فیلم
موضوعات داغ

فیلمی دیده نشده از عارف شهید سیدرضا پورموسوی

به بهانه وفات مادر گرامی شهید پورموسوی

فیلمی دیده نشده از عارف شهید سیدرضا پورموسوی

این فیلم برای اولین بار منتشر می شود

 «شهید سید رضا پورموسوی »از جمله شهدای خاص و ویژه ی شهرستان دزفول است و قصه خاص بودنش هم بر می گردد به یک اتفاق یا اتفاقات خاص.

او در ایام نوجوانی واله و شیدای امام عصر(عج) می شود و برای وصال یار ، طی طریق می کند و در نهایت به آرزوی خود در دیدار دلدار می رسد.

« سید رضا » بر طبق سنت «آنکه را اسرار حق آموختند، قفل کردند و دهانش دوختند» مهر سکوت روی لب می زند و از این دیدارها حرفی به میان نمی آورد.

سیدرضا که پایش به جبهه های حق علیه باطل باز شده است، سال ها در عملیات ها و مناطق مختلف سرگرم جهاد اصغر و جهاد اکبر می شود و همچنان آن راز بزرگ را سر به مهر نگه می دارد.

او نهایتا در سوم فروردین ماه ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در سن ۲۲ سالگی آسمانی می شود.

 

شهید سیدرضاپورموسوی

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود. پس از شهادت دستنوشته هایی از او پیدا می شود که پرده از اسراری شگفت ، عجیب و تکان دهنده برمی دارد. پرده از ارتباط با سید و آقای غایبش، همان آقایی که خبر شهادت را قبلا به او ابلاغ کرده است.

کتاب «زلال» به قلم لیلا محمدی، روایت زمانه و زندگی شهید سیدرضا پور موسوی و سیر و سلوک معنوی او و ماجرای دیدارهای او با قطب عالم امکان مهدی (عج) را در قالب مستند داستانی به رشته تحریر درآورده است و حاوی نکات اعتقادی خاص و ناب برای نسل نوجوانان و جوان است.

روز گذشته  متاسفانه باخبر شدیم که مادر این شهید والامقام دارفانی را وداع و به فرزند شهیدش پیوسته است.

لذا الف دزفول به همین بهانه فیلم کوتاهی از مصاحبه با این شهید را تقدیم مخاطبان می کند. این فیلم با تمام کهنگی و کیفیت صدا و تصویر ضعیف ، صدا و تصویر آرضا را مهمان دل های تشنه ی دیدار می کند و ثانیه های حضور مادی سیدرضا را به تصویر می کشد و شیرینی تماشای سید و شنیدن صدای او را برای کسانی که این عارف واصل را ندیده اند به کام جان می ریزد.

جهت آشنایی بیشتر با شهید سیدرضا پور موسوی و مشاهده ی دستنوشته های او اینجا و اینجا و اینجا را کلیک کنید.

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام اجر کارتان با حضرت حق بحق سیدالشهدا صلوات ا…علیه و شهدا و یاری گران امام زمان صلوات ا…علیهم
    فعالیت تان ستودنی ست ان‌شاءا… مستدام باد
    بویژه کلیپ شهید والامقام سیدرضاپورموسوی ک برای اولین بار رونمایی شده عالی ست؛ باوجود کیفیت پایین صدا و تصویر ،نابست و غیمت ب مانند طلا
    و چقدر کلامش راهگشاست ب مدد حدیثی از جد بزرگوارشان صل علی ا… علیه و آله و سلم و عجل فرجهم ک هدیه دادند ب ما ،دقیقا چند دهه بعد از آن روزی ک با ایشان مصاحبه کردند ؛ ب همه مایی ک در زمانه یی هستیم ک مادیات پررنگ تر ست و داریم تربیت را ب روش و دید خودمان تفسیر و اعمال میکنیم
    ممنون شهید ، سید بزرگوار ک در زمانی کلامتان ب دستمان رسید ک الان خود جزءوالدینیم و غبار دنیا و تشکیلاتش در این عصر و دوره دیدمان را از دین و شریعت محمدی صل علی ا… علیه و آله و سلم و عجل
    فرجهم تار و گرگ و میش کرده ک بد دوره یی ست و سخن تان ب مانند نور میدرخشد و راه را از بیراه تمایز میدهد
    آیا این خود معجزه یی از شهدا نیست؟

    و اما یک خواهش لطفاً تاریخ را بالای صفحه قید بفرمایین.مثلا الان مشخص نیست این صفحه مربوط ب چه تاریخی است؟سه روز پیش ک تاریخ محسوب نمی شود…یا مادر شهید ب رحمت خدا رفتند مشخص نیست ک چه زمانی بوده
    سپاسگزارم

    1. با سلام و تشکر از حضورتان در الف دزفول و اظهار نظر حضرتعالی
      سیستم تاریخ زدن توسط سایت انجام می شود. معمولا تا یک ماه را سایت تاریخ دقیق نمی زند و بعد از گذشت یک ماه تاریخ دقیق را نشان می دهد.

      البته من در تنظیمات سایت نگاه می کنم و اگر امکان تغییر این روند وجود داشت ، پیشنهاد شما را انجام خواهم داد ان شاالله

  2. سلام سپاس از زحمات شما در جمع آوری و ارایه ی زیبای مطالب
    از دیدن فیلم شهید پور موسوی لذت بردم .این جوان در دهه ی شصت چه عارفانه سخن گفته چه قدر سخنانش به دلم نشست و چقدر مناسب حال امروز ماست که فرزندانمون رو فقط برای دنیا تربیت می کنیم ممنون که این آثار ارزشمند رو منتشر می کنید آن شاالله بهره ببریم و به کار ببندیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا