خاطره شهدا

آن روز که علمِ علمدار شکست

خرده روایت هایی از شهید عبدالعلی بهزادی راد

آن روز که علمِ علمدار شکست

خرده روایت هایی از شهید عبدالعلی بهزادی راد

ساده زيستي عبدالعلي بهزادي راد زبانزد بچه هاي گردان بود . قبل از اعزام به جبهه ، مختصر وسايل خود حتي لباسش را  در راه خدا بخشيد و فقط براي خود يكدست لباس رزم باقي گذاشت.

 

عبدالعلی برحسب وظیفه ای که داشت علاوه برمدتها تلاش وفعالیت در بسیج مسجد محل و پاسداری سرانجام جهت گذراندن دوران خدمت مقدس سربازی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در یگان توپخانه پانزده خرداد اصفهان مشغول گردید.پس از یکدوره آموزشی به جبهه های نور علیه ظلمت در منطقه جنوب اعزام گردیده وبا توجه به علاقه ای که به نوحه خوانی وشرکت در مراسم دعا داشت هر بار که برای چند روز مرخصی به دزفول میامد به جمع آوری نوحه می پرداخت تا در مراسم دعا در کنار عزیزان رزمنده بتواند در این راه خدمتی کند وبعدا” دوستان او در این مورد خاطراتی چند تعریف نمودند.در این اواخر چنان انس والفت با جبهه پیدا کرده بود که از یکی از نامه هایشان چنین میخوانیم:

“واقعا” در این مکان (جبهه)ودر کنار رزمندگان جبهه های نور، انسان ساخته می شود از معارف اسلامی وقرانی گرفته، احکام شرعی ومسایل اخلاقی همه از الطاف وتوجهات خداوند است که برای ما کلاس انسان سازی است باید اذعان نمود که انسان هرچند هم از نظر اعتقادی ضعیف باشد در این مدرسه(جبهه)ساخته می شود.‌

 

هنوز هم صداي گرم و شور آفرين نوحه خواني اش در گوش بچه هاي رزمنده طنين انداز است و عشق و ارادت به امام حسين(ع) وصف ناشدني بود تا جايي كه هميشه مي گفت : من حاضرم تمام هستي و وجود خود را فداي امام حسين(ع)  كنم .

 

او علمدار هيأت بود . در شهر دزفول علمي داشت  به نام علم حضرت عباس كه ماه محرم هر سال ، آن را آماده مي كر د. در روزهاي عزاداري بر دوش مي كشيد و در جلوي هيأت مي درخشيد .

روزي كه بدن پرپرشده اش را بعد از عمليات والفجر ۸ به سوي گلزار شهيداباد تشييع مي كردند ، علم او بر دوش مشايعت كنندگان بود و در  كنار تابوتش چشمها را به اشك نشانده بود.  تا گلزار شهدا هنوز فاصله زيادي بود كه ناگهان علم از وسط شكست و بر روي زمين افتاد . گويي او طاقت نداشت كسي جز عبدالعلی او را حمل كند .

شهید عبدالعلی بهزادی راد ، متولد ۱۳۴۱ ، در مورخ ۲۰ اسفندماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر۸ و در منطقه اروندکنار به شهادت رسید و مزار مطهرش در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

با تشکر از : سیدحبیب حبیب پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا