عکسفیلم
موضوعات داغ

فیلم کشف پیکر شهید احمد کاید خورده

به همراه تصویر وسایل کشف شده به همراه پیکر شهید احمد کایدخورده

بالانویس:

قبلا هم گفته بودم که با بررسی اسناد هویتی شهید احمد کاید خورده به این نتیجه رسیده ام که این شهید عزیز همزمان با کشف شهدای دیگر دزفول یعنی «شهید لطیف شهی زاده» و «شهید غلامحسین خروسی نژاد» و در کنار این شهدا کشف گردیده است.

ریز جزئیات را در این پست بخوانید.

 

فیلم کشف پیکر شهید احمد کاید خورده

به همراه حقایقی گفته نشده از شناسایی شهید

به همراه تصویر وسایل کشف شده به همراه پیکر شهید احمد کایدخورده

 

ماجرا از همان شبی شروع شد که در پست قبلی برایتان روایت کردم. یعنی همان شبی که برای زیارت پیکر و وسایل شهدای تازه تفحص شده، «شهید احمد کاید خورده» و «شهید سید منصور قاطمه باف» رفتم. همان شب که با حاج عباس برادر احمد حرف زدم و راز کشف دیرهنگام پیکر احمد را برایتان روایت کردم.

آن شب وقتی اسناد هویتی این دو شهید را بررسی کردم، هم منطقه کشف پیکر ها و هم تاریخ کشف برایم آشنا بود. حوالی ساعت ۲ و نیم بامداد که به خانه رسیدم، رفتم سراغ آرشیوهایم و متوجه یک نکته مهم و یک اتفاق بسیار جالب شدم.

آن نکته جالب این بود که کروکی محل کشف پیکر احمد ، دقیقا همان کروکی محل کشف پیکرهای شهیدان لطیف شهی زاده و غلامحسین خروسی نژاد بود و تاریخ کشف هم با یک روز فاصله، همان تاریخ.

اگر یادتان باشد ، شهیدان شهی زاده و خروسی نژاد و نیز شهید عبدالحمید خبری ، سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با روز شهادت امام علی (ع)  در غربت و سکوت خبری به دلیل وضعیت قرمز کرونا، تشییع و به خاک سپرده شدند.

«این تاریخ دقیقا چند روز بعد از تشییع و تدفین مادر شهید احمد کاید خورده بوده است»

خب حالا بیایید کروکی محل دفن شهیدان شهی زاده و خروسی نژاد را بررسی کنیم.

فرم شناسایی و انتقال شهید لطیف شهی زاده

 

فرم شناسایی و انتقال شهید غلامحسین خروسی نژاد

به استناد فیلم موجود که در ادامه تقدیم می شود، ماجرا از این قرار است که یک نیروی عراقی محل دفن تعدادی از شهدای ایرانی را به نیروهای گروه تفحص نشان می دهدو پس از جستجو تعداد «هفت شهید» در یک محل و در کنار هم کشف می شوند.

در اسناد هویتی شهید خروسی نژاد این مورد به وضوح ثبت شده است که:

«شهید فوق به همراه شش شهید دیگر در نزدیکی مرز ایران وعراق و در خاک عراق  در فکه کشف گردید »

شهید خروسی نژاد از روی نوشته ی روی کوله پشتی اش شناسایی می شود و اگر در سند فوق دقت کنید ، شماره پلاک پیکری که کنار او کشف شده است، مربوط به پلاک شهید شهی زاده است.

در اسناد هویتی شهید شهی زاده هم همین موضوع  ثبت شده است که «شهدای شماره ۹ و۱۰  و ۱۱ که در مورخ ۲/۱۱/۹۹ کشف گردیدند همه در یک مکان دفن شده بودند و احتمال ادغام استخوان وجود دارد»

 

خب حالا بیایید کروکی محل دفن شهیدان شهی زاده و خروسی نژاد را با کروکی محل دفن شهید احمد کاید خورده مقایسه کنیم. تصویر های زیر کروکی محل کشف پیکر شهید احمد کایدخورده را نشان می دهد که به دلیل نداشتن اسناد هویتی ، به عنوان «شهید گمنام» منتقل شده است.

 

فرم شناسایی و انتقال شهید احمد کاید خورده

در این اسناد به وضوح می بینید که کروکی محل کشف همان کروکی قبلی(کروکی محل کشف پیکر شهیدان شهی زاده و خروسی) است و اینجا هم جمله ای مشابه جمله موجود در اسناد هویتی شهید شهی زاده وجود دارد که  «شهدای شماره ۶ و ۷ و ۸ که در مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۹ کشف گردیدند، هر سه شهید در یک مکان دفن بودند و احتمال ادغام استخوان وجود دارد»

مقایسه این سند با سند شهید شهی زاده به وضوح نشان می دهد که پیکر احمد در کنار پیکر شهیدان شهی زاده و خروسی نژاد کشف شده است. یعنی در کنار رفقای شهید دزفولی اش.

 

و اما یک شگفتانه دیگر هم برایتان دارم.

و اما یک شگفتانه دیگر هم برایتان دارم.

فیلم کشف پیکر شهیدان شهی زاده و خروسی نژاد را که توسط گروه تفحص در صفحه اینستاگرام گروه تفحص قرار گرفته بود، من در همان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر کردم.

با بررسی مجدد فیلم که مربوط به محل کشف پیکر شهید احمد کایدخورده هم هست، متوجه نکته جالبی شدم.

به وسایل کشف شده به همراه شهید احمد کاید خورده توجه کنید.

وسایل کشف شده به همراه پیکر شهید احمد کایدخورده

در این تصاویر در کلاه احمد رد و نشان یک گلوله وجود دارد و طبق گزارش راویان، احمد از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفته است که رد تیر موجود در کلاه ، تایید این موضوع هست، اما بحث من فعلا این موضوع نیست.

حالا این سربند را خوب بررسی کنید و با سربندی که در فیلم از شهید تفحص شده کشف می شود ، دقیق مقایسه کنید. خصوصاً به آن لکه ی گِلی کنار سربند.

سربند«عاشقان شهادت» کشف شده به همراه پیکر شهید احمد کایدخورده

یک تصویر از فیلم کشف پیکر شهید

قطعا نمی توانم بگویم اما به احتمال بسیار زیاد اولین شهیدی که در این فیلم کشف می شود ، شهید احمد کاید خورده است. چون هم محل همان محل است و هم تاریخ همان تاریخ و هم سربند همان سربند.

فیلم کشف پیکر شهیدان شهی زاده ، خروسی و به احتمال بسیار قوی احمد کایدخورده

 

این هم سند تشخیص هویت احمد کایدخورده عزیز توسط آزمایشات فوق پیشرفته یDNA که تایید کرده است پیکر کشف شده مربوط به شهید عزیز احمد کاید خورده است.

 

همه ی این موارد، مؤید این مهم  است که برای تشخیص هویت این شهدا زحمات بسیاری کشیده می شود و همانگونه که می بینید، این شهید حدود دو سال پس از کشف نگهداری شده و دفن نمی شود، تا هویت او مشخص و به خانواده اش تحویل داده شود و اگر شهیدی به عنوان گمنام دفن می شود، قطعا هیچ راهی برای شناسایی او وجود نداشته است.

یاعلی

 

‫۵ دیدگاه ها

  1. راستش من تا حالا تو‌ی دقت گروه تفحص شک داشتم ولی به نیت زیارت شهدا توی تشییع شهدای گمنام شرکت میکردم ولی این فیلم و‌این کلاه حجت رو‌تمام کرد
    به قول مادر شهید قاطمه باف
    خونشون اودون که پیداتون کورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا