فیلم
موضوعات داغ

پل قدیم ، گذرگاهی آسمانی

فیلمی منتشر نشده از مراسم راهپیمایی روی پل قدیم به سمت گلزار شهدای بهشت علی با حضور آیت الله قاضی

 

پل قدیم ، گذرگاهی آسمانی

فیلمی منتشر نشده از مراسم راهپیمایی روی پل قدیم به سمت گلزار شهدای بهشت علی با حضور آیت الله قاضی

انتشار برای اولین بار

 

باز هم به بهانه ی حرمت شکنی های اخیر روی پل قدیم دزفول تکه فیلمی را منتشر می کنیم که به احتمال زیاد مربوط به مراسم عزاداری ۱۵ خرداد یکی از سال های دفاع مقدس باشد.

حضور پرشور مردم دزفول را در این گذرگاه آسمانی ببینید. حضور در سایه بارش موشک های ۱۲ متری و یورش گاه و بیگاه میگ های عراقی. حضوری بدون ترس و بازیچه قرار دادن واژه ای به نام مرگ.

با شروع اولین روزهای تجاوز عراق به سرزمین ما ، دزفول جزو اولین اهدافی بود که به طُرُق مختلف مورد اصابت قرار گرفت. از بارش توپخانه های دشمن تا راکتهای هواپیماهای متجاوز و نیز موشک های ۹ و ۱۲ متری که محلاتش را با خاک یکسان می کرد.

دزفول و دزفولی ها با مقاومت اسطوره ای خود، داغ تصرف این شهر استراتژیک را به دل رژیم بعثی گذاشتند و همین باعث شد که دزفول همیشه در سرلیست حملات موشکی عراق باشد.

حضورِ جوانان دزفولی در جبهه های نبرد با استعدادِ یک لشکر و از طرفی قطب پشتیبانی و تدارکات و نیز قطب درمانی میادین نبرد بودن دزفول از طرف دیگر و همچنین حضور مردم و عدم ترک شهر که خود باعث ایجاد روحیه مضاعف برای رزمندگان بود و نیز حضور بانوان در پشتیبانی های مختلف جنگ و نیز پذیرایی بی نظیر از رزمندگان و ده ها دلایل دیگر ، باعث شده بود که دزفول همیشه رتبه «الف» را موشکباران ها داشته باشد.

این فیلم با تمام کهنگی اش شاید ارزش های تازه ای را به یاد مردم و مسئولین بیاورد و بیادشان بیاورد این پل باستانی در کنار اینکه امروزه یکی از جاذبه های گردشگری است، یکی از سازه ها و مسیرهای مقدس برای دزفولی هاست.

جایی که هم مشهد شهداست و خشت خشت آن با خون شهدا رنگین است و هم معبری آسمانی در تشییع شهدا و برنامه های ارزشمند سالهای حماسه و ایثار است.

این فیلم برای اولین بار تقدیم به شما

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا