملیات آموزش می داد، حین عملیات به عنوان رزمنده در عملیات می جنگید و در کنار آن مسئولیت های مهمی از جمله راه اندازی و حضور در گردان سکانی (حضرت موسی) را نیز بر عهده داشت.

پوراسد چندین مرتبه در عملیات های متعدد مجروح و به افتخار جانبازی نائل آمد.

با پذیرش قطعنامه ۵۹۸‌‌ و پایان جنگ به تهران منتقل و در معاونت عملیات نزسا مشغول خدمت شد تا دراین راستا بتواند تجربیات و اندوخته های خودرا به یگان های تابعه نزسا منتقل نماید و در همین مسیر فعالیت خود را ادامه داد تا به درجه بازنشستگی نائل آمد.

پس از بازنشستگی به سازمان پدافند غیر عامل کشور منتقل  و قریب به ده سال به عنوان « مدیر عملیات معاونت اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل کشور » مشغول به خدمت و کارهای با ارزشی از خود به یادگار گذاشت.

سردار عبدالرحمن پوراسد، این رزمنده و جانباز دلاور سال های حماسه و ایثار ، ششم دی ماه ۱۴۰۰ و همزمان با  ایام فاطمیه دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوستند .

روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا