تاریخ‌نگاری

مادر شهید علی یار خسروی به فرزند شهیدش پیوست

و باز هم مادری دیگر پر کشید

🌷 انا لله و انا الیه راجعون🌷

🌴 و باز هم مادری دیگر پر کشید

🏴 و این بار مادر شهید « * علی یار خسروی * » پس از سال ها صبوری و تحمل فراق ، به فرزند شهیدش پیوست.

🌹🌴 مادر شهید علی یار خسروی از جمله مادرانی بود که تمامی عصرهای پنجشنبه به سنت قدیم مادران شهدا ، بر مزار فرزند شهیدش حاضر می شد و از زائران مزار فرزندش با شیرینی و کلوچه و … پذیرایی می کرد و با زبانی شیرین و لبخندی زیبا از خاطرات فرزند شهیدش می گفت.

شاید بتوانم بگویم ، تنها مادر شهیدی بود که هر هفته ، روقبری سبزرنگش را پهن می کرد روی مزار شاخ شمشاد شهیدش و همیشه هم شیرینی و بیسکویت و میوه و کلوچه و … می آورد.
اگر برای فاتحه قدری تامل می کردی ، ظرف میوه و شیرینی ها را به سمتت می گرفت و با خنده تعارف می کرد و تا برنمی داشتی هم بی خیال نمی شد.
همیشه لبخند می زد. حتی وقتی که برای زائران مزار پسرش از خاطرات علی یار می گفت. با زبان بختیاری غلیظ که کمتر می توانستم متوجه شوم. جالب بود. حتی وقتی با مرور خاطرات علی یار بغض می کرد و اشک هایش می آمد، لب هایش می خندید.

چقدر شیرین زبان بود و زبان می ریخت. طنین جانم عزیزم هایش و دعاهایش وقتی هر دو دست را با هم بالا می برد و سرش را رو به آسمان می گرفت، هنوز توی گوشم هست.

مزار علی یار با حضور او شده بود پاتوق بسیاری از جوانان. همیشه تعدادی از دخترها یا پسر ها دور مزار حلقه زده بودند و او از خاطرات علی یار می گفت. روایتگری می کرد و چقدر دلنشین و تاثیرگذار بود.

حتی در ایام کرونا هم همیشه بود. سفره ی مزار علی یار را هیچ وقت جمع نکرد.

و حالا دیگر از این هفته ، قطعه مظلوم و خلوت شهدای شهیدآباد به اندازه ی یک مادر دیگر خلوت تر می شود و یک گنجیه ی استخراج نشده ی دیگر هم از دست رفت. گنجینه ای که تا قیام قیامت جایگزینی برای آن پیدا نخواهد شد.

کاش قدر این ثروت ها را بیشتر بدانیم . کاش اسرار درون سینه ی این مادرها را استخراج کنیم و در عالم تکثیر کنیم. کاش . . . کاش . . و ای کاش هایی که فقط سوز حسرت برایمان باقی می گذارد.

خوش بحال مادر علی یار ، که حالا مهمان نوجوان شهیدش شده است. قطعا علی یار برایش سنگ تمام خواهد گذاشت.

💐الف دزفول ضایعه درگذشت این مادر مؤمنه را خدمت خاندان محترم خسروی و مردم شهید پرور دزفول تسلیت عرض می نماید.

🔅غفران و رحمت الهی برای آن‌مرحومه و صبر و اجر برای بازماندگان از خدای متعال مسئلت دارم .

🌷لازم به ذکر است که شهید علی یار خسروی ،متولد ۱۳۴۸ ، در سن ۱۶ سالگی در عملیات والفجر ۸ در۲۲بهمن ماه۶۴ آسمانی شد و مزار مطهرش در گلزار شهیدآباد دزفول، زیارتگاه عاشقان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا