با مسئولیننقد نوشته‌ها

هويت يكي از شهداي گمنام مدفون در سردشت دزفول شناسايي شد

به فكر 8 شهيد گمنام يادمان دزفول باشيد

هويت يكي از شهداي گمنام مدفون در سردشت دزفول شناسايي شد

به فكر ۸ شهيد گمنام يادمان دزفول باشيد

 

امروز خبري در خبرگزاري ها پيچيد مبني بر شناسايي هويت ۵ شهيد والامقام دفاع مقدس كه در سال هاي گذشته به عنوان شهيد گمنام در مناطق مختلف كشور عزيزمان مدفون گرديدند.

در بين اين شهداي عزيز،  «شهيدوالامقام عبدالكريم لركي» قراردارد كه در فروردين ماه ۹۲پيكر پاك و مطهر ايشان كه در عمليات والفجر ۸ به شهادت رسيده بود به عنوان شهيد گمنام در سردشت دزفول به خاك سپرده شد و گزارش تشييع اين شهيد در الف دزفول منتشر شد. (براي خواندن گزارش اينجا كليك كنيد)

در تحقيقات اوليه من در سايت هاي مختلف، اين شهيد عزيز مربوط به روستاي چمن لاله شهرستان هفتكل مي باشد ( كه البته ممكن است تشابه اسمي باشد و هنوز از رسانه ها رسما محل سكونت اين شهيد اعلام نشده است)

حال فارغ از اينكه اين روند كه كميته جستجوي مفقودين در پيش گرفته است جاي بسي نقد دارد كه بدون تحقيقات و جستجو جهت شناسايي اين شهدا با استفاده از آزمايشات پزشكي اين عزيزان را به عنوان «شهيد گمنام»  در مناطق مختلف كشور دفن مي كند، ذكر يك نكته را خاص شهرستان دزفول ضروري مي دانم.

بيش از چهار ماه است كه در ارتباط با شهداي گمنام يادمان دزفول در حال تلاش و تكاپو هستيم تا مشخصات اين شهدا(نام عمليات،سن شهيد، محل شهادت، سال شهادتكه روي سنگ مزارها حك نشده بود)را شناسايي كرده و  مشخص گردد كه هر مزار مربوط به كداميك از اين ۸ شهيد والامقام است.

بجز مسئول مركز فرهنگي دفاع مقدس هيچ يك از مسئولين نتنها هيچ كمكي نكردند بلكه اصلا اهميتي به موضوع ندادند.

با تلاش دوستان مشخصات پيدا شد ، اما اينكه در حال حاضر هر مزار مربوط به كدام يك از اين ۸ شهيد است هنوز گره كور داستان است.

حال سوال اين است كه اگر يكي از اين ۸ شهيد شناسايي شود ، مسئولين دزفول در خصوص تحويل پيكر اين شهيد چه تصميمي خواهند گرفت ؟

اين اتفاق دير يا زود خواهد افتاد و مسئولين مربوطه خود را براي مواجهه با اين اتفاق آماده كنند.

آيا هر ۸ مزار را بايد حفر كنند و ۸ پيكر را خارج و مورد آزمايش پزشكي قرار دهند ؟

چقدر فرياد بزنيم و كسي به فكر نباشد ؟

پس آقايان مسئول براي يك شرمندگي بزرگ خودشان را آماده كنند.

اينكه مادر يكي از اين شهدا بيايد و مسئولين در خصوص اينكه فرزندش را در كداميك از اين ۸ مزار دفن كرده اند پاسخي نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا