تاریخ‌نگاری

حسین تکثیر شد

به بهانه ی چاپ کتاب«آسمان خبری دارد» ، روایت زندگی و خاطرات شهید عبدالحسین خبری

بالانویس۱:

عارف شهید نوجوان شهید«عبدالحسین خبری» را در اردیبهشت ماه گذشته معرفی کردم (اینجا) و گفتم که قرار است به زودی کتاب روایت زندگی اش چاپ شود. به یاری خدا و به همت گروه روایتگران شهدای دزفول کتاب «آسمان خبری دارد» روایت زندگی و خاطرات این عارف شهید به چاپ رسید.

 

حسین تکثیر شد

به بهانه ی چاپ کتاب«آسمان خبری دارد» ، روایت زندگی و خاطرات شهید عبدالحسین خبری

 

هر چند خیلی دیر، اما بالاخره به همت جوانان پرشور و انقلابی « گروه روایتگران شهدای دزفول » کار جمع آوری و چاپ خاطرات شهدای مظلوم و گمنام پایتخت مقاومت ایران ، دزفول قهرمان ، چند سالی است آغاز شده است. کاری که باید سی سال پیش صورت می گرفت تا هم خاطرات شهدا در ذهن راویان کم رنگ نشده باشد و هم شهدای دزفول در سطح کشوری مطرح شوند و مقصر این کم کاری ها و بی خیالی ها، چه ارگان ها ، نهاد ها و یا چه کسانی بوده اند را هم که نیازی به لیست کردنشان نیست زیرا این بی خیالان در عرصه ی شهدا و دفاع مقدس را همه خوب می شناسیم و البته اکنون موضوع بحث  هم نیستند. هرچند هرگاه هم که موضوع نقد بوده اند، برای پوشیده ماندن قصور و تقصیر و ضعفشان با چوب تهدید و تهمت قد علم کرده اند.

 این روزها بچه های «گروه روایتگران شهدای دزفول» در حال جبران کم کاری هایی هستند که باعث شد، شهدای دزفول با آن همه عظمت و کم نظیری، نتنها در کشور و استان ، بلکه در شهر خود نیز غریب و ناشناخته باشند. چاپ کتاب «هیچ کس به او التماس دعا نگفت» مربوط به زندگی «شهید محمدحسین کرم عنایت» ، چاپ کتاب «حاج عظیم» مربوط به خاطرات فرمانده «شهیدحاج عظیم محمدی» و اکنون نیز چاپ کتاب «آسمان خبری دارد» مربوط به عارف شهید نوجوان «شهید عبدالحسین خبری» از جمله کارهای این گروه است و کتاب های مربوط به شهدای دیگر دزفول  نیز به همت این گروه در مسیر چاپ قرار گرفته اند.

اولین جلد از کتاب «آسمان خبری دارد» از طرف بچه های گروه روایتگران شهدای دزفول تقدیم به محضر مبارک امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) گردید و به کتابخانه ی مرکزی آستان قدس رضوی تقدیم شد.

 

در خصوص شهید عبدالحسین خبری یک بار دیگر باید یادآور شوم که یقیناً راهی را که «حسین» رفته است بی شباهت به راه عرفا نیست. پس باید بر اساس قاعده « عَبدی اَطِعنی حَتَّی اَجْعَلَکَ مثْلِی أَنا اَقولُ لِشَیءٍ کُن فَیَکون فَأنتَ تَقولُ لِشیءٍ کُن فَیَکون » پرده­هایی برای حسین در این سیر و سلوک­ها کنار رفته باشد. حسین کمتر در این خصوص زبان باز کرده است، چراکه «آن­که را اسرار حق آموختند، قفل کردند و دهانش دوختند» اما گاه به اشاراتی، برای رفقایش یقین حاصل می­شود که آن­چه را که حسین می­بیند با آنچه دیگران می­بینند، تفاوت دارد. حسین چشمی دارد که گاه نیم نگاهی به آن سوی پرده می­اندازد. و الله اعلم . . .  و البته این مطالب بیشتر جایش توی دل­ها باید باشد تا روی زبان­ها و بین کتاب­ها. اما چون دیگر حسین آسمانی شده است، بازگو کردن این موارد شاید انگیزه­ای باشد برای افرادی که از درگاه پروردگار فاصله دارند. دلیلی واضح و روشن بر: «رسد آدمی به­جایی که به­جز خدا نبیند» و صدالبته ممکن است که برای خیلی­ها مشاهدات و حالات حسین باورپذیر نباشد، اما تمامی این حالات نمک سیر و سلوک است و هدف اصلی،  وصال. هدفی که حسین در نهایت به آن دست می­یابد.

کتاب «آسمان خبری دارد» توسط انتشارات نیلوفران و در تعداد ۳۰۰۰ جلد به چاپ رسیده است و این روزها نیز یک مسابقه ی کتابخوانی از این کتاب برگزار شده است. خواندن این کتاب می تواند مصداق بارز مرور سبک زندگی اسلامی برای آحاد مردم ، خصوصاً نوجوانان و جوانان باشد که خواندنش را به همه ی عزیزان توصیه می کنم. ضمناً دوستان می توانند این کتاب را از کتاب فروشی های مختلف شهر همانند کتابفروشی سبزقبا ، فروشگاه وارثین و . . . تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا