تاریخ‌نگاری

«مادر»ی که پرچم دزفول را بالا برد

به بهانه کسب افتخار سرکار خانم آراسته نیا و سینما وارثین دزفول در جشنواره عمار

«مادر»ی که پرچم دزفول را بالا برد

به بهانه کسب افتخار سرکار خانم آراسته نیا و سینما وارثین دزفول در جشنواره مردمی عمار

همیشه قصه همین بوده وخواهد بود. عده ای برای حفظ انقلاب و آرمان هایش جان می دهند و عده ای به نام انقلاب نان می خورند.

عده ای تمام هست و نیستشان را می گذارند برای تبیین و حفظ و تکثیر ارزش ها و اهداف انقلابی که صدها هزار شهید برایش خون داده است و از وقت و انرژی و حتی جیبشان هم هزینه می کنند در این راه و عده ای با اینکه برای همان کارها که گفتم حقوق می گیرند، خروجی شان و اثرگذاری شان در جامعه در حد صفر و زیر صفر است.

همیشه مجموعه های مردمی موفق بوده اند. اثر گذار و جریان ساز. از قبل از انقلاب بگیر تا در دوران دفاع مقدس و حتی بعد از آن. همین گروه های چند نفری از جوانان که دور هم جمع شده اند و با توکل به خدا و مددگیری از اهل بیت و شهدا کارهای ارزشی انجام داده اند.

همان ها که دیگر خوب می دانند برای اجرای اهداف و برنامه ها و کارهای عملیاتی شان خودشان باید دستشان را بگذارند روی زانوی خودشان و یاعلی بگویند و منتظر هیچ ارگان و نهادی نباشند تا ناچیزی پول دستشان بدهد و فردا لوگو به دست دنبالشان راه بیفتد که چرا آرم ما را به در و دیوارتان نزدید؟

همین بچه های جلسات قرآن. همین بچه هیأتی ها. همین بچه های گروه های جهادی.  همین بچه های مجموعه های  فرهنگی. همین بچه هایی که به نام و یاد شهدا و با هدف « تبیین» راه افتاده اند و بدون چشمداشت زحمت می کشند.

و همین هم می شود که به برکت اخلاصی که دارند ، خداوند دریا دریا برکت می ریزد توی کارشان و جذابیت و گیرایی و دلنیشنی و اثر گذاری کارهایشان غوغا می کند و در دل مردم جا باز می کنند.

و در مقابلِ رزومه های کاغذی و بیلان های کاری ساختگی  و عملکردهای نمایشی بسیاری از ارگان ها ، چقدر کار این جوانانی که با دل و جان کار می کنند ، بر دل ها می نشیند و نیست مگر «اخلاص» و «صبغه الله» ی که در این تلاش ها وجود دارد.

و البته نکته جالب اینجاست که این تلاش ها و فعالیت ها عمدتاً توسط مدیران و مسئولین یا دیده نمی شود و یا دیده می شود و خود را به ندیدن می زنند و واکنش و تقدیری هم در کار نیست که نیست!

همه اینها را گفتم تا برسم به بچه های خوش فکر، فعال و مخلص «سینما وارثین دزفول» . بچه هایی که بیش از یک دهه است ، بدون هیچ امکاناتی ، با وسایل شخصی خودشان ، با لب تاپ های شخصی و هزینه های شخصی راه افتاده اند از این روستا به آن روستا. از این مسجد به آن مسجد، این مدرسه به آن مدرسه، و با دست های خالی چه کارهای بزرگی که انجام نداده اند.

خبری که این روزها کمتر دیده شد و شاید توسط مسئولین اصلاً دیده نشد، خبر افتخار آمیز معرفی «سینما وارثین دزفول » به عنوان « برترین ستاد اکران مردمی در سطح کشور» در «دوازدهمین دوره جشنواره عمار » بود و معرفی سرکار خانم «زهرا آراسته نیا» به عنوان «اکران کننده مردمی برتر» و دریافت جایزه ملی«شهید سیاح» توسط ایشان بود.

«زهرا آراسته نیا» شاعر، فعال فرهنگی و از نیروهای پرتلاش دزفولی در حوزه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است که علاوه بر دارا بودن تحصیلات عالی و دارا بودن نقش مهم و بی بدیل «مادری» و تربیت سه فرزند، همیشه خود و حتی فرزندانش در عرصه های مهم فرهنگی حضور داشته است . لازم به ذکر است که چندی پیش دختر ایشان خانم «کوثر سعیدفر» نیز که به همراه مادر از همیاران اکران فیلم های عمار بوده است، مدال نقره المپیاد سواد رسانه و تندیس بخش ویدیو بلاگ جشنواره کشوری فیلم مدرسه را کسب کرده بود.

درست است که واکنش خاصی از مسئولین محترم در خصوص این افتخار بزرگ دیده نشد، چون بالاخره افتخارآفرینان از نورچشمی هایشان نبودند و البته ما دیگر به این رفتارها عادت داریم، اما جایگاه این رویداد و این اتفاق مهم و امیدآفرین و زیبا در دل های مردم، رفیع بوده و قدرشناسی مردم را به دنبال داشته است.

« الف دزفول » این موفقیت و افتخار بزرگ را به سرکار خانم آراسته نیا، مجموعه سینما وارثین دزفول و  همچنین همه ی نیروهای انقلابی و  مردم شهید پرور دزفول و خصوصاً خانواده ی معظم شاهد و ایثار گر تبریک عرض می نماید و موفقیت های روزافزون جوانان این مرز و بوم را از خداوند متعال خواستار است.

 

 

 

یک دیدگاه

  1. حاجی جون دم شما گرم‌که هستی؛ ان شاءالله زیر سایه اهل بیت در کنار خانواده گرامی مستدام باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا