صوتیادهای ماندگار

 آخرین صدای آقا معلم

آخرین صدایی که از شهید فرخی راد از رادیو عراق به گوش رسید

بالانویس۱:

بازگشت آزادگان سرافراز از مهمترین وقایع تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی است. بازگشت کسانی که در سخت ترین شرایط حتی اگر خود بر زمین افتادند ، نگذاشتند عزت و آبروی سرزمینشان به زمین بیفتد.

و امروز از آن ثانیه های تاریخی سال ها می گذرد و چه زود خیلی ها آن روز بزرگ را به فراموشی سپرده اند.

بالانویس۲:

اعتراضم را فقط در یک پاراگراف خلاصه می کنم :

ای کاش در بین این همه بیلبوردهای تبلیغاتی در پایتخت مقاومت ایران و در بین این همه تبلیغات چیپس و پفک و شامپو و پیتزا ، بچه های جنگ و جبهه هم سهمی داشتند. شهدا ، ایثارگران، جانبازان و آزادگان. کاش قدرشناسی مان بیشتر از این ها بود و فراموشی مان کمتر. این جمله آخر را پشت میزنشین های شهرم بیخیال شوند.

 آخرین صدای آقا معلم

 

معلم شهید محمد فرخی راد

 

در روزهایی که آزادگان در بین اشک و لبخندهای مردم به وطن بازمی گشتند،  گاه می شد خانواده هایی با بازگشت فرزندشان مواجه می شدند که سال ها قبل به دلیل دریافت خبر شهادت فرزند برایش مزار هم تهیه و چندین سال هم سالگرد شهادت گرفته بودند.

لبخند این خانواده ها شیرین تر از سایر خانواده ها بود.

 اما در این بین خانواده هایی هم بودند که سال ها از اسارت فرزند با خبر بودند. نامه هایش را دریافت می کردند و بی صبرانه چشم انتظار روز دیدار بودند ، اما گاه برگشتن اسرا ، داغدار و پریشان احوال تر از همیشه بودند.

خانواده هایی که فرزندانشان در زندان های رژیم بعثی در زیر شکنجه های ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

 چنین خانواده هایی تلخ ترین لحظه ها را زمانی تجربه کردند که  هر کس فرزند آزاده خود را در آغوش می فشرد و اینان هنوز چشم به راه دوخته بودند که شاید خبر شهادت فرزند ، اشتباه باشد.

خانواده شهید فرخی راد و خصوص فرزندان گرامی ایشان جزء چنین خانواده هایی در دزفول قهرمان بودند.

معلم شهید محمد فرخی راد ، شهیدی که سال ها در اردوگاه های عراق به سوادآموزی پرداخت و سرانجام اجر مجاهدت هایش را با شهادت گرفت و در اسارت به شهادت رسید.

دو پست کامل شامل خاطرات ، تصاویر نامه ها و روایت شهادت شهید فرخی راد را دو سال پیش کار کردم که توصیه می کنم اگر نخوانده اید ، از اینجا  و اینجا مطالعه بفرمایید.

اما امروز به یاد و خاطره این شهید عزیز ،آخرین صدای به یادگار مانده از ایشان را که از بخش فارسی رادیو عراق پس از اسارت ایشان پخش و توسط خانواده ضبط گردیده است برای دانلود میهمانان عزیز الف دزفول قرار می دهم.

این آخرین نوایی است که از معلم شهید محمد فرخی راد به گوش مردم و خانواده اش رسید و پس از آن دیگر نوای شهید از بهشت به گوش می رسد.

آخرین صدایی که از شهید فرخی راد از رادیو عراق به گوش رسید

لازم به ذکر است که پیکر پاک و مطهر این شهید والامقام به همراه شهید آزاده منصور رهیده در مرداد ماه ۸۱ به میهن اسلامی رجعت و در شهید آباد دزفول به خاک سپرده شد.

شادی روح این دو شهید عزیز صلوات و فاتحه ای قرائت بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا