تاریخ‌نگاری

درجه سرلشکری سردار شهید کوسه چی به خانواده ایشان اهدا شد

با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری ، رئیس کل ستاد نیروهای مسلح

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در منزل سردار شهید محمدحسن کوسه چی ( پارساکیان ) حکم سرلشگری و لوح تقدیر ایشان را به خانواده این شهید معظم تقدیم کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رییس ستادکل نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید پاسدار محمدحسن کوسه چی ( پارساکیان ) با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی اخلاص، تعهد، ولایتمداری، پشتکار و سخت کوشی در ماموریت های محوله در دوران دفاع مقدس و پس از آن را از ویژگی‌های بارز شخصیت شهید کوسه چی ( پارساکیان ) دانست و اظهار داشت:  شهید کوسه چی ( پارساکیان ) از جمله نیروهای اولیه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شهرستان دزفول بود و ما افتخار داشتیم که از اوایل دوران دفاع مقدس با ایشان آشنا شویم و همواره ارتباط بسیار صمیمی و تنگاتنگی بین شهید حسن باقری و این شهید عزیز برقرار بود تا جایی که در بسیاری از ماموریت های خطیر و عملیات های مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس این دو شهید گرانقدر در کنار یکدیگر بوده‌اند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه به توانمندی و تخصص شهید در ابعاد مختلف پرداخت و اضافه کرد: شهید عزیز علاوه بر توانمندی و مهارتی که در عرصه های مختلف نظامی داشت، توانسته بود دانش خود را در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقا دهد و تا آخرین روزهای حیات مبارک و پرثمر خود در همه مسئولیت ها و ماموریت‌ها سربلند و سرافراز، پیروزی‌ها و موفقیت بهتری را به دست آورد.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بدون شک رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و خدمات ارزنده و ارزشمند این شهید گرانقدر برای همیشه در تاریخ این کشور و برای نسل‌های آینده این مرز و بوم جاودان و ماندگار خواهد ماند و ما به عنوان همرزمان ایشان، رسالت خطیر انتقال تجربیات و ارزش های که این عزیزان آفریدند را به نسل جوان بر عهده داریم.

در این دیدار درجه «سرلشکری» شهید کوسه چی  که مورد موافقت و تصویب فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) قرار گرفته بود به همراه لوح تبریک به خانواده شهید اهدا و در پایان همسر و فرزندان شهید نیز خاطراتی را از سرلشکر کوسه چی  بیان نمودند.

شهید محمدحسن کوسه چی ( پارساکیان ) در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ پس از ۴۲ سال خدمت صادقانه و مخلصانه و تحمل رنج بیماری ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس به دلیل حضور در رزمایش عملیاتی نیروهای مسلح و نظارت بر روند اجرای آن به بیماری کرونا مبتلا و لقاء الله پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا