معرفی اسوه‌ها

غلامعلی هنوز هم گمنام است

به بهانه ی معرفی شهید غلامعلی آهوزاده

سرباز گمنام امام زمان(عج)، لقبی است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی توسط معمار کبیر انقلاب بدان مفتخر شدند .

کسانی که به لحاظ شرایط و الزامات کاری از شهرت و چهره شدن محرومند و همانگونه که در زمان حیاتشان شناخته نمی شوند ، شهدایشان را نیز کمتر کسی است که می شناسد و کمتر جایی است که از شهدایشان نیز یادی می شود .

سردار شهید غلامعلی آهوزاده

نامی آشنا برای قدیمی های سپاه دزفول .

با تشکیل سپاه در سال ۱۳۵۸ به این نهاد انقلابی پیوست و از همان ابتدا مسئول واحد تحقیقات سپاه دزفول و سپس در واحد اطلاعات سپاه استان انجام وظیفه می نماید .

با شروع جنگ تحمیلی به همراه همرزم و یار دیرینه اش شهید سیف اله صبور در دو جبهه ، مبارزه با ضد انقلاب درداخل و دشمن بعثی در جبهه جنگ حضور پیدا می کند .

سال ۱۳۶۱ در شهرستان رامهرمز مامور تشکیل واحد اطلاعات سپاه شده و مدتی  در آنجا منشاء اثربوده که هنوز بعد از گذشت سال ها از آن حضور پاسداران قدیمی آن شهر به نیکی از او یاد می کنند .

سال ۱۳۶۲ با اصرار مسئولین وقت سپاه در معاونت اطلاعات سپاه منطقه ششم کشوری مشغول به خدمت می شود . دستگیری عاملان غائله آمل و برخورد با ضد انقلاب چپ و منافقین را باید مرهون تیز هوشی و پشتکار او و دوستانش دانست .

اواخر سال ۶۲ که زمزمه تشکیل وزارت اطلاعات به گوش می رسد مدیریت یکی از واحدهای اطلاعات را عهده داربوده و از گزینه های اصلی برای تصدی مسئولیت در این وزرات خانه تازه تاسیس می شود .

با شروع اعزام نیرو برای  عملیات خیبر با اصرار فراوان و بطور مشروط موفق به اخذ رضایت مسئول خود شهید صدر الله فنی برای شرکت در عملیات  می شود ، با این شرط که بعد از اتمام عملیات برای پذیرش مسئولیت جدید به اهواز برگردد.

با شروع عملیات بعنوان جانشین فرمانده گردان و در ادامه عملیات فرماندهی یکی از گردان های تیپ امام حسن (ع) را عهده دار می شود .

نوروز سال ۱۳۶۳ فرا رسیده و عملیات خیبر نیز پایان یافته اما او همچنان در منطقه حضور دارد تماس های مکرر شهید صدر الله فنی برای برگردانیدن وی اثر بخش نبوده ودر جواب می گوید : کاری دارم که باید آن را انجام دهم و بعد از آن برمی گردم !

و این گونه برگشتنش را به تاخیر می اندازد .

سر انجام در روز دهم فروردین سال ۱۳۶۳ هنگام جابجایی نیروها بر اثر بمباران هوایی دشمن در جزیره مجنون توسط مزدوران بعثی به شهادت می رسد .

و امروز این سردار رشید اسلام که هم از مسئولین رده بالای اطلاعاتی وسپاه و هم از فرماندهان دفاع مقدس بود علیرغم گذشت ۲۷ سال اززمان  شهادتش همچنان مدال افتخار گمنامی را برسینه دارد تا همچنان لایق نام سرباز گمنام امام زمان (عج) باقی بماند .

پیکر این شهید بزرگوار در گلزارشهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا