تاریخ‌نگاری

رونمایی کتاب «ناجی» در اهواز

در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان خوزستان

رونمایی کتاب «ناجی» در اهواز

در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان خوزستان

 

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم رونمایی از کتاب «ناجی» روایت شهید محمدحسین ناجی دزفولی شامگاه (چهارشنبه ۲۵ خرداد) با حضور «سید امیر جاوید» مشاور رئیس حوزه هنری و «محمد شهباز گهروئی» رئیس حوزه هنری خوزستان ، عبدالمحمد ناجی ، برادر شهید ، حاج مصطفی آهوزاده همرزم شهید و نویسنده کتاب در حاشیه نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان خوزستان برگزار شد.

نویسنده کتاب در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مادر شهیدان ناجی، گفت: شهید دارای شخصیت جامعی است و یکی از اتفاقاتی که حجم کتاب را قطور می‌کند همین جامعيت شخصیت او است. شهید ناجی طلبه است و زمانی می‌شود که احساس می‌کند باید طلبگی را رها کند و به سپاه می‌رود.

وی افزود: شهید ناجی در واقع از بکائین است و در مقابل خدا خاشع است و مناجاتهای بسیار زیبایی دارد. شهید حسین در حوزه مدیریت یک شخصیت قوی است. او پرورش یافته تربیت اسلامی است یعنی زمانی می‌شود که او مربی خانواده می‌شود. در حوزه کاری و استفاده از بیت‌المال الگو است؛ از ماشین سپاه استفاده شخصی نکرده. خواهر شهید می‌گوید که حسین می‌گفت حتی در ماشین سپاه حرف شخصی نمی‌زنم.

موجودی با اشاره به شخصیت شهید ناجى، بیان کرد: وی شخصیتی است که در سیر و سلوک، هنر، خلاقیت، مدیریت و… جامع است. او شخصی است که سواد آکادمیک ندارد اما شاخصه‌اش مطالعه کردن است. حتی کتاب‌ها را می‌آورد که خواهرها و بردارهایش بخوانند. قطار زندگی حسین بارها در مسیر کمال‌طلبی‌اش، ریل عوض می‌کند، اما از حرکت نمی‌ایستد و جهت حرکتش عوض نمی‌شود.

نویسنده کتاب «ناجی» گفت: من با شخصیتی مواجه شدم که سعی کردم به گونه‌ای بنویسم که مخاطب فکر نکند من اغراق می‌کنم. او شخصیتی است که وقتی کتاب را می‌خوانید باورش می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه حسین تولید و ثمره مسجد است، گفت: بُعد قدرتمند کتاب معرفی مسجد است. او در مسجد پرورش یافت و بعدها مربی همان مسجد شد. در زمانی که بنی صدر را شخصیت مناسبی می‌دانند حسین یکی از پرچم داران مخالفت با اوست. سپاه دزفول یکی از سپاههایی است که آقای رضایی کاملا به آن اعتماد دارد چون حسین اجازه ورود به سپاه را به هر کسی نمی‌دهد. الان هم می‌بینم که تکلیف آن افراد مشخص است. بنابراین سپاه دزفول در آن زمان یک‌دست بود.

موجودی با تاکید بر اینکه شهید تا نخواست کار تدوین کتاب به پیش نرفت، گفت: قبل از تشکیل بسیج، ایده او راه‌اندازی مجموعه ذخیره سپاه است. با اینکه حجم خاطرات زیاد بود و آنقدر از طرف خانواده و دوستان شهید به من کمک شد که حسین را حقیقتا دیدم و نوشتم و این به مهارت گروه راویان برمی‌گردد که بسیار ماهرانه خاطرات را هدايت و جمع‌آوری کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا