تاریخ‌نگارینقد نوشته‌ها

در هفته دفاع مقدس، شهدا هم کاریکاتور شدند

به بهانه ی کاریکاتور توهین آمیز روزنامه شرق به رزمندگان دفاع مقدس

بالانویس۱ :

الف دزفول را که راه انداختم ، عهد کردم فقط شهدای شهرم را معرفی کنم و سرم توی لاک خودم باشد. اما این اتفاق را تاب نیاوردم.

 

بالانویس۲ :

در روزگاری که بازار توهین به ساحت مقدس پیامبر با فیلم و کاریکاتور داغ است و قلب شیعه جریحه دار و دنیای اسلام در خروش ، سه شنبه روزنامه شرق کاریکاتوری چاپ کرد که دیدنش را تاب نیاوردم.

 

 آی شهدای شهرم.

شرمنده ام از گفتن و شرمگینم از نوشتن.

خداوند فرمودکه « احیاء عندربهم یرزقون» که ای کاش زنده نبودید برای دیدن این اتفاق ها واین توهین ها

آی بازماندگان قافله عشق ، جانبازان .

شمایی که دست و پا و چشم را زودتر از خود به بهشت فرستادید.

آی شیمیایی ها !

شمایی که اکسیژن را هم به شما می فروشیم. راستی دلار گرانتر که شد، اکسیژن مظنه اش چند است؟ گرانتر نشده ؟

آی جانبازان اعصاب و روان!

گمنام ترین ها، هنوز هم اگر دختر کوچکتان سر سفره خیار بخورد، صدای جویدنش می رود روی اعصابتان و می زنید توی گوشش؟ می دانم. به خداوندی خدا می دانم که دست خودتان نیست، اما قرص هایتان را که روزی بیست، سی دانه می خورید ، حتماً قبل از دیدن این شاهکار بخورید. می ترسم با مشت بکوبید توی صفحه مانیتورتان.

 

شرمنده ام از تمامتان.

مش حمید ، سید جمشید ، حاج عظیم محمدی ، حاج قاسم خورشید زاده ، سیدرضا پورموسوی ، حسین غیاثی، بهمن درولی ، . .  عزیزانی که جانتان را برای آسایش امثال من دادید.

حاج امیر ابراهیمیان ، حاج عزیز پورصفایی ، نازنینانی که نفس کشیدن هم عذاب است برایتان.

 

شهدا ،آزادگان ، جانبازان و تمام یادگارهای هشت سال دفاع مقدس.

در هفته دفاع مقدس که تلویزیون مملکتمان ، آن همه حماسه و ایثار و شهادت را به باد تمسخر می گیرد و آن همه عشق بازی و سیرو سلوک را در صحنه هایی سبک و زننده به نام « بیدار باش » برای نسل جدید نمایش می دهد، این آقای«هادی حیدری» هم برای خودش حقی قائل می شود تا در این نیش و کنایه ها سهمی داشته باشد و تمام هنرش را در نقش و نگار قلمش بیندازد و ترسیم کند آنچه را که خط انداخت روی دلم.

زخم انداخت روی وجودم.

 کاریکاتور هادی حیدری  در روزنامه شرق سه شنبه چهارم مهرماه را در ادامه مطلب ببینید. شرم دارم آن را بگذارم توی صفحه اول الف دزفول.

حیدری در کاریکاتورش به نام «چشم بندان» ، صحنه زیبای بستن پیشانی بند توسط رزمندگان را به گونه ای ترسیم می کند که شهدا و ایثارگران چشم را برحقایق و واقعیت ها بستند و چشم بسته رفتند و شد آنچه باید می شد.

خودتان ببینید ، قضاوت کنید .

 من که هم چشمم می سوزد و هم دلم.

 الف دزفول این حرکت وقیحانه در روزنامه شرق را محکوم می کند و خواستار برخورد با عاملان اصلی این هتاکی به ساحت رزمندگان غیور و دلاور هشت سال دفاع مقدس است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا