با مسئولین

بنیاد شهید مجوز دفن صادر نکرده است، مسئولیت با شهرداری است

جوابیه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول در خصوص دفن میت در قطعه ی شهدای بهشت علی

بالانویس:

در پست قبل الف دزفول نسبت به دفن یک میت که حتی نسبتی با خانواده ی شهدا هم نداشته است، در قطعه ی شهدای بهشت علی واکنش نشان داد و از مسئولین بنیاد شهید دزفول خواستار پاسخگویی و شفاف سازی شد. روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثار گران دزفول امروز پاسخ زیر را برای الف دزفول ارسال کرده است. ضمن تشکر از آن نهاد محترم به خاطر پاسخگویی سریع و صریح ، پاسخ ارسالی منتشر می گردد.

متن واکنش الف دزفول نسبت به این اقدام غیرقانونی

 

بنیاد شهید مجوز دفن صادر نکرده است، مسئولیت با شهرداری است

جوابیه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول در خصوص دفن میت در قطعه ی شهدای بهشت علی

 

روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان دزفول در پاسخ به مطلب منتشر شده درباره دفن میت در قطعه شهدای گلزار بهشت علی، جوابیه زیر را ارسال کرده اند

 

 

شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است.

 امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

با سلام و احترام، در ابتدا از دغدغه ی بجا و احساس مسئولیت آن کانال وزین در خصوص دفن افرادغیر شهید در قطعه خاص شهدای گرانقدر و حفظ و حراست از این قطعات آسمانی به استحضار میرساند؛ با توجه به ضرورت تکریم ویژه شهدای گرانقدر و معزز انقلاب و دفاع مقدس،مدافعین حرم،امنیت و …. در سراسر کشور و در شهرها و روستاهای مختلف،محلی بعنوان گلزار شهدا تعیین و صرفا شهدایی که براساس آیین نامه مربوطه مصوب هیئت محترم دولت،شهادت آنان توسط بنیادشهید و امورایثارگران احراز گردیده و می گردد،در این گلزارها بخاک سپرده می شوند.

ضمناً طبق رای اخیر  دیوان عدالت اداری و تایید این رای از سوی شورای محترم نگهبان درخصوص ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۱۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موضوع عدم دفن افراد غیرشهید در گلزار شهدا درخصوص رعایت احترام شهدا و قداست گلزارها به شرح ذیل اعلام گردیده است

از جهت شمول نسبت به مواردی که گلزار شهدا را از صورت مرکز فرهنگی اسلامی خارج می کند و موجب عدم رعایت قداست و احترام شهدا و ایثارگران می گردد و به عبارت دیگر موجب تضعیف فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت شده و باعث فراموش شدن منزلت و حق عظیم ایثارگران بر مردم و کشور می گردد،خلاف سیاست های کلی نظام در امور “ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران” ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی بوده و خلاف شرع می باشد.

لازم به ذکر است درخصوص دفن متوفی مورد اشاره، این بنیاد هیچگونه مجوزی مبنی بر دفن در قطعه شهدای بهشت علی را صادرننموده و به شدت در برابر درخواست دفن افراد غیرشهید در قطعه شهدا ایستادگی نموده و می نماید.

ضمناً یادآوری می‌شود که مسئولیت حفظ و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا براساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بر عهده شهرداری ها می‌باشد و برای هرگونه دفن در قطعه شهدا می‌بایست مجوز بنیاد شهید و امور ایثارگران را اخذ نماید.

مجدداً از حضرتعالی و همکاران محترم در آن رسانه،بابت دقت نظر، درجهت حفظ و حراست از گلزار نورانی شهدا و همچنین ترویج فرهنگ پرسشگری کمال تشکر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا