فیلم
موضوعات داغ

فیلم شکنجه اسرای ایرانی توسط نیروهای رژیم بعثی عراق

دوستانی که تحمل دیدن ندارند، لطفا نگاه نکنند

فیلم شکنجه اسرای ایرانی توسط نیروهای رژیم بعثی عراق

دوستانی که تحمل دیدن ندارند، لطفا نگاه نکنند

 

در بین تقدیرهای دوران دفاع مقدس، شاید تلخ ترین و سخت ترین تقدیر اسارت باشد. تقدیری که هزاران بار از شهادت و جراحت سخت تر و دردآلودتر است.

صدا و سیما  تا کنون به هیچ وجه در به نمایش گذاشتن سختی هایی که این عزیزان در آن دوران رعب انگیز و شکنجه آلود کشیدند، موفق نبوده است و تعداد فیلم های سینمایی و مستندهایی در این زمینه که بتواند بخش اندکی از آن همه درد را نشان دهد ،بسیار کم بوده است.

در این سالهای اخیر هم که این عزیزان به طور کامل به فراموشی سپرده شده اند.

من  دو کلیپ از شکنجه این عزیزان را برای شما به نمایش می گذارم که از قبل هم می گویم هر کس توان دیدن ندارد نبیند. هرچند این تصاویر باید دیده شود تا وقتی این عزیزان از شکنجه های وحشتناک و عصر حجری رژیم بعث می گویند، انسان بتواند قدری آن روایت ها را ادراک کند.

در فیلم های سینمایی که کلا نمایش این مسئله یا به حقیقت نزدیک نیست یا مثل برخی فیلم ها به تمسخر گرفته شده است.

این دو کلیپ بخشی از واقعیت و حقیقت را به تصویر کشیده است. البته بگویم از انتشار فیلم هایی که شامل بریدن زبان، پرتاب از ارتفاع بلند با دست بسته، شکستن دست و بازوی این عزیزان با چوب، بستن دو دست به دو ماشین و کشیدن و . . .  خودداری کردم. تصاویری که قطعا هیچ کس نمی تواند ببیند، چه برسد به اینکه بخواهد درد و زجر و تلخی اش را ادراک کند.

خوب است همه مردم و خصوصا مسئولین این تصاویر را ببینند تا بدانند علاوه بر خون شهدا به زخم و درد و صبر این بچه ها هم مدیونند. خصوصا آن مسئولینی که برای حفظ میز و مقام و صندلی شان از همه چیز گذشته اند.

این تصاویر را برای هر کس که این بچه ها و زخم و درد و رنجشان را فراموش کرده است ارسال کنید. شاید تلنگری باشد بر قدرت طلبی و جاه طلبی بعضی ها و دارویی باشد برای درد فراموشی بعضی دیگر.

یاعلی

کلیپ اول

 

کلیپ دوم

‫۸ دیدگاه ها

  1. خدا لعنتشون کنه این عراقیای لعنتی رحمشون به امام حسین وبچه هاش نیومد که از خودشون بوده اینام از نسل همون لعن شده های کربلای حسینن ،این همونایی هستن که عباس رو موقع بردن آب برای بچه ها به بدترین وضع کشتن اینا از نسل کسایی هستن که نیزه بر گلوی شش ماه زدن تا ابد هم که بگن توبه کردیم من می گم توبه گرگ مرگه واشکشون اشک تمساح ،…
    اگه دست من بود می گفتم تر وخشک رو باهم بسوزونید …. ،تا ابد لعنت خدا برشما اعراب وحشی از نسل یزید وشمر وعمر و… .

    1. البته بدانی تمام آنچه می بینید و تمام وحشی گریهایی که شنیده اید توسط حزب بعث و همچنین سازمان مجاهدین خلق رقم خورده است.
      حساب شیعیان مظلوم عراق از حزب بعث جداست

  2. به نظرم‌ توی هر ارگان و‌ ادره ای قبل از شروع به کار رییس ادره همه کارمندا رو‌جمع کنه و دسته جمعی این جور فیلم ها رو‌ببینن و هر کدوم یک خط دربارش نظر بدن و البته حتما نیاز هست توی مدرسه ها این فیلم‌ها پخش بشه.ولی افسوس که میخواییم گوشه ای
    از ظلم و خشونتی رو‌که بهمون تحمیل شده نمایش بدیم متهم به ترویج خشونت میشیم .
    (اون صحنه که همه میرن روی اون ازاده ایی که کتک نخوره و اون صحنه که نشسته کتک میخوره و‌فقط میگه یاحسین نشون میده تن ها اسیر ولی روح ها آزادند)

    1. علی جان
      در آموزش و پرورشی که بازدید دانش آموزان ار گلزار شهدا را ممنوع می کند
      و بجای ورزش صبحگاهی «بدنو ببین جون بابا » پخش می کند ، انتظارات عجیب و غریبی داری برادر ….

  3. در وصیت نامه شهید باکری آمده است: دعا کنید شهید شوید؛ بعد از جنگ، رزمندگان به سه دسته تقسیم مى‌شوند،دسته‌ اول به گذشته خود پشت کرده و از آن پشیمان مى‌شوند،دسته‌ دوم با برگزیدن راه بى‌تفاوتى در زندگى مادى غرق مى‌شوند و همه چیز را فراموش مى‌کنند، دسته سوم کسانى‌اند که به اصول خود پایبند بوده و از غصه دق می‌کنند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا