با مسئولین

یک اتفاق نادر و بی سابقه در دزفول

مسئولین پاسخگو باشند

 

یک اتفاق نادر و بی سابقه در دزفول

دفن میت  در قطعه ی شهدا،  میتی که نه پدر، نه برادر ، نه شوهر و نه فرزند شهید است

مسئولین بنیاد شهید دزفول پاسخگو باشند

 

نامش کاملاً شفاف است. «قطعه ی شهدا»

بخشی از آرامستان که مختص تدفین شهداست و البته جانبازان بالای ۷۰ درصد که شهید محسوب می شوند.

سال های سال است که قوانین موجود بنیادشهید و امور ایثارگران دفن هر گونه میت را در قطعه های شهدا ممنوع اعلام کرده است و قطعه ای به نام «قطعه صالحین» برای دفن والدین والامقام شهدا و همسر و فرزندان آنان نیز در نظر گرفته شده است.

 

در سال های گذشته وحتی امسال تعداد معدودی از خانواده های معظم شاهد، به طرق مختلف که خود جای بحث دارد،  موفق به دفن والدین شهدای معظم در قطعه شهدا و در مزار فرزند شهیدشان شده اند. این موضوع اعتراض بسیاری از خانواده های شهدای دیگر را که به قانون تمکین کرده اند و والدین خود را در قطعه ی صالحین دفن کرده اند،  به دنبال داشته است. چرا که خود به نوعی تفاوت قائل شدن بین خانواده های شهداست.

لذا در این خصوص بنیاد شهید باید پاسخگو باشد  و البته این مهم ، مقدمه ی بحث ماست، نه موضوع بحث.

 

و اما بعد

در چند روز گذشته اتفاق عجیبی رخ داده است. اتفاقی که تا کنون در دزفول نظیر و سابقه ای نداشته است. ماجرا اینجاست که در مورخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۹ فردی در قطعه ی شهدای گلزار بهشت علی دفن می شود که جزو شهدا نیست.

در پیگیری های انجام شده مشخص شد که ایشان، علاوه بر اینکه خود شهید نبوده است، حتی پدر شهید ، برادر شهید و فرزند شهید و حتی شوهر شهید هم نیست. حتی جانباز بالای ۷۰ درصد هم نیست.

 

حالا سوال اینجاست که بنیاد شهید که متولی صدورمجوز برای  دفن در قطعه ی شهداست، چگونه برای این تدفین مجوز صادر کرده است و اگر مجوزی صادر نشده است پس چگونه این اتفاق نادر رخ داده است.

 

وقتی به والدین شهدایی مثل پدر شهدای نونچی که پدر سه شهید است یا مرحوم غلامحسین خورشید با ده سال سابقه ی اسارت و ۵۰ درصد جانبازی و قطع نخاع بودن، اجازه ی دفن در قطعه ی شهدا داده نمی شود، چگونه به میتی که نسبتی با شهیدی ندارد ، اجازه ی دفن داده شده است؟

آیا واقعاً باز هم پای فشار و رابطه در میان است یا قصه قصه ی دیگری است.

لذا از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستاریم در خصوص این اتفاق بسیار نادر شفاف سازی نموده و دلیل تدفین این مرحوم را در قطعه ی شهدا به اطلاع مردم و خانواده های شهدا برساند.

 

در ضمن لازم می دانم تقاضا کنم که اگر این اتفاق بر خلاف قانون رخ داده و تخلفی صورت گرفته است، بنیاد شهید موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری و نتیجه ی پیگیری قضایی را به اطلاع خانواده های شهدا برساند.

 

چرا که اگر در این خصوص اقدام قاطعی صورت نگیرد، این اتفاق عذر موجه سایرین تلقی خواهد شد و آغازی خواهد شد بر قانون شکنی های متعدد بعدی و دیگر قطعه ی شهدا ، قطعه ی شهدا نخواهد بود.

 

منتظر شفاف سازی مسئولین هستیم و آمادگی انتشار پاسخ آن نهاد محترم را اعلام می داریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا