خاطره شهدا
موضوعات داغ

دفترچه سفید

روایت هایی کوتاه از شهید محمدرضا ایستان

دفترچه سفید

روایت هایی کوتاه از شهید محمدرضا ایستان

 

دفترچه سفید

دفترچه‌ی کوچکی همیشه همراهش بود. بعضی وقت‌ها با عجله از جیبش در می‌آورد و علامتی در یکی از صفحات می‌گذاشت. می‌گفت: «اشتباهاتم رو توی این دفتر علامت می‌زنم». برایم عجیب بود که محمد‌رضا – اسوه‌ی تقوا و اخلاق بچه‌ها– آنقدر گناه داشته باشد که برای کم کردنش مجبور باشد دفتری کنار بگذارد.
چند روز قبل از شهادتش به طور اتفاقی دفترچه‌اش را نگاه کردم. خوب که ورق زدم دیدم بیشترِ صفحاتِ دفتر، مثل قلبِ محمدرضا سفیدِ سفید است.
مجموعه رسم خوبان، کتاب مبارزه با نفس، ص ۳۶

 

از راست شهیدمحمدرضا ایستان –  شهید حبیب الله عصاره – شهید عبدالرضا بصیری فر

 

دفترچه مشهور محمدرضا

محمدرضا  با دفتر یادداشت کوچولویی که همیشه در جیب داشت معروف است.

به هرکس که می رسید بعد از سلام میگفت: برایم یک حدیث یا یک نکته اخلاقی بگو. سریع آن حدیث یا نکته را در دفترش یادداشت میکرد.

راوی :غلامرضا الهام

 

او رفتنی است

قبل ازعملیات خیبربودکه به محل گروهان آنها رفتم تا به او سری بزنم ؛سراغش راگرفتم، درچادر نبود. با جستجو او را درگوشه ای از بیابان اطراف گردان قائم  لشکر ۷ ولیعصر (عج) یافتم.

پتویی انداخته بود وداشت کتابی درباره شهادت ومقام شهید می خواند. بعدازاحوال پرسی گفتم مثل اینکه چهره ات بدجوری نورانی شده وانگار رفتنی هستی.

 گفت : «من وشهادت؟ شهادت را به هرکسی نمی دهند. شهادت توفیق می خواهد.»

 به هرترتیبی بود قول شفاعت را از او گرفتم وخدا حافظی کردم وآمدم. بعداز عملیات خیبر وقتی بچه های گروهانشان را دیدم از آنها سراغ او را گرفتم. گفتند از او خبری نداریم. گویا مفقود شده ولی من با یقین گفتم: اوشهیدشده است وهمه از قاطعیت من تعجب کردند.

راوی : غلامرضا اولاد

بعداز ۱۲ سال پیکرمطهراو دراربعین حسینی به همراه سه هزارشهید مظلوم وسرافراز ،باحضور رهبر معظم انقلاب تشیع شد.

 

 

 

شهید محمدرضا ایستان متولد ۱۳۴۴ در مورخ ۱۰ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر جاویدالاثر شد و پیکر پاک و مطهرش ۱۲ سال بعد در مورخ ۸ مردادماه ۱۳۷۴ پیدا و در کنار همرزمانش در گلزار شهدای بهشت علی دزفول آرام گرفت.

 

با تشکر از : کانال یاد شهدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا