فیلم
موضوعات داغ

برای اولین بار در ایران پیکر یک بانوی شهید پس از ۳۷ سال کشف شد

شهید فاطمه اسدی ، اولین بانوی شهید تفحص شده ایران است

پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی بعد از ۳۷ سال در کوه‌های بهاروند منطقه دیواندره تفحص شد،

وی اولین زن شهید تفحص شده کشور است.

شهیده فاطمه اسدی سال ۱۳۳۹ در روستای ماموخ علیا سنندج متولد شد. او روزگار کودکی خود را با کمترین امکانات سپری کرد و مشغول کار کردن برای گذراندن زندگی شد. این بانوی پاکدامن کرد در اوایل نوجوانی با محمد محمودی ازدواج کرد و در روستای باقرآباد دیواندره سکونت یافتند و صاحب فرزند دختری شد.

در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، محمد همسر شهیده فاطمه اسدی به دست گروهک ترویستی ضدانقلاب اسیر شد.

محمودی در سال‌های ۱۳۶۰ بعنوان مقنی مشغول کندن چاه آب شرب با کمترین امکانات بود و این فعالیت او جهادی به کام ضدانقلاب خوش نیامد و در یکی از روزهای سرد زمستان ۳ نفر از اعضای یک گروه تروریستی او را ربودند و حدود ۲ سال در اسارت بود و با بدترین شکنجه‌های غیرانسانی محمد محمودی را آزار دادند.

آثار آن شکنجه‌ها سال‌ها است با او همراه بوده و این تاوان خدمت رسانی به مردم بوده است و این ظرفیت‌ها هیج‌گاه در تاریخ به کام ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی خوش نیامده است.

سرانجام فاطمه اسدی همسر محمد محمودی برای نجات این بزرگ مرد جهادگر دست به کار می‌شود که در آن زمان برای آزادی همسرش مبلغ ۲۰۰ هزار تومان تهیه می‌کند و حاضر می‌شود در قبال آزادی همسرش به گروهک تروریستی ضدانقلاب بپردازد.

فاطمه اسدی در حین پرداخت وجه با عوامل گروهک ضدانقلاب درگیری لفظی پیدا می‌کند و این بانوی ۲۲ ساله را که لباس کردی بر تن داشت به رگبار می‌بندند و پس از شهادت این بانوی بزرگوار در روستای نرگسله به خاک سپرده می‌شود.

خونخواهی اولین بانوی شهیده کردستان اکنون پس از چند دهه از شهادت  پیکر مطهرش توسط ستاد تفحص شهدا پیدا می‌شود و به خانواده‌اش تحویل شد.

شهیده اسدی در عمر کوتاه خود بعنوان شیرزن کرد به تمام احزاب و گروهک‌های خود خوانده نشان داد که خانواده او همواره حامی انقلاب اسلامی هستند و در راه آبادانی مناطق محروم گام بر خواهند داشت.

 

فیلم مربوط به کشف پیکر این شهید مظلوم تقدیم می گردد:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا