خاطره شهدا
موضوعات داغ

سیدکاظم

روایت هایی از شهید سیدکاظم قلندری

سیدکاظم

روایت هایی از شهید سیدکاظم قلندری

سیدکاظم

سید کاظم، نوجوانی که با داشتن قدی رشید و محاسنی نورسته هرکسی را در برخورد اولیه دچار اشتباه می‌کرد! زیرا علی‌رغم سن کم شبیه جوانانی بود که پختگی را در رفتارش به‌وضوح می‌شد دید.

سید کاظم روستایی زاده‌ای بود که صفا و صمیمیت را با خود از روستا به شهر هدیه آورده بود. بنابراین، نگاه مهربانانه وی برای تمامی دوستان ذخیره سپاه شناخته‌شده بود .

راوی :حاج مصطفی آهوزاده

آرپی جی زن

در کارهایی که نیاز به توانایی جسمانی داشت سید پیش‌قدم بود . دست فرمانش در رانندگی چنان بی نظیر بود که انگار سالهاست پشت فرمان جاده ها را یکی پس از دیگری طی طریق کرده است. او بسیاری از کارهای تدارکاتی و پشتیبانی را به‌وسیله رانندگی با ماشین‌های مختلف ستاد انجام می‌داد.

سید برای انجام کار و کمک به دیگران منتظر درخواست و تقاضا نبود، بلافاصله و به‌موقع کارش را انجام می‌داد . احترام همه ی بچه ها را داشت. خصوصاً دو پسرعمویش (سید علی و شهیدسید عزیز قلندری ) که فوق‌العاده دوستشان داشت و حرمتشان می کرد.

سید کاظم وارسته از تعلقات دنیوی مؤمن،فعال،صبور،شجاع و به معنای واقعی با تاسی به جد بزرگوارش موسی بن جعفر(ع) از کاظمین الغیظ بود.او مرد روزهای سخت بود و به دلیل قد رشیدش به‌عنوان ارپی جی زن معرفی‌شده بود. آرپی جی زنی که آن‌قدر آرپی جی به سمت تانک‌های دشمن شلیک می کرد که از گوش‌هایش خون جاری‌ می شد.

راوی :حاج مصطفی آهوزاده

قول مردانه

چند ساعت قبل از مرحله اول عملیات آزادسازی خرمشهر من و سید کاظم همدیگر را در آغوش گرفتیم و از هم خواستیم که هر کس زودتر شهید شد، قول مردانه بدهد که دیگری را شفاعت کند.

من به سیدکاظم قول دادم و قسم خوردم که در صورت شهادت، شفاعتش خواهم کرد و از او هم خواستم علاوه بر اینکه قول می دهد، کاری کند که خیالم از این موضوع راحت باشد.

سید هم به خاطر اثبات قولش دست کرد توی جیبش و تنها مهر نماز و جا نمازی کوچک خود را که همیشه به همراه داشت بهم داد و گفت این امانت و شرط ما باشد برای عملی کردن قول و تعهدها.

راوی: منصور قمر

آخرین تصویر

حین عملیات هم تیر به سرش اصابت کرد و هم بدنش ترکش باران شد. او و عبدالحسین دهقان زاده با هم آسمانی شدند، اما به دلیل حملات گسترده و همه جانبه ارتش بعث عراق ما تا سه روز قادر به جابجایی شهداء نبودیم تا اینکه توانستیم دوباره منطقه را پس بگیریم و برویم سراغ پیکرهای شهدا.  پیکرها سه روزمانده بود زیر آفتاب و سیاه شده بود و تشخیصشان مشکل بود. سیدکاظم را به سختی توانستم  شناسایی کنم و همان لحظه آخرین تصویر را از سیدکاظم برای ماندگاری در تاریخ ثبت کردم

راوی : منصور قمر

شهید سیدکاظم قلندری متولد ۱۳۴۴ در مورخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس و در جبهه دارخوین به شهادت رسید. مزار مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا