دسته‌بندی نشدهعکس
موضوعات داغ

انتشار اثر هنرمند دزفولی برای شهدای عملیات طریق القدس پس از ۴۰ سال

اثر هنری حاج سیداحمد آذرنگ هنرمند متعهد و انقلابی دزفول در اربعین شهدای عملیات طریق القدس

 

سید احمد ، همانند سید حبیب برادرش ، هنرش را نذر شهدا و  انقلاب کرده است.

خانه شان محل رفت و آمد افرادی است که بعدها به شهادت می رسند. مثل سید هبت الله قاضی دزفولی ، سید ضیاءالدین و سید فخر الدین هاشمی نسب و . . .

اینبار دلش حال و هوای شهدای طریق القدس را دارد. چهار هفته از عملیات گذشته است و اربعین شهدا نزدیک است. او به یاد شهدای عملیات بستان طرحی را روی کاغد نقش می زند که باید در تاریخ این شهر تا ابد ماندگار شود.

 حاج سید احمد اذرنگ ، هنرمند انقلابی و متعهد دزفولی ، برای چهلم شهدای عملیات طریق القدس یا همان عملیات فتح بستان، تصویری زیبا و سرشار از معنا و محتوا را روی کاغذ نقش می زند و عکس شهدای شهرستان دزفول در عملیات  طریق القدس را در آن جانمایی می کند.

چند دقیقه ای هم کلام حاج سید احمد شدم. می گفت: اسامی شهدا و نوشته های روی نقاشی را هم با خط خودش نوشته است.

 می گفت: این نقاشی ها و کارهای هنری مشابه را، همه و همه با کمک و نگاه شهدا طرح زده است و ایده ها و ابتکارات را هدیه و لطف شهدا می دانست و می گفت: هنگام نقش زدن بسیاری از این نقاشی ها، اشک می ریختم .

می گفت بسیاری از شهدا به خانه ما رفت و آمد داشتند و طعم رفاقتشان را چشیدم  و بعدها همان شهدا سوژه ی نقاشی های من شدند.

خداوند حاج سید احمد را حفظ کند و روح ملکوتی برادر ارجمندش، هنرمند بی نظیر شهرمان، مرحوم سیدحبیب آذرنگ را با ارواح طیبه اهل بیت(ع) و شهدا محشور کند ان شاللله.

سید حبیبی که تا آخرین ثانیه های حیات دنیوی و ایمانی اش در حال نقش زدن چهره ی شهدا بود و آخرین نفس هایش را هم کنار قلم و ورنگ هایی کشید که قرار بود با ان ها نقش شهدای مدافع حرم دزفول را روی دیوار سپاه دزفول تصویر کند.

خداوند سید حبیب را بیامرزد و طول عمر با برکت به حاج سید احمد و سایر برادران رزمنده ایشان عطا فرماید.

اثر هنری سید احمد را پس از گذشت چهل سال برای اولین بار منتشر می کنیم، اثری که باید در موزه های دفاع مقدس نگهداری شود. اثری که در سال ۱۳۶۰ ترسیم شد و حالا پس از ۴۰سال دوباره رونمایی می شود:

 

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام این اثر دوسالی است که به مرکز فرهنگی دفاع مقدس به همراه ۳ اثر دیگر اهدا شده ودر ورودی موزه نصب شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا