فیلم

حضور همسر سردار شهید محمد بهاءالدین در قاب تلویزیون

برای اولین بار پس از چهل سال

حضور همسر سردار حماسه ساز هویزه ، شهید محمد بهاءالدین در رسانه ملی

برای اولین بار پس از چهل سال

حضور سرکارخانم دکتر ساره حکیم زاده ، همسر شهید محمد بهاء الدین در شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران

شهید محمد بهاءالدین

بسیاری از دزفولی ها از شهادت جمعی از جوانان غیورشان در کربلای هویزه بی خبرند. در کربلای هویزه ۹ تن از جوانان غیور دزفولی در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ به شهادت می رسند  که طبق اسناد پیکر پاک و مطهر ۷ تن از این شهدا در منطقه هویزه باقی می ماند و حوالی اردیبهشت ماه ۶۱ پس از آزاد سازی منطقه در عملیات بیت المقدس، بعد از حدود ۱۸ ماه این پیکرها کشف و در همان منطقه به خاک سپرده می شود.

اینکه عملیات هویزه چه بود و دانشجویان غیور ما چه حماسه ای آفریدند و چه بلایی سر پیکرها آمد و بعد از یکی دو سال پیکرها چگونه شناسایی و تدفین شد و . . .  همه اش را می توان به راحتی مطالعه کرد، اما اینکه چرا شهدای این حماسه، خصوصاً شهدای دزفولی این حماسه، این همه غریب مانده است وکمتر نام و نشانی از آنان بر در و دیوار شهر می بینیم را چه کسانی باید جوابگو باشند؟

 چه کسانی باید می گفتند و می نوشتند، که نگفتند و ننوشتند؟ و به قول حضرت آقا «بدهکاران»!! بیایند و این بدهی خود به تاریخ و آینده و آرمانشان را در خصوص این شهدا با گفتن از آنان بپردازند.

سردار شهید محمد بهاءالدین ، که مهندس عمران است، از شهدای بسیار ناشناخته ی دزفول و از حماسه سازان هویزه و یار یکتای شهید حسین علم الهدی است که دل از همسر و فرزند می برد و راهی قتلگاه هویزه می شود. بهاءالدین  شهیدی که کمتر از او شنیده ایم. شهیدی خاص با ویژگی هایی خاص.

روز سه شنبه ۱۶ دی ماه ، سرکار خانم دکتر ساره حکیم زاده، همسر شهید بهاءالدین پس از چهل سال در برنامه سیمای خانواده شبکه ۱ ، در قاب رسانه ی ملی قرار گرفت و برای دقایقی از آن پهلوان بی نام و نشان گفت.

فیلم گفتگوی همسر آن قهرمان گمنام تقدیم به شما همراهان الف دزفول.

برای آشنایی بیشتر با ماجرای حماسه هویزه و شهدای دزفولی آن روی لینک های زیر کلیک کنید

 بهاءالدین نباید غریب باشد

روایتی که از آن بی خبریم

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا