خاطره شهدا
موضوعات داغ

امدادگران آسمانی

روایت هایی کوتاه از شهدای امدادگر کمیته امداد امام خمینی دزفول

امدادگران آسمانی

روایت هایی کوتاه از شهدای امدادگر کمیته امداد امام خمینی دزفول

امدادگرشهید *حسن کاهو کار*، در روز‌های دفاع مقدس رزمنده بی بدیل خمپاره انداز ۸۲ میلیمتری بود، وقتی وارد جبهه شده بود ۱۵ ساله بیشتر نداشت، شناسنامه اش را دستکاری کرده بود تا در گردان ادوات او را بپذیرند.
وقتی قابلیت هایش را در جبهه نشان داد، در گردان بلال او رابه عنوان آر پی جی زن، می‌شناختند.
مسئول جلسه قرائت قرآن و برگزاری مراسمات مذهبی هم بود، بسیار طبع بلندی داشت بعد از جنگ هم که به کمیته امداد آمد، امداد گر ماهری بود کار مردم اولویتش بود. هر کاری از دستش بر می‌آمد دریغ نمی‌کرد.
بسیار جوان قدرتمندی بود کیسه آرد ۸۰ کیلویی را به دوش می‌کشید و در خانه مدد جو‌ها به زمین می‌گذاشت.

شهید حسن کاهوکار

 

با امدادگرشهید سعید رشاد از نوجوانی دوست بودم، پسر محجوب و متواضعی بود، پدرش رو از کودکی از دست داده بود، قسمت مدد جویی کمیته فعالیت می‌کرد، وقتی خانواده‌ای نیاز به کمک داشت، خواب به چشمش نمی‌آمد تا نیاز آنان را برآورده کند. صبر و حوصله بالایی داشت.
یک روز برای یک خانواده جهیزیه برده بودیم، معمولا با ماشین‌های بدون آرم در مناطق تردد می‌کردیم تا نکند، محتاجی شناخته شود یا با انگشت اشاره نشان داده شود.
وقتی جهیزیه را به در خانه رساندیم، داماد خانواده در حیاط ایستاده بود، سعید رشاد طوری وانمود کرد که فامیل عروس است و من را هم که همراهش بودم، راننده‌ی وانت معرفی کرد با هم وسایل را خالی کردیم، حتی رشاد در عروسی هم شرکت کرد تا کسی از ماجرای مددجو بودن خانواده عروس باخبر نشود.

شهید سعید رشاد – سمت راست

امدادگرشهید *حمید لیاقت مهر* هم از کسانی بود که مهر مددجوها به حدی به دلش نشسته بود، که با وجود قبول شدن درآزمون استخدامی شرکت نفت، تصمیم گرفت در کمیته امداد بماند.
قسمت خودکفایی کار می‌کرد، پشتکار بالایی داشت وام ۸۰ هزار تومانی برای روستائیان تهیه می‌کرد، و برایشان دام می‌خرید، به جای گاو محلی که شاید ۱ کیلو هم شیر نداشت، دام‌های اصلاح شده در اختیار روستائیان قرار می‌داد که روزانه ۲۰ کیلو شیر تولید می‌کردند و معیشتشان از آن زمان، دگرگون شد.
خیلی از همین روستاییان در حال حاضر گاوداری دارند و ۱۰ نفر هم نیروی کار آنجا مشغول به کارند.

شهید حمید لیاقت مهر

امدادگرشهید *علیرضا قبیتی زاده* از بچه‌های صدقات بود، شب‌ها به همراه هم صندوق‌های صدقات را باز می‌کردیم، کاری که دیگران در ۸ ساعت انجام می‌دادند او در ۲ ساعت انجام می‌داد. برای آمارگیری که به همراه هم ماموریت می‌رفتیم گاهی هفته‌ها می‌گذشت و ما رنگ خانه را نمی‌دیدیم.

 

شهید علیرضا قبیتی زاده دزفولی

 

امدادگرشهید *حسن کاهوکار* ، متولد ۱۳۴۹ ، از کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دزفول در مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۶ در حین مأموریت کاری ، در اثر حادثه انفجار مین در منطقه غرب کرخه به شهادت رسید.

امدادگرشهید *سعید رشاد* ، متولد ۱۳۴۶ ، از کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دزفول در مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۶ در حین مأموریت کاری ، در اثر حادثه انفجار مین در منطقه غرب کرخه به شهادت رسید.

امدادگرشهید *حمید لیاقت مهر* ، متولد ۱۳۴۲ ، از کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دزفول در مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۶ در حین مأموریت کاری ، در اثر حادثه انفجار مین در منطقه غرب کرخه به شهادت رسید و به برادر شهیدش محمدرضا پیوست.

امدادگرشهید *علیرضا قبیتی زاده* ، متولد ۱۳۴۹ ، از کارکنان خدوم کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دزفول در مورخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۷۶ در حین مأموریت کاری ، در اثر حادثه انفجار مین در منطقه غرب کرخه به شهادت رسید.

 

راوی: غلامرضا نوید کیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا