تاریخ‌نگاری

 دست هایی که دستگیرند

گزارشی از خیریه الف دزفول

بالانویس:

خواهشمندم تمامی دوستان، این پست ( خصوصا قسمت موارد قابل ذکر ) را با دقت بخوانند و حتما اولاً نظراتشان را و انتقادات و پیشنهاداتشان را ثبت کنند و دوماً اگر خانواده ای نیازمند می شناسند که می توان توسط اهدای بسته ارزاق و یا دارو به آنان کمک کرد ، معرفی نمایند تا بتوان از این طریق کمک ناچیزی به آنان داشته باشیم.

 دست هایی که دستگیرند

 

 من پنجاه سال است دارم اسلام می خوانم، بگذار خلاصه اش را برایت بگویم. واجباتت را انجام بده، بجای مستحبات، تا میتوانی به کار مردم برس، کار مردم را راه بینداز. اگر قیامت کسی از تو سوال کرد بگو فاضل گفت.

مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی رحمه الله علیه

 

همانگونه که دوستان استحضار دارند دراسفندماه سال ۹۱  ، الف دزفول برای خوانندگان و میهمانانش پیشنهاد ایجاد یک موسسه خیریه جهت کمک به خانواده های نیازمند و بی سرپرست و نیز خانوده های نیازمندی را که سرپرست بیمار بودند اراته کردتا الف دزفول فقط در حد یک وبلاگ ساده نباشد و اقدامی عملی در راستای خواسته ها و وصایای شهدا انجام دهد. این پیشنهاد از طرف خوانندگان الف دزفول مورد استقبال قرار گرفته و از فروردین ماه ۹۲ به اجرا گذاشته شد.

لینک مربوط به پیشنهاد ایجاد موسسه خیریه الف دزفول (الف دزفول ، الف دست های مهربان)

لینک اولین گزارش موسسه خیریه الف دزفول درآبان ۹۲ و خاطراتی از دریافت کنندگان کمک ها

همانگونه که خداوند وعده فرموده است که در نیت ها و کارهای خیر کمک می کند و تنهایمان نمی گذارد، در تمامی مراحل اجرایی این کار یار و یاورمان بود و ماه به ماه میزان کمک های ارسالی بیشتر و بیشتر شد به گونه ای که حتی از خارج از کشور هم برخی دوستان الف دزفول دست یاری دادند. طی سال ۹۲ این توفیق حاصل گردید که به برکت لطف خداوند و اهل بیت(ع) و همت دستهای دستگیر دوستان و خوانندگان الف دزفول که بوسه گاه ملائکه است، در شش مرحله کمک های نقدی دوستان جمع آوری و به شرح زیر هزینه گردید.

 

ردیف

زمان خرید

مبلغ جمع آوری شده

مانده از دوره قبل

میزان خرید

تعداد بسته های ارزاق توزیع شده

مانده در صندوق

۱

عید نوروز

۱۳۸۲۰۰۰۰ ریال

۷۹۲۰۰۰۰ ریال

۳۰

۵۹۰۰۰۰۰ ریال

۲

اواخراردیبهشتماه

۹۸۲۰۰۰۰ ریال

۵۹۰۰۰۰۰ ریال

۹۷۲۰۰۰۰ ریال

۳۰

۶۰۰۰۰۰۰ ریال

۳

شروع ماه رمضان

۸۱۵۰۰۰۰ ریال

۶۰۰۰۰۰۰ ریال

۹۷۹۰۰۰۰ ریال

۳۰

۴۳۶۰۰۰۰ ریال

۴

اوائل مهرماه

۱۶۶۲۰۰۰۰ ریال

۴۳۶۰۰۰۰ ریال

۱۱۱۸۵۰۰۰ ریال

۳۰

۹۸۱۵۰۰۰ ریال

۵

اواخر آذرماه

۱۶۷۶۰۰۰۰ ریال

۹۸۱۵۰۰۰ ریال

۱۲۶۰۰۰۰۰ ریال

۳۲

۱۳۹۷۵۰۰۰ ریال

۶

اسفندماه

۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال

۱۳۹۷۵۰۰۰ ریال

۱۶۵۲۰۰۰۰ ریال

۳۶

۱۷۴۵۵۰۰۰ ریال

مجموع مبالغ جمع آوری شده در سال ۹۲

مجموع خرید در سال ۹۲

مانده در صندوق

۸۵۱۷۰۰۰۰ ریال

۶۷۷۳۵۰۰۰ ریال

۱۷۴۵۵۰۰۰ریال

 

موارد قابل ذکر :

۱- بسته های تهیه شده عمدتا شامل برنج دانه بلند ، روغن مایع سرخ کردنی ، ماکارونی ، رب گوجه ، سویا ، قند ، شکر ، چای و حبوبات می باشد و گاهی نیز دارو برای برخی افراد نیازمند تهیه و تحویل می شود.

 

۲- اگر در بین دوستان افرادی هستند که گوشت قربانی و یا نذری دارند، می توانیم از طریق رابط هایمان به دست خانواده های نیازمند برسانیم . ( در سال ۹۲ تعدادی از دوستان گوشت نذری و قربانی تحویل دادند که بین خانواده ها توزیع گردید و خصوصا یک گوسفند در فروردین ماه ۹۳ از طریق یکی از افراد خیر اهدا شد که بلافاصله بین تعدادی از این خانواده ها توزیع گردید )

 

۳- تقریبا نیمی از بسته های آماده شده ، از طریق  دوستان ما در مرکز درمان درمنزل زینب کبری(س)، بین خانواده هایی که دارای بیمار هستند و وضع مادی مناسبی ندارند، توزیع می شود که همینجا جا دارد از کلیه عوامل این مرکز، علی الخصوص جناب آقای لطفی پرستار این مرکز که در توزیع این بسته ها و رساندن به دست خانواده های مورد نظر، زحمت زیادی متقبل می شوند، تشکر و قدردانی داشته باشم.

نیم دیگر بسته های آماده شده تحویل دوستان و همسنگران الف دزفول می شود تا بین خانواده هایی که به نامساعد بودن اوضاع اقتصادی آنان اطمینان دارند توزیع گرددکه از این عزیزان نیز کمال تشکر را داریم.

 

۴- اگر دوستان خانواده هایی را می شناسند که می توان از طریق بسته ارزاق و یا دارو به آنان کمک کرد، لطف فرموده و معرفی نمایند تا  بتوان کمکی هرچند ناچیز و در حد وسع تقدیم گردد.

 

۵- دلیل اینکه همیشه مبلغی در صندوق باقی می ماند ، ارسال مبلغ توسط دوستان پس از تاریخ خرید است و نیز وجود یک مبلغ جهت حاشیه امن مالی جهت موارد خارج از برنامه زمان بندی می باشد و این مبلغ باقیمانده در دوره بعد استفاده می شود.

 

۶- اگر میزان کمک ها به همین صورت ادامه داشته باشد، می توانیم در تهیه دارو و کمک به درمان برخی از این بندگان خدا هم سهیم باشیم و شاید برایتان جالب باشد که برخی همسنگران الف دزفول از آلمان و آمریکا هم برایمان کمک نقدی ارسال می کنند که همینجا دست آنان را می بوسم.

 

۷- توسط یکی از دانشجویانم نرم افزاری جهت نگهداری دخل و خرج موسسه تهیه شده است که همینجا جا دارد از جناب آقای مهندس نوشین ، برنامه نویس این نرم افزار تشکر ویژه ای داشته باشم.

 

۸- ان شاء الله به پیشنهاد دوستان و یاری طلبیدن از امام عصر(عج) قصد ثبت این موسسه به نام «موسسه خیریه الف دزفول» را داریم تا بتوانیم با رسمیت بهتر و در حد وسیع تر کمک جمع آوری کرده و توزیع نماییم.


۹- اگر از بین دوستان کسانی هستند که پیشنهادهایی برای ادامه کار و بهبود طرح دارند ، حتما دریغ نفرمایند.

 

۱۰- دوستانی که برای اولین بار است با این طرح آشنا شده اند، می توانند از اینجا با کار موسسه آشنا شوند و دست همکاری بدهند. 

 

در پایان بر خود واجب می دانم که از همکاری و کمک فکری ، یدی  و مالی   کلیه همسنگرانم در این دنیای مجازی تشکر و قدردانی نمایم و آرزوی رزق حلال و واسع برای همگی آنان داشته باشم.

به امید روز ظهور، روزی که هیچ مظلومی در عالم نباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا