یادهای ماندگار

حاج حمید

یادی از مرحوم حاج حمید خاکسار در سومین سالروز رحلتش

حاج حمید

یادی از مرحوم حاج حمید خاکسار در سومین سالروز رحلتش

اولین بار او را در روز عاشورای سال ۵۷ دیدم که روی ماشین کنترل تظاهرات مردم دزفول ایستاده بود و بدون هیچ ترس و واهمه ای ، روبروی نفربر زرهی ارتش ستمشاهی در حالی که گلوله های نوار تیربارش در تابش خورشید دل هر بیننده ای را می لرزاند ، قطعنامه راهپیمایی را با شجاعت می خواند.
شاید خیلی ها او را به عنوان یک چهره فرهنگی می شناختند اما در روزهای نخستین شروع جنگ تحمیلی ، بسیج مردمی را در دزفول راه اندازی کرد و سیل نیروهای مردمی را روانه جبهه ها.
به جرأت می‌توان گفت حاج حمید بر اساس مستندات موجود جزء معدود کسانی بود که در آغازین روزهای جنگ مانع سقوط شهر دزفول به دست دشمن بعثی بود.
دکتر حمید خاکسار
مردی بود که سیاست را می شناخت و سیاست بازان را زیر تیغ انتقاد می گرفت ، هر یک از جناح های سیاسی او را از خود می دانستند و او معتقد به خط امام بود و رهبری.
وقتی کتاب «انسان دویست و پنجاه ساله» حضرت آقا منتشر شد کتاب را برایم آورد و گفت این بهترین کتابی است که در باره زندگی سیاسی ائمه اطهار علیهم السلام نوشته شده است.
انسانی فکور بود و بیشتر از ورود در کارهای اجرایی ، سعی می کرد مشاور خوبی برای مدیران اجرایی باشد.
روزی که خبر دادند حاج حمید به ویروس کرونا مبتلا شده همه نگران حالش شدیم و دعا کردیم تا به سلامت از این بیماری رها شود اما همیشه وضعیت آن چیزی نیست که ما می گوییم و می خواهیم!
خبر کوتاه بود
کرونا حاج حمید را از ما گرفت.

 

نویسنده : حاج مصطفی آهوزاده

 

پانویس:

حاج عبدالحمید خاکسار در سنگرهایی چون سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات، استانداری خوزستان، وزارت جهاد سازندگی، دانشگاه قم، مرکز مطالعات تشخیص مصلحت نظام و . . . تمام توانش را برای خدمت به مردم به کار گرفت و نهایتا در ۱۶ مهرماه ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.

روحش شاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا