فیلم

مستند «شهید انتفاضه»

زمانه و زندگی تنها شهید دزفولی انتفاضه فلسطین

زمانه و زندگی تنها شهید دزفولی انتفاضه فلسطین

شهید محمدحسین اثنی عشری، در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای مذهبی در دزفول متولد شد. تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر به پایان رساند. در سن ۷ سالگی پدر خود را از دست داد و در این سن عهده‌دار تأمین هزینه‌های خانواده ۷ نفری خود شد.

شهید محمدحسین اثنی عشری از دوران کودکی، بخشی از درآمد خود را به فقرا اختصاص می‌داد و همواره به افرادی که محتاج بودند، توجه داشت. وی در زمان اوج انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به اهواز رفت و چندین بار هنگام شرکت در تظاهرات مردم آن شهرستان زخمی و دستگیر شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کمیته انقلاب اسلامی اهواز مشغول به خدمت شد. در سال ۵۹ به‌منظور مبارزه با رژیم صهیونیستی عازم جنوب لبنان گردید.

بر اساس اظهارات همرزمانش در آنجا رشادت‌های شهید زبانزد همه بود و از آنجا که از نظر فنی مهارت داشت در آنجا وسیله‌ای طراحی کرد که بتواند توپ‌های سنگین را آسان‌ حمل کند و رزمندگان در درگیری با دشمن ضربه‌های زیادی وارد کنند.

 نیروهای رژیم صهیونیستی آن شهید را شناسایی کرده  و در عملیاتی که در تاریخ دهم آذرماه  سال ۵۹ در جنوب لبنان که به فرماندهی او صورت گرفت با اصابت خمپاره به شهادت رسید و پیکرش در جنوب لبنان به خاک سپرده شد.

جهت آشنایی بیشتر با شهید اثنی عشری اینجا را کلیک کنید.

مستند «شهید انتفاضه» مروری بر زمانه و زندگی این شهید والامقام تقدیم می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا