فیلم
موضوعات داغ

حاج عظیم

به بهانه ی سی و پنجمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج عظیم محمدی زاده

حاج عظیم

به بهانه ی سی و پنجمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام حاج عظیم محمدی زاده

شهید حاج عظیم محمدی زاده به هنگام آغاز جنگ تحمیلی به همراهی دیگر یارانش در کمیته کشت و صنعت کارون به جبهه های نور علیه ظلمت مامور و اعزام می شود و این آغاز زندگی جدید و نوینی بود دور از خانواده و در کنار برادران و همسنگرانش زندگی به دور از تجملات شهری و مانوس با سنگرهای خاکی و شن های داغ و رمل های روان جنوب .
او زندگی جدید و سراسر افتخار خود را با فرماندهی یکی از محور های جبهه صالح مشطط در غرب دزفول معروف به جبهه شهدا آغاز کرد و تا قبل از عملیات فتح المبین در این مسئولیت باقی بود. وجود وی در این جبهه هم از ابعاد نظامی و هم از جنبه های معنوی تاثیر بسیار شگرفی داشت به گونه ای که محوری که ایشان فرمانده ای آن را به عهده داشت فعالترین محور جبهه بود.

همزمان با شروع عملیات فتح المبین و با تشکیل گردان شهداء به عنوان فرماندهی این گردان منصوب گردید و با سازماندهی این گردان وشرکت در عملیاتهای پیروزمند فتح المبین ،بیت المقدس و رمضان پیروزیهای بزرگی را کسب نمود.
با شروع عملیات والفجر مقدماتی و تشکیل تیپ های سه گانه لشگر ۷حضـرت ولـیعصر(عج)بـه عنوان فرماندهی تیپ ۳ منصوب گردید ودراین مسئولیت نیز با رشادتها ودلاوریهای خود موفقیت های خوبی را برای اسلام بدست آورد.پس از عملیات خیبر به عنوان مسئول واحد طرح وعملیات ومعاونت عملیاتی لشگر۷ حضرت ولیعصر(عج)شروع به کارنمود. با ورود و حضور ایشان در این واحد تحول زیادی به وجود آمد و با کوشش های شبانه روزی و برخورد فعالانه این شهید بزرگوار طرح و عملیات جایگاه حقیقی و منطقی خود را در لشگر باز یافت و تا هنگام شهادت وی به عنوان یکی از فعالترین واحدهای عملیاتی لشگر محسوب می گردید .
شهید حاج عظیم در طول هشت سال جنگ تحمیلی بارها مجروح شد و جراحاتی برداشت من جمله در عملیات والفجر یک از ناحیه ران راست مجروح شد که پس از حدود هشت ماه بستری به محض بهبودی نسبی که آن هم منجر به کوتاه شدن پای راستش به مقدار ۵سانتی متر گردید
مجدداً با شوق و ذوق فراوان عازم جبهه شد وی درچندین عملیات دیگر جراحاتی برداشت و یا مسموم بمب شیمیایی شد و سرانـــجام در۶ اسفند سال ۱۳۶۵ در ادامه عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت ترکش در خط مقدم جبهه به لقاءالله پیوست .

 

کلیپی کوتاه از حضور حاج عظیم در جبهه های حق علیه باطل

 

مستند کوکب هدایت در خصوص شهید حاج عظیم محمدی زاده

 

نماهنگ علمدار آسمانی عشق

 

شعرخوانی حاج صادق آهنگران در وصف شهید حاج عظیم محمدی زاده

‫۲ دیدگاه ها

  1. هیچ یک از ویدئو ها نشان داده نشد
    خانواده شهید مصطفی عسکری فرمانده گردان خط شکن علی بن ابیطالب ع ل ۷ ولیعصر دزفول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا