معرفی اسوه‌ها
موضوعات داغ

کایدخورده! خاندانی پر از عطر شهادت

به بهانه معرفی شهدای خاندان کایدخورده و ارائه یک پیشنهاد

بالانویس۱:

موضوع «یازده شهید خاندان کایدخورده» را مدت ها بود در لیست کارهایم نوشته بودم و دنبال فرصتی بودم تا بدان بپردازم. بازگشت پیکر احمد بعد از ۴۱ سال از والفجر مقدماتی ، بهانه ی خوبی بود، اما فرصت پرداختن به این موضوع دست نداد. حالا فوت مادر مهدی، که اولین شهید از خاندان کایدخورده است و به نوعی سیدالشهدای این خاندان محسوب می شود، بهانه ای شد تا در این مجال به این شهدا و پیشنهادی که به دنبال آن دارم، بپردازم.

بالانویس۲:

خاندان شهدای زارع نیز ویژگی ها و شاخصه هایی شبیه به خاندان کایدخورده دارند و قریب ۱۴ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند که ان شالله در مجالی دیگر به شهدای این خاندان نیز خواهیم پرداخت.

 

 

کایدخورده! خاندانی پر از عطر شهادت

به بهانه معرفی شهدای خاندان کایدخورده و ارائه یک پیشنهاد

 

با شروع اولین روزهای تجاوز عراق به سرزمین ما ، دزفول جزو اولین اهدافی بود که به طُرُق مختلف مورد اصابت قرار گرفت. از بارش توپخانه های دشمن تا راکتهای هواپیماهای متجاوز و نیز موشک های ۹ و ۱۲ متری که محلاتش را با خاک یکسان می کرد.

دزفول و دزفولی ها با مقاومت اسطوره ای خود، داغ تصرف این شهر استراتژیک را به دل رژیم بعثی گذاشتند و همین باعث شد که دزفول همیشه در سرلیست حملات موشکی عراق باشد.

حضورِ جوانان دزفولی در جبهه های نبرد با استعدادِ یک لشکر و از طرفی قطب پشتیبانی و تدارکات و نیز قطب درمانی میادین نبرد بودن دزفول از طرف دیگر و همچنین حضور مردم و عدم ترک شهر که خود باعث ایجاد روحیه مضاعف برای رزمندگان بود و نیز پذیرایی بی نظیر از رزمندگان و ده ها دلایل دیگر ، باعث شده بود که دزفول همیشه رتبه «الف» را موشکباران ها داشته باشد.

در این بین خانواده هایی بودند که ده ها تن از اعضای خود را در موشک باران ها از دست دادند. خانواده هایی مثل آریان پور ، سید عطاری ، خوشروانی ، بهرک ، زادشیر ، توکلی ، بهبود، سازش، خلف نوره و . . . و خانواده هایی که حتی سه پسر خود را در میادین نبرد و عملیات های مختلف تقدیم اسلام و انقلاب کردند ، همانند شهدای صالح نژاد، روغنی ، دیانتی ، نونچی و  . .

اما در این میان شهدایی با فامیلی مشترک وجود دارد که همه متعلق به یک خاندان بوده و همه اقوام و فامیلِ هم محسوب می شوند. خاندان کایدخورده یکی از این خاندان های معظم است که ۱۱ شهید تقدیم اسلام و انقلاب نموده اند که اسامی و تصاویر مقدس این شهدا را در ادامه می بینید.

و اما بعد

در این بین ،  پیشنهاد الف دزفول به مسئولین دست اندکار،  این است که جای یک یادواره خاص و ویژه برای شهدای این خاندان خالی است.

جای یک کتاب که شهدای این خاندان را معرفی می کند ، در بین کتب دفاع مقدس دزفول خالی است.

جای یک مستند که به شهدای این خاندان می پردازد خالی است.

خاندانی که در عملیات فتح المبین اولین شهید خود را تقدیم می کنند  و آخرین شهیدشان را در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بر شانه می برند تا شهید آباد.

خاندانی که آمار رزمندگان و جانبازانشان کم از آمار شهدایشان نیست.

این موضوع ، اتفاقی خاص و نادر است و در کمتر جایی از کشور رخ داده است که از یک خاندان بیش از ده شهید در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیده باشند.

با این تفاسیر لزوم پرداختن به شهدای این خاندان امری مهم و ضروری است و  لازم است که یک برنامه گرامیداشت، خاصِ شهدای کایدخورده برگزار شود و این شهدای گرانقدر به مردم معرفی و از خانواده هایشان تجلیل به عمل آید.

خاندانی شهیدپرور که زمانه و سبک زیستن آنان و سبک شهیدپروری آنان می تواند هم برای خانواده ها در تربیت فرزند و هم برای نوجوانان و جوانان در طی طریق الهی و رسیدن به هدف و معبود و هم برای سایر مردم و در زمینه های مختلف اخلاقی و علمی و ورزشی و مدیریتی و . . .  بسیار کارآمد و مؤثر باشد.

 

از فرماندار محترم و فرماندهی محترم سپاه ناحیه دزفول که متولی برگزاری یادواره های شهدا هستند و نیز سایر ارگان های مرتبط مانند مرکز فرهنگی دفاع مقدس و بنیاد شهید و امورایثارگران ، نهاد امام جمعه محترم ، شهرداری دزفول ، اداره ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و . . .  خواهشمندیم که در این خصوص وارد عمل شده و طی برنامه و مراسمی در خور شأن و ویژه به شهدای این خاندان محترم پرداخته و از خانواده هایشان تجلیل به عمل آورند.

 

جای یادواره شهدای کاید خورده در بین یادواره های شهدای برگزار شده در شهرستان دزفول خالی است.

روح تمامی شهدا خصوصا شهدای این خاندان ارزشمند شاد باد.

ان شالله

 

منبع آمار: کتاب رهیافتگان دیار نور نوشته منوچهر مهدی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا