عکس

سنگ تمام مردم «هنزاء» و «رابر» کرمان در استقبال از خانواده شهید عبدال زاده

روز بیاد ماندنی هنزاء

 

خانواده ی شهید «عبدالکریم عبدال زاده » که دیروز در میان استقبال گرم مردم و مسئولین کرمان قدم به دیار  سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گذاشته و دیشب نیز در حلقه ی محبت مردم کرمان زائر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شده بودند، صبح امروز  پس از استقبال بی نظیرمردم و مسئولین شهر « رابر» و قربانی چندین رأس گوسفند ، با پیشتازی رژه موتوری راهی شهر «هنزاء» محل تدفین فرزند شهیدشان شدند.

از مردم هنزاء انگار هیچ کس در خانه نمانده است. همه با شور و دلداگی دل هایشان را فرش راه پیرمردی کرده اند که پس از ۳۹ سال برای دیدار فرزندش آمده است. اینجا هم گوسفند پیش پای پدر شهید زمین می زنند و برایش فرشی از محبت می گسترانند.

همه ی لحظه ها شور است و شوق و اشک و لبخند و همه ی این واژه ها در هم تلفیق شده اند. مردم هنزاء هم سنگ تمام گذاشته اند در این استقبال و پدر و همراهانش پس از ۳۹ سال چشمشان روشن می شود به مسافر گمشده شان.

لازم به ذکر است کهپاسدار شهید عبدالکریم عبدال زاده متولد ۱۳۴۳ در سن ۱۸ سالگی در مورخ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر  و در گلزار شهدای بهشت علی دزفول مزار یادبودی برای او ساخته  می شود.

پیکر  این شهید والامقام  سال ۱۳۹۵ توسط گروه تفحص کشف  و به دلیل عدم وجود مدارک شناسایی در مورخ ۱۲ اسفندماه سال ۱۳۹۵ به عنوان شهید گمنام در منطقه هنزاء شهر رابر استان کرمان طی مراسمی باشکوه به خاک سپرده می شود.

آبان ماه امسال هویت این شهید والامقام توسط آزمایشات تخصصی DNA ، شناسایی و مراتب به خانواده ایشان ابلاغ  می گردد و امروز دوشنبه یکم آذرماه ۱۴۰۰ خانواده این شهید در هنزاء شهرستان رابر استان کرمان حاضر شده و پس از فراقی ۳۹ ساله ، بر ماندن پیکر شهید در هنزا یا انتقال آن به دزفول تصمیم خواهند گرفت.

تصاویری از این استقبال کم نظیر را در ادامه مشاهده می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا