خاطره شهدافیلم

لیست قبولی های بهشت

خاطراتی از سردار شهیدان اهل قلم ایران ، شهید حسین بیدخ

بالانویس:

الف دزفول در پست قبل برخی از دستنوشته های سردار شهیدان اهل قلم ایران، شهید حسین بیدخ را منتشر کرد. در این پست خاطراتی از این شهید والامقام به همراه فیلم مصاحبه این شهید عزیز تقدیم می گردد.

مملکت پس از جنگ دکتر و مهندس می خواهد

او كتابهاي درسي اش را با خودش به جبهه آورده بود و در فرصتهاي بدست آمده به حل تمرين مي پرداخت . به او گفتم :   حـسـيـن جان  ، حالا چه وقت درس و مشق است ؟ او خيلي جدي به من گفت : درست است كه آرزوي شهادت دارم. امّا من از خواست خداوند اطلاع ندارم ، شايد مشيّت خداوند خلاف خواست ما باشد . بايد فراموش نكنيم كه اين مملكت آينده دارد ، پس از جنگ بايد نيروهاي حزب الهي سُكاندار عرصه هاي كار و تلاش باشند.مملكت پس از جنگ دكتر و مهندس مي خواهد . ما بايد همه چيز را در نظر بگيريم .

 

  کمترین فرصت

كوله پشتي حـسـيـن به هنگام اعزام به جبهة دالْپَري پر از كتاب بود ، علت آنرا پرسيدم حـسـيـن در جواب گفت :‌ دالپري جبهة نسبتاً راكدي است و فرصتهاي زيادي پيش مي آيد و من سعي مي كنم كمترين فرصت را از دست ندهم .

 

لیست قبولی های بهشت

وقتي با يك پتوي سياه از گوشه اي از محوطة تاريك پادگان با احتياط خود را به آسايشگاه مي رساند ، وقتي تلاش مي كرد چشمان پف كرده و قرمز خود را از دوستانش بِدُزدد ،  خيلي ها پيش بيني مي كردند كه در ليست قبولي هاست . 

 

نویسنده

فن بيان و شيوايي كلام   حـسـيـن   هر شنونده اي را مجذوب خود مي كرد ، توانايي فوق العادة او در انتقال مفاهيم موجب شد تا پس از عمليات طريق القدس ، بعنوان سخنگو و پيام رسان دفاع مقدس از طرف بسيج دزفول به تهران اعزام شود و در دبيرستانهاي متعددي براي دانش آموزان به ايرادسخن بپردازد . به گفتة برادراني كه ايشان را همراهي مي نمودند ،   حـسيـن   ، دفاع و مقاومت جانانة مردم ، امداد و نصرت اللهي و جلوه هاي ويژة عمليات فتح بستان ( طريق القدس ) را در قالب جملات بسيار شيوا و جذاب بيان مي نمود  .

 

حسین فقط بنویس

از قلم پر توان او اطلاع داشتم و گمانم براين بود که در اين عمليات عاقبت  از استغاثه هايش نتيجه خواهد گرفت . از اين رو تا  از او خواهش كردم تا مي تواند بنويسد .

بعد از نماز ظهر متوجه شدم  كه   حـسـيـن   يكي از نوشته هايش را كامل كرده است ، از او اجازه خواستم و نوشته اش را خواندم ، تبارك اله بسيار زيبا نوشته بود . به او گفتم . حـسـيـن جان ،  اين مقاله را يا خودت بايد براي بچه ها بخواني يا اجازه مي خواهم خودم بخوانم .

عصر همانروز در جمع نيروهاي دسته مقالة حـسـيـن را خواندم . از جمع سـي چهـل نفري حاضـر هـيچكـدام جز خودم بـاور نمي كرد كه اين مطلب را حـسـيـن بـيـدخ   نوشته است . ظـاهر معـصوم ، آرام ، بـي سر و صـدا و بـي ادعـاي او همـراه بـا جـثة ضعـيف و چهرة بسيار جوان او همه را غافلگير كرده بود . بچه هـا تـشويق و تـحـسـين و تـعـجـب خود را پنهان نمي كـردنـد و جـمـلـگـي درخواستشان اين بود كه   حـسـيـن   را آزاد بگذاريد تا بنويسد .

دانلود فیلم مصاحبه عارف شهید حسین بیدخ

شهید حسین بیدخ، متولد ۱۳۴۲ در دوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار مطهر ایشان در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول ، زیارتگاه عاشقان است.

متن کامل وصیتنامه شهید بیدخ را «اینجا» و گلچین دستنوشته های او را «اینجا» در الف دزفول ببینید

‫۳ دیدگاه ها

  1. روحش شاد.شهدا امانت‌های خدا بودند که جهت خیر و برکت مدتی کنار ما بودند.بدا به حال ما اگر شربتی از لب لعلشان نچشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا