با مسئولیننقد نوشته‌ها

  مهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول(فصل چهارم)

فصل چهارم ( دومین پیشنهاد برای حل مشکلات )

 

بالانویس ۱:

وقتی کسی ایراد و اشکال و نقدی مطرح می کند باید راه کار هم داشته باشد. یک راه کار را در پست قبل گفتم. راه کار دوم را که کاملاً متفاوت با راه کار اول است ارائه داده و در پست بعد به یاری خدا برنامه ای را که قصد اجرایش را داریم ارائه خواهم داد.

  مهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول

فصل چهارم ( دومین پیشنهاد برای حل مشکلات )

 

همانگونه که گفتم پیشنهاد اول پیشنهادی بنیادی و با نگاه به آینده است. اما پیشنهاد دوم را که طرح می کنم با فرض نپذیرفتن پیشنهاد اول است.

به عبارتی پیشنهاد دوم، ایده هایی است برای رونق دادن به محل یادمان شهدای گمنام و ادای احترام به این میهمانان گمنام در زمین و آشنا در آسمان ، با حداقل هزینه ممکن و بیشترین بازدهی و تاثیرگذاری.

 محوریت این پیشنهاد این نکته است که رسیدگی به این یادمان باید به صورت هیات امنایی و خارج از برنامه های توسعه عمرانی و فرهنگی و تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس صورت گیرد تا مشکلات این چند ساله تکرار نشود و نیز این پیشنهادها در راستای رونق محل یادمان و استقبال و حضور مردم و شاخص کردن محل یادمان، حضور مسئولین و همشهریان عزیز تقدیم می گردد و یادآور می شود که جز با همکاری و همدلی مردم و مسئولین تمامی این موارد ابتر خواهد ماند.

 لازم است یادآور شوم که همانگونه که در پست قبل اشاره گردید،  برای پیشنهاد دوم هم تشکیل یک هیات امنا متشکل از امام جمعه محترم و نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر و . . .  لازم خواهد بود.

 و اما پیشنهادات را در قالب سه محور مدیریتی ، عمرانی و فرهنگی تقدیم می کنم :

 

الف ) مدیریتی :

۱- پیشنهاد می شود،  یک نفر از طریق هیات امنا به عنوان مدیر هماهنگ کننده برنامه ها و موارد مربوط به یادمان ( عمرانی ، تاسیساتی ، فرهنگی ) مشخص و معرفی گردد و کلیه هماهنگی ها ، برنامه ریزی و زمانبندی اجرای برنامه ها توسط ایشان صورت گیرد.

 ۲- پیشنهاد می شود با هماهنگی هیات امنا مشکل امنیت شب های یادمان ( با حضور یک نگهبان )  حل شود، هرچند که اگر روشنایی آنجا به صورت مناسبی تامین شود، دیگر نیاز به این مورد نخواهد بود.

 ۳- پیشنهاد می شود با هماهنگی سرهنگ صفار، روزی یک بار توسط یکی از سربازان مجموعه مرکز فرهنگی، مسئله پاکیزگی و نظافت یادمان صورت گیرد. ( هرچند اطمینان دارم با رونق گرفتن آنجا این مهم توسط خود مردم صورت خواهد گرفت و شستشو و نظافت آنجا را خود مردم عزیز و شهید پرور با رغبت تمام انجام خواهند داد.) به گونه ای که جهت حفظ حرمت شهدا، حتی کسی با کفش وارد محوطه مزار شهدا نخواهد شد.

 

ب) عمرانی :

 ۱- پیشنهاد می شود، طرح تغییر سازه یادمان، «کان لم یکن» و با همین یادمان موجود و فقط رفع عیوب جزئی عمرانی آن، کار ادامه پیدا کند.

 ۲- تنها تقاضایی را که عاجزانه از مسئولین امر دارم، رفع مشکل روشنایی یادمان است که خواهش دارم ، فرماندار محترم، شهردار عزیز با همکاری و هماهنگی سرهنگ صفار و شاید شرکت توزیع برق ، مشکل روشنایی آنجا را جهت استفاده زائران در شب فراهم آورند.

 ۳- پیشنهاد می شود، سنگ قبرها به جهت اشتباه در محل قرارگیری، تعویض گردد و بجای آن سنگ ها ، سنگ هایی با ثبت مشخصات سن شهدا و محل شهادت و نام عملیاتی که شهدا در آن عملیات به شهادت رسیده اند،  توسط هنرمندان اهل فن طراحی و در محل مناسب و واقعی دفن شهدا نصب گردد.

 ۴- پیشنهاد می شود محل مناسبی جهت روشن کردن شمع جهت زائرین تعبیه شود،  تا روشن کردن شمع روی این مزارها و سنگ فرش های محوطه یادمان ، ایجاد مشکل نکند.

۵- پیشنهاد می شود محلی جهت نگهداری قرآن و کتب ادعیه و مهر و سجاده جهت استفاده زائران تعبیه گردد.

 

ج) فرهنگی :

 ۱- برای شروع کار و رونق حضور مردم در یادمان باید عصرهای پنجشنبه یادمان رونق گیرد. یعنی برنامه هایی ترتیب داده شود که عصرهای پنجشنبه که مردم به زیارت اهل قبور می روند، از زیارت این شهدای عزیز هم بهره مند شوند.

در این خصوص برنامه ای اجرایی دارم که در پست بعدی به طور کامل به آن اشاره خواهم کرد که  با مشورت با دوستان و برخی همسنگران مجازی و حقیقی خویش به یاری خداوند از پنجشنبه هفته آینده یعنی ۲۵ اردیبهشت ماه و روز وفات پیامبر کربلا، زینب کبری(س) عملی خواهد شد و فراخوان آن از طریق الف دزفول و سایر رسانه ها انجام خواهد شد.

 ۲- پیشنهاد می شود دعوت از مردم برای حضور در عصرهای پنجشنبه ، از طریق رادیو دزفول و رسانه های مجازی دزفول به صورت هفتگی صورت گیرد، به صورتی که می توان هر هفته به یاد یکی از شهدای جاویدالاثر دزفول در آن محل گردهم آمد.

 ۳- پیشنهاد می شود، ماهی یکبار برنامه صبحگاه نیروهای مسلح ( سپاه، ارتش، نیروی انتظامی) در محل یادمان برگزار شود و نیز کارمندان ادارات دولتی ، دانشگاه ها ، بانک ها و . . . ماهی یک بار یا هر دو ماه یک بار روز کاری خود را از کنار مزار این شهدا آغاز کنند و برنامه ریزی این برنامه توسط مدیر هماهنگی یادمان صورت گیرد.

 ۴- پیشنهاد می شود برنامه های فرهنگی مانند پیاده روی ها، مسابقات دو و دوچرخه سواری و . . . از مبدا یادمان و یا به مقصد یادمان صورت گیرد.

 ۵- پیشنهاد می شود مراسمات هفتگی مانند دعای توسل ، دعای کمیل و دعای ندبه به صورت ثابت در محل یادمان برگزار شود و هر هفته یک مسجد ، پایگاه بسیج و یا هیات مذهبی مسئولیت اجرای آن را به عهده گیرد و هماهنگی این مراسمات نیز توسط مدیر هماهنگی یادمان صورت گیرد.

 ۶- پیشنهاد می شود، پایان هر مراسمی که در محل سالن مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار می شود، به زیارت این شهدا ختم گردد.

 ۷- پیشنهاد می شود ، هر مسجد در دزفول سالی یکبار نماز جماعت خود را در کنار این شهدای والامقام برگزار نماید که اگر چنین شود، خود به خود مسئله نماز جماعت در یادمان هم راه اندازی خواهد شد.

 ۸- پیشنهاد می شود مدیران محترم روابط عمومی ادارات و نهادها در برنامه ریزی هایشان، برنامه هایی جهت انس با این شهدا داشته باشند و رسانه ها و سایت های خبری نیز جهت رونق آین محل آسمانی دست به دست هم داده و در راستای  ترغیب مردم به بهره گیری از این محل شریف کوتاهی ننمایند.

 این ها مواردی بود که به ذهن حقیر رسیده و در این مجال ارائه گردید. نیل به اهداف فوق می تواند محل یادمان را به صورت یک محل شاخص درآورده و با استقبال بی نظیر زائران و عاشقان و دلباختگان شهدای والامقام روبه رو نماید و این محل عزیز را به یکی از مهم ترین اماکن دزفول قهرمان ، پایتخت مقاومت ایران درآورد و مهمان نوازی دزفولی ها را همانگونه که در دوران دفاع مقدس به اثبات رسید، بیش از پیش به اثبات برساند.

از خوانندگان عزیز الف دزفول خواهش دارم که پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند ، چرا که قصد دارم تمامی این پست ها و پست های آینده ای را که در این خصوص خواهم نوشت به صورت مکتوب نیز در اختیار مسئولین امر قرار دهم.

  در پست بعد به یاری خدا برنامه اجرایی خود برای عصرپنجشنبه های یادمان را مطرح خواهم کرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا