معرفی کتاب

یادداشت حجه الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه بر کتاب «ناجی»

«ناجی» زمانه و زندگی شهید محمد حسین ناجی دزفولی است

 

 یادداشت حجه الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه بر کتاب «ناجی»

 

دانشمند فرزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه ، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و برنده جایزه سومین دوره جهانی علوم انسانی اسلامی در خصوص کتاب «ناجی» زمانه و زندگی شهید والامقام محمدحسین ناجی دزفولی ، تقریظی منتشر کردند.

متن این تقریظ به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ»

 مطالعه کتاب «ناجی» روایت پرواز شهید محمدحسین ناجی دزفولی به قلم جناب علی موجودی انتشارات سوره مهر را بعد از سخنرانی عصر عاشورا در مسجد شهید توتونچی آغاز کردم و امروز به پایان رساندم.

ابتدا باید از نویسنده محترم جناب موجودی تشکر کنم که شهید حسین ناجی را به زیبایی معرفی و خانواده چند شهید را به خوبی توصیف کردند: شهیدان حسین و امیر ناجی، شهیدان علی و محمود دوستانی دایی های شهیدان ناجی، شهید محمد روغن چراغی داماد خانواده شهید و شهیدان مسعود و محمد عیدی عطار زاده پسر دایی های مادر شهیدان ناجی.

سپاس دوم از خانواده محترم و دوستان عزیز شهید حسین ناجی و گروه روایتگران شهدای دزفول است که نویسنده را در تدوین این اثر ارزشمند یاری کردند.

توصیه این مسکین، مطالعه کتاب ناجی توسط همه عزیزان و انقلابیون و آزادگان، به ویژه طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان دانشگاه های کشور است تا سلوک شهید حسین ناجی را دریابند و تحصیل دروس حوزه علمیه و مهاجرتش به قم و سربازی و سختی های زندگی و بصیرتش در فتنه های اول انقلاب و مسئولیت گزینش سپاه و تأسیس ذخیره سپاه و دغدغه هایش نسبت به حجاب و نافله شب و دعاخوانی و رفتن به قبرستان و درون قبرها برای آنها معلوم گردد.

همه زندگی شهید حسین ناجی، سلوک خالصانه الی الله بود؛ به ویژه دل نبستن وی به امور دنیوی و بریدن از ریاست در سپاه و تبدیل شدن به رزمنده ای معمولی در گردان بلال و در نهایت توفیق شهادت در عملیات فتح المبین.
خداوند شهیدان این خانواده به ویژه شهید حسین و والد بزرگوارش مرحوم ملاکاظم را بیامرزد و بستگانش به ویژه همشیره ها و والده زینب وارش را صبر جمیل و اجر جزیل عنایت نماید‌.
طوبی لهم و حسن مآب و رضوان الله تعالی علیهم

✍️ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
یازدهم محرم الحرام ۱۴۴۳ شب شهادت امام سجاد علیه السلام و ۲۹ مرداد ۱۴۰۰

 

لازم به ذکر است کتاب «ناجی» روایت آغاز تا پرواز طلبه و پاسدار شهید محمدحسین ناجی دزفولی است که حاصل تلاش گروه روایتگران شهدای شهرستان دزفول و به قلم علی موجودی است که اسفندماه ۹۹ توسط انتشارات سوره مهر در قالب ۱۴ پرده و ۴۸۰ صفحه منتشر گردیده است.

شهید محمد حسین ناجی دزفولی ازشهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول است که در فروردین ماه ۶۱ و در عملیات فتح المبین آسمانی شد و مزار مطهر ایشان در جوار مزار برادر شهیدش «عبدالامیر ناجی» در قطعه دوم گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است.

 

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا