تاریخ‌نگاری
موضوعات داغ

حماسه آفریدیم ، اما صدایمان به جایی نرسید

از زبان فرمانده ی بی نظیر و قهرمان ، حاج عبدالحسین خضریان

حماسه آفریدیم ، اما صدایمان به جایی نرسید 

بررسی نقش کلیدی بچه های دزفول در آزاد سازی خرمشهر

از زبان فرمانده ی بی نظیر و قهرمان ، حاج عبدالحسین خضریان

فتح خرمشهر یادآور رشادت، ایثار و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که با کمترین امکانات در برابر دشمنان مردانه ایستادند و اجازه ندادند یک وجباز خاک این سرزمین به دست بیگانه بیفتد.

امروز که سال‌ها از فتح خرمشهر می‌گذرد؛ از روزی که خونین شهر، شهر خون و قیام آزاد شد و نیروهای متجاوزی که آمده بودند تا بمانند ولی مفتضحانه مجبور به فرار شدند و خرمشهر به قیمت خون چندین هزار جوان غیرتمند این سرزمین آزاد شد. روزی که دیگر خیلی‌ها به ظاهر نبودند تا این آزادی را ببینند.

در این عملیات بدون تردید رزمندگان تیپ ۷ولیعصر(عج)دزفول نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند و حضور رزمندگان دزفولی از جمله سرلشکرغلامعلی رشیدفرمانده کنونی قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، سردارعبدالمحمدرئوفی نژاد معاون کنونی قرارگاه رزمی عملیاتی خاتم‌الانبیاء، سردارحسن شاهوارپو‌ر فرمانده کنونی سپاه ولیعصر(عج)خوزستان  و سردار شهید محمدحسن کوسه‌چی دبیرگروه ارزیابی نیروی زمینی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء بسیار اثرگذار بوده است.

اما متاسفانه در بسیاری کتاب ها و فیلم ها و مستند ها، خصوصاً در مستند آخرین روزهای زمستان این حضور به طرق مختلف تحریف شد و تاسف بار تر اینکه به جبران آن تحریف ها ، هیچگاه واقعیت اصلی از صدا و سیما منتشر نشد.

این صحبت های حاج عبدالحسین خضریان ، فرمانده وقتِ گردان عمار تیپ۷ولیعصر(عج)دزفول در عملیات آزادسازی خرمشهر»  از باسابقه‌ترین فرماندهان هشت سال دفاع مقدس است . گفتاری که هم بیان حقایق است و هم پاسخی مختصر به تحریف ها و بی انصافی های مستند آخرین روزهای زمستان و سایر کتاب ها و فیلم هایی که نقش دزفول و رزمندگان دزفول را تحریف کرده اند.

فیلم کامل این گفتگو قریب به ۳۰ دقیقه است که در روزهای آینده تقدیم می شود.

 

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا