فیلم

فیلم کشف پیکر شهید عبدالحمید خبری توسط گروه تفحص در منطقه فکه

چه مردانه پرچم الله اکبر را بر افراشته نگه داشتی

چه مردانه پرچم الله اکبر را بر افراشته نگه داشتی، عبدالحمید

بالانویس۱:

بر اساس مستندات گروه تفحص پیکر شهید عبدالحمید خبری در مورخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری ، طی عملیات تفحص در منطقه فکه کشف و بر اساس مشخصات پلاک و کارت شناسایی همراه شهید، هویت این شهید عزیز تأیید گردیده است.  فیلمی که توسط گروه تفحص در فروردین ماه سال جاری منتشر شده بود، مربوط به لحظه کشف دو شهید در ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه می باشد که دومین شهیدی که در این فیلم کشف می شود، پیکر پاک و مطهر شهید عبدالحمید خبری می باشد.

بالانویس ۲:

پرچم سبز الله اکبر، مزین به آرم مقدس سپاه پاسداران، پس از ۳۹ سال ،همان طور که در فیلم نشان داده می شود، به همراه این شهید عزیز کشف گردیده است.

شهید عبدالحمید خبری – نفر وسط

عبدالحمید عزیز. اینکه چه شد که بعد از ۳۹ سال بالاخره دل کندی از رمل های فکه را خدا می داند و البته آدم هایی که می اندیشند و اهل تفکرند.

یقینا دلیل برگشتن تو نه تسکین دل مادر بود و نه آرامش بابایی که سال ها چشم به راه تو بودند.  سالهاست که مادر و بابا مهمان تو و حسین هستند.

گفتم حسین. منظورم هم برادرت حسین بود که چند ماه قبل از تو آسمانی شد و هم اربابت حسین(ع) که یقینا روی سفره اش مهمان هستید.

هر کس باید در زندگی و زیستن خود دلیلی برای برگشتن تو پیدا کند. دلیل رجعت تو به تعداد تک تک آدم های روی زمین است. خصوصاً برای همشهریانت. از مسئول و مدیر گرفته تا آدم های عادی .

حمید عزیز. کاش آنقدر ادراکمان رشد کرده باشد که بفهمیم دلیل برگشتنت را.

آن همه سال مظلومانه در چشم زمینی ما آدم ها گم شدی و حالا هم که پیدایت کردیم چه مظلومانه دوباره رفتی.

تو تفحص نشدی حمید. همان طور کشف نشده ماندی. گم شده مثل قبل.

وضعیت شهر نگذاشت برایت سنگ تمام بگذاریم و آنان که باید صبوری می کردند تا بهتر به استقبالت بیاییم ، صبوری نکردند و عجولانه دوباره مفقودت کردند از چشمان زمینگیر ما آدم ها.

بگذریم حمید جان.

از وقتی که تصویر استخوان های سوخته و لباس های تکه و پاره ات را لابلای آن رمل های داغ دیده ام، حال و هوایم بارانی است. از وقتی که تو را  و آن پرچم سبز الله اکبرت را دیدم، قرارم رفته است. چهل سال پرچمداری کردی و این بیرق سبز الله اکبر را برافراشته نگه داشتی تا کدام پیام را به گوش ناشنوای ما آدم ها برسانی؟

پای قول و قرار ماندن را؟  عهد با امام بستن را؟ پای کار تا آخر ایستادن و کم نیاوردن را ؟  در میدان بودن و رجز خواندن را برای دشمن؟!

کدام را حمید؟

با این پرچم سبز کدام  بی خیالی و کاهلی مان را آمده ای به رخ بکشی؟

این پرچم سبز هم باید مثل آن استخوان های مقدس می پوسید، اما تو نگه اش داشتی تا کدام حقیقت را به گوش جان ما بریزی حمید؟

دستی دراز کن حمید و این دل های مرده ما را تکان بده.

تلقین دل هایمان را بخوان حمید. این دل های مرده ما «اِسمَع اِفهَم» تو را لازم دارد

 اگر دستور شرع نبود، ما کجا و تکان دادن آن  استخوان های سوخته در کفن پیچیده تو ؟

اصلا تو باید تلقین عالم را بخوانی و با همان دستی که این بیرق الله اکبر را نگه داشتی ، عالم را تکان بدهی …

تلقین دل ما را بخوان عبدالحمید

 

فیلم کشف پیکر شهید والامقام عبدالحمید خبری ، را در شب ۲۳ ماه رمضان و در شب قدر تقدیم می کنیم به تمامی آنانکه قدر شهدا را می دانند.

 

 

لازم به ذکر است که شهید عبدالحمید خبری متولد ۱۳۳۹ در سن ۲۲ سالگی در مورخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه جاویدالاثر گردید. او برادر شهید والامقام عبدالحسین خبری است که در ۸ مرداد ماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان و در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز در مورخ ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ در منطقه فکه کشف و به کشور منتقل شد و در مورخ ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در گلزار شهدای شهید آباد دزفول در جوار برادر شهیدش به خاک سپرده شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد

 

 

‫۲ دیدگاه ها

  1. بعد ۳۹ سال چقدر ارام و با احترام جابجایش میکنند تاحتی ترکیب استخوان و لباس به هم نریزد
    فدای ان اقایی که هنوز زنده بود و با سم اسبها ترکیب بدنش را به هم زدند
    صلی الله علیک یا ابا عبدالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا