تاریخ‌نگاری

هنرمندان واقعی شهدا هستند

پیام تشکر الف دزفول از مخاطبان و همراهان عزیز

 

هنرمندان واقعی شهدا هستند

حضرت امام (ره) چه زیبا فرمودند که «شهادت هنر مردان خداست» و چه زیباتر این جملات حکیمانه را در تاریخ ثبت کردند که : « خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافلة نور، جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!»

و این کلمات قصار امام عزیزمان یعنی هنرمندان واقعی شهدا هستند و هنرمندتر از آنان والدینی هستند که چنین هنرمندانی را پروراندند، آنانکه ذره ذره وجودمان و هست و نیستمان را بهشان مدیونیم .

پس از یک عمر نوکری و خادمی آستان پر عظمت شهدا خوب می دانم که حد و اندازه ام از تک تک واژه های عنوان « چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی استان خوزستان» کوچک تر است.

آخر جایی که «شهید» هنرمند واقعی باشد ، «شهید نگار» کجا می تواند خود را هنرمند بداند؟ شهیدنگاری که قلمش را از توفیق و رزق و عنایت خاصه ی شهدا دارد و همان یک ذره عزت و  آبرویش را هم از برکت شهدا به عاریت گرفته است. شهدایی که بی منت ، آبرو می دهند به آدم و گرنه من که از خود چیزی نداشته و ندارم.

جوهری که از قلم امثال من بر کاغذ می ریزد در مقابل خونی که از شهدا برای آسایش و آرامش ما بر زمین ریخته شده است، از نسبت قطره به دریا هم کمتر است. خونی که تا قیام قیامت همه مان را در مقابل شهدا مسئول می کند.

من این عنوان را «پایان کار» نمی بینم. آغاز یک «مسئولیت سنگین تر» می بینم. اگر چشمانم را باز نکنم ، عناوینی اینچنین می تواند کلاهی گشاد باشد برای فریب خوردن و درجا زدن و عقب ماندن و دامی باشد از جنس تکبر و راهزنی که اخلاص را به غارت می برد.

من این عنوان را بیشتر آغاز جوشش انگیزه ای مضاعف می بینم برای طی طریقی که انتخاب کرده ام . اتفاقی که مسئولیتم را بیشتر می کند و به همان نسبت، به کار بستن تلاش و جَهد و همت خالصانه بیشتر را طلب می کند، در راهی که فراز و نشیب های فراوان دارد و پر است از زخم های دوست و دشمن.

پس دعایم کنید که در طی این طریق کم نیاورم و یوم الحساب در مقابل آبرویی که از شهدا گرفته ام، سرافکنده و شرمگین نباشم.

در اینجا بر خود لازم می دانم که از همه بزرگوارانی که حقیر را مورد لطف و عنایت قرار دادند و پیام های متعدد ارسال کردند ، تشکر کنم.

در مرتبه اول پس از حمد و ثنای پروردگار و اظهار ارادت به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عرض تقدیر و تعظیم از شهدای والامقام شهرم،  به صورت ویژه از خانواده های معظم و والامقام شهدایی که در این چند روزه به حقیر دلگرمی ویژه ای دادند، تقدیر و تشکر دارم.

از همه دوستان ، آشنایان،  همکاران و رفقای ارجمند و بزرگوارم که سیل پیام هایشان بیش از پیش برای ادامه ی این مسیر رغبت ساز و انگیزه آفرین بود، تشکر می کنم.

از عزیزانم در ناحیه مقاومت بسیج سپاه دزفول ، حوزه هنری دزفول ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ، معاونت فرهنگی شهرداری دزفول و رسانه هایی که به این موضوع پرداختند، ممنون و سپاس گزارم و همچنین از تمامی بزرگوارانی که حقیر را مورد لطف و محبت و تفضل خود قرار دادند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

این افتخار و موفقیت را مشتاقانه و خالصانه تقدیم می کنم به تمامی خانواده های معظم شاهد و ایثارگر شهرستان دزفول و به روح منور و ملکوتی شهدای شهرم به این امید که روزی شفیع و ناجی این نوکر و خادم کوچکشان در یوم الحساب باشند.

ملتماسانه از همه شما بزرگواران التماس دعا دارم و عاجزانه می خواهم که دعا کنید که تا آخرین نفس در مسیر شهدا باشیم که حقیقتاً صراط المستقیم حقیقی، مسیر شهداست.

دعا کنید که خداوند کماکان توفیق دهد تا یاد و نام و راه این شهدای مظلوم و غریب شهرمان را تکثیر و پیام آنان را به نسل کنونی و آیندگان برسانیم.

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

والسلام

علی موجودی

اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا