فیلم

فیلم لحظات کشف پیکر شهیدان لطیف شهی زاده و غلامحسین خروسی نژاد

کشف پیکر شهدای والفجر مقدماتی پس از 39 سال در خاک عراق

 

 در روز پنجشنبه دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ یکی از نیروهای محلی عراقی،  محلی را در مرز بین ایران و عراق و در خاک عراق به بچه های گروه تفحص نشان می دهد که اطلاع دارد در آن محل پیکر تعدادی از شهدای ایران مدفون است.

بچه های گروه تفحص مسیر دسترسی به آن محل را پاکسازی و محل مورد نظر را خاک برداری می کنند. در این محل پیکر پاک و مطهر هفت تن از شهدای عملیات والفجر مقدماتی کشف می شود. تصویر کروکی محل کشف این شهدا را در تصویر زیر می بینید.

 

کروکی محل کشف پیکر شهیدان لطیف شهی زاده و غلامحسین خروسی نژاد

طبق اسناد گروه تفحص شهیدان والامقام «لطیف شهی زاده» و «غلامحسین خروسی نژاد » دو تن از این هفت شهید کشف شده هستند.

با توجه به اسناد ، با احتمال بسیار زیاد دومین شهیدی که پیشانی بند قرمزش توسط اعضای گروه تفحص رو به دوربین نمایش داده می شود، شهید لطیف شهی زاده و پیکر کناری او شهید «غلامحسین خروسی نژاد» می باشد.

فیلم کشف این پیکرهای مطهر توسط گروه تفحص به مخاطبان عزیز تقدیم می گردد.

 

لازم به ذکر است که شهید لطیف شهی زاده ، متولد ۱۳۳۹ ، در سن ۲۲ سالگی و در مورخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر گردید. پیکر این شهید والامقام در مورخ دوم بهمن ماه ۹۹ کشف و در مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در گلزار  شهدای علی شلگهی دزفول به خاک سپرده شد.

شهید غلامحسین خروسی نژاد ، متولد ۱۳۴۵ ، در سن ۱۶ سالگی و در مورخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر گردید. یکر این شهید والامقام در مورخ دوم بهمن ماه ۹۹ کشف و در مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در گلزار  شهدای بهشت علی دزفول به خاک سپرده شد.

 

 

‫۲ دیدگاه ها

  1. خدایا ماراباشهیدان محشوربگردان وازشفاعت انهابهرمندبگردان. من رابردبه سال۶۱برای اولین باربعدازعملیات ولفجرمقدماتی به منطقه امدم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا