با مسئولیننقد نوشته‌ها
موضوعات داغ

آیا پیگیر و دلسوز هستید؟

به بهانه‌ی دیدار رییس شورای شهر دزفول با سفیر لبنان

جناب آقای ریاست محترم شورای شهر دزفول

با سلام

اگر همانند ریاست محترم قبلی شورای شهر خود را «شهید زنده» و بی نیاز از نقد نمی دانید و دلسوزان فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس را «بچه» و «گستاخ» خطاب نمی کنید و خواهان «برخورد» با عزیزان فعال در این عرصه نیستید، خواستم چند کلامی را دوستانه و برادرانه به سمع و نظر حضرتعالی برسانم.

چند روز پیش اخبار و تصاویری از دیدار حضرتعالی با «دکتر حسن محمد عباس»، سفیر لبنان در رسانه های محلی منتشر شد. دراخبار منتشر شده از این دیدار آمده است: «در خصوص نصب یادمان شهدای ایرانی جبهه مقاومت در کشور لبنان با سفیر این کشور به توافقاتی رسیده اید.»

کار بسیار مبارک، به جا ، مقدس و ارزشمندی است و امیدوارم که نتیجه بخش باشد. اما در همین خصوص از شمایی که یحتمل دلسوزانه پیگیر این ماجرا بوده اید، سوالاتی داشتم:

آیا خبر دارید که یادمان هشت شهید گمنام دفاع مقدس که سال ۱۳۸۱ در دزفول دفن شده اند ، بهمن ماه ۹۵ با وعده بازسازی ۱۰۰ روزه تخریب شده است و این وعده دارد کم کم ۱۰۰۰ روزه می شود،اما هنوز این یادمان تکمیل نیست ؟

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای تکمیل یادمان این شهدای مظلوم هم پیگیر و دلسوز هستید؟

آیا خبر دارید از « قطعه ی دست و پاها » ی شهید آباد دزفول؟ زمینی حدود ۸۰ متر مربع که محل تدفین دست ها و پاها وانگشت های قطع شده ای است که در موشکباران های دزفول صاحبان آنها هرگز شناسایی نشده اند. . سندی بی نظیر که نه در کشور ، بلکه در دنیا نمونه ای ندارد. آیا خبر دارید چهل سال است که این قطعه آسمانی چونان زباله دانی گوشه ی شهیدآباد دزفول خاک می خورد و در حال از بین رفتن است؟

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای ساخت یادمانی در این محل هم پیگیر و دلسوز هستید؟

آیا خبر دارید یادمان شهدای مفقود الاثر دزفول در کنج قطعه صالحین شهیدآباد، دارد فرسوده می شود و تصاویر سنگی شهدا، یکی یکی سقوط کرده و می شکنند و کسی برای بازسازی و نوسازی آن آستین بالا نمی زند؟

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای تعمیر این یادمان هم پیگیر و دلسوز هستید؟

آیا خبر دارید سنگ مزارهای سربازان شهید سال ۵۲ که غریبانه مهمان شهیدآباد دزفول هستند و خانواده هایشان در شهرهای دیگر ایران سکونت دارند، فرسوده و شکسته شده است؟ همانان که نامشان را از خیابان های دزفول حذف کردند را می گویم.

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای نوسازی این سنگ مزارها و ساخت یادمانی برای این مظلومان غریب هم پیگیر و دلسوز هستید؟

آیا خبر دارید یادمانی منقش به تصاویر حضرت امام و شهدا از میدان امام خمینی (ره) شهر حذف گردید و بجای آن اِلِمانی قرار گرفت که تنها پیام آن حذف تصاویر شهدا و حضرت امام(ره) بود. میدانی که «امام خمینی» نام دارد ، اما اثر و آثاری از این نام مقدس در المان نصب شده در آن وجود ندارد.

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای این اتفاق نامبارک هم پیگیر و دلسوز هستید؟

آیا خبر دارید  «شهید عصمت پورانوری» شهید شاخص سال ۱۳۹۸ کشور اعلام شده است؟ آیا خبر دارید که در اکثر شهرهای ایران تصویر این شهید معظم در ورودی ها و در و دیوار ها نقش بسته است؟

 آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر،  که برای تبریک به رئیس شدن یکی از اعضا و یا برای تبریک به عضو جدید شورا بنر نصب می کنید، برای نصب تصاویر این شهید بر در و دیوار زادگاهش پیگیر و دلسوز هستید؟

از شهدای ایرانی جبهه مقاومت حرف زدید و خواستار ساخت یادمان آنان در لبنان شدید. آیا خبر دارید تنها شهید خوزستانی( دزفولی) این جبهه ، شهید محمد حسین اثنی عشری(که بخشی از دیدارتان در خصوص یادواره این شهید بوده است) قریب به دو سال است که در شهیدآباد دزفول صاحب مزار شده است و تا کنون حتی از داشتن مزار هم بی بهره بوده است؟

آیا شما و مجموعه همکارانتان در شورای شهر، برای ساخت یادمانی از این شهید شاخص دزفول هم پیگیر و دلسوز هستید؟

و بسیاری «آیا» های دیگر که مجالی برای ذکر آن ندارم.

برادر ارجمندم

تکثیر شهدایمان در خارج از مرزهای ایران کار بسیار زیبا و ارزشمندی است. اما لازمه ی آن این است که شما عزت و عظمت و حرمت این عزیزان را حداقل در شهر خودتان حفظ کرده باشید و کارهای فرهنگی و عملیاتی لازم را در نهایت کمال و زیبایی انجام داده باشید و به قول معروف سنگ تمام گذاشته باشید.

برادر ارجمندم

بارها و بارها در فضای مجازی از حضرت عالی بیانیه هایی به عناوین مناسبتی مختلف مرور کرده ام.  این بار هم که در دیدارتان با سفیر لبنان چنین خواسته ای دیدم. لذا لازم دیدم که به عنوان یک فعال فرهنگی در این شهر برادرانه به شما توصیه کنم در حوزه دفاع مقدس و صیانت از ارزش های آن باید از حوزه ی شعار بیرون آمده و با مدد گرفتن از جوانان انقلابی و جلسان قرآن، هیات های مذهبی و جوانان خلاق و مبتکر و فعال در حوزه فرهنگ و هنر به خروجی هایی بی نظیر دست یافت.  به نتایجی که آرامش و رضایت خانواده های شهدا و مردم دلسوز و انقلابی را به دنبال داشته باشد. باید با عمل کردن، همت ، غیرت ، تعصب، پیگیری و اهتمام خود را نشان دهید وگرنه سخن گفتن ، شعار و بیانیه کار سختی نیست.

برای شما و مجموعه شورای شهر آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که به موارد ذکر شده عنایت لازم را داشته باشید و حقیقتاً پیگیری و دلسوزی خود را با عمل کردن به مردم نشان دهید.

والعاقبه للمتقین

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام حاجی جان حیف ک برخی از افراد برای انتشار نام خود بیش از انتشار نام شهدا زمان میگذرند چه بسا برای انتسار خود نیازمند استفاده ابزاری از نام این عزیزان هستند
    اگر دلسوزانی چون شما نباشد به ولله العظیم برخی ها حتی دوست ندارند نام شهید و شهادت برخلاف فرمایش حصرت آقا زنده باشد

    1. سلام برادر
      ما سعی مان این است به تکلیفمان در مقابل شهدا عمل کنیم.
      امید که این اندک را بپذیرند.
      هر کس باید فردا جوابگوی اعمال خودش باشد
      و می دانی و می دانیم که حساب و کتاب قیامت، مثل حساب و کتاب آدم ها بد و بی حسابی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا