با مسئولیننقد نوشته‌ها

 میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول(فصل سوم)

فصل سوم ( اولین پیشنهاد برای حل مشکلات )

بالانویس ۱:

دردو پست قبل موضوع عدم رسیدگی و توجه مسئولین امر به مسئله یادمان شهدای گمنام و  نیز برخی از  اشکالات مربوط به یادمان شهدای گمنام دزفول مورد بررسی قرار گرفت. در این پست به ارائه راهکار در خصوص حل مشکلات موجود می پردازیم.

 میهمان نوازی به سبک مسئولین دزفول

فصل سوم ( اولین پیشنهاد برای حل مشکلات )

 

 با بررسی مشکلات موجود در محل یادمان(پست قبل )، می توان به این نتیجه دست یافت که حل بسیاری از این مشکلات هم زمان­بر است و هم مستلزم صرف هزینه های بالا. لذا باید پیشنهادی ارائه شود که با کمترین هزینه  زمانی و ریالی ، هم اجرایی باشد و هم بخش عمده ای از مشکلات مطرح شده را در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع نماید.

«الف دزفول» دو پیشنهاد را در این خصوص ارائه می دهد و امیددارد که مورد بررسی و تحلیل مسئولین و متخصصین امر قرار گرفته و اندکی وضعیت این شهدای عزیز و این مهمانان بی نام و نشان ، جزء دغدغه های مدیران دزفول قرار گیرد.

در این پست اولین پیشنهاد که پیشنهادی بنیادی ، با نگاه به آینده و قابل تامل است و نیاز به برنامه ریزی های متنوعی دارد با ذکر دلایل و مستندات ارائه می شود و پیشنهاد دوم که پیشنهادی کوتاه مدت و زودبازده تا حل مشکلات موجود وحصول نتیجه ای پایدار است در پست بعدی به استحضار می رسد.

 

قبل از ارائه دو پیشنهاد لازم است که به این نکته اشاره شود که جهت تحقق هر دو پیشنهاد لازم است ابتدا یک هیات امنا به سرپرستی امام جمعه محترم و نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر ، دفترنماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی ، بنیاد شهید و امور ایثار گران، فرماندهی سپاه، اداره اطلاعات ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، شورای جلسات قرائت قرآن، دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، دانشگاه جندی شاپور، اداره میراث فرهنگی و اداره آب و برق و سایر دوایر دولتی شهرستان جهت رسیدگی به این امر مهم تشکیل و مسئله به جدیت مورد بررسی قرارگیرد.

و اما پیشنهاد اول :

اولین پیشنهاد انتقال پیکر مطهر این شهدای والامقام از محل کنونی به محلی دیگر است. بله. درست متوجه شدید. انتقال شهدا به یک محل دیگر. محلی با ویژگی های منحصر به فرد که مشکلات محل کنونی را نداشته باشد.

شاید این پیشنهاد دور از ذهن باشد، اما من روی این موضوع ساعت ها فکر کرده و تحلیل و بررسی انجام داده ام و به استناد مطالب زیر این پیشنهاد را عملی ، کم هزینه و پربازده و آینده دار می دانم.

 

محل پیشنهادی من میدان شیخ انصاری ( میدان روبروی سینما بهمن ) می باشد که به دلایل زیر برای این امر فوق العاده مناسب است:

 

سازه موجود در میدان شیخ انصاری

 ۱) در این میدان سازه ای شبیه یادمان وجود دارد که بدون هیچ استفاده ای رها شده است  و اصلا معلوم نیست فلسفه ساختن آن و این همه هزینه کرد چه بوده است. این سازه هم از لحاظ ارتفاع بسیار بلند است و دارای دورنمایی زیبا می باشد و هم فضای زیر این سازه چنان وسیع است که قابلیت دفن ۸ شهید بزرگوار را دارد و لذا نیاز به هیچگونه هزینه برای تعمیر و یا ساخت یادمان وجود ندارد.

 

۲) این محل در ورودی اصلی شهر قرار دارد و از محل های پرتردد محسوب می شود و این خود مزیتی بزرگ  جهت قرارگرفتن یادمان شهدای گمنام می باشد.

 

۳) فضای سبز وسیع و زیبای اطراف این سازه هم دارای چمن کاری  و درختکاری مناسب است و هم دارای آب نماهای زیبایی می باشد که صرف هرگونه هزینه جهت محوطه سازی را منتفی می کند.


۴) وجود درختان متعدد امکان استفاده از سایه مطبوع و آجرفرش بودن بخش های محل تردد ، فضایی زیبا را به وجود آورده است.

 

۵) با توجه به ویژگی های منطقه برای پارک انواع وسایل نقلیه سبک و حتی سنگین  ظرفیت بالایی وجود دارد.

 

۶) هیچگونه نیازی به صرف هزینه برای روشنایی آن محل وجود ندارد و تقریبا روشنایی کامل و زیبایی خاص خود را دارد.

 

۷) این محل هم در روز می تواند مورد استفاده مردم قرارگیرد و هم به دلیل وجود امکاناتی همچون فضای سبز، روشنایی مناسب، آبخوری و . . .  می تواند شب ها مورد استفاده قرار گرفته و مردم همزمان با تفریح خود از زیارت شهدا بهره مند شده و از برکاتشان استفاده کنند.

 

۸) این محل از محل های شلوغ و پر تردد شهرستان است و لذا دیگر مشکل تجمع معتادین و اراذل کمتر شده و با حضور مردم جهت زیارت شهدا ، چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

 

۹) با توجه به نزدیکی محل یادشده به گلزار بهشت علی ، می تواند عصرهای پنجشنبه ، رونق داشته و خانواده های معظم شاهد و ایثارگری که به زیارت فرزند شهیدشان می روند، در این محل نیز حضور یابند.

۱۰) با توجه به اینکه چندی پیش چنین اقدامی جهت جابجایی مزار شهید معظم بهنام محمدی صورت گرفت و پیکر پاک و مطهر ایشان با اجازه  آقایان علما به طرز مهندسی خاصی ، به محل دیگری منتقل گردید ، چنین اقدامی ناممکن و دور از ذهن نخواهد بود.

 

این اقدام کاملا  عملی بوده و می تواند طی یک مراسم ویژه صورت گیرد و به نظر حقیر تمامی مشکلات موجود در محل کنونی یادمان با این اقدام دیگر وجود نخواهد داشت و دزفول نیز مانند بسیاری از شهرستان ها می تواند از برکات حضور این شهدا بیشتر استفاده کند و مردم نیز به بهترین شکل به زیارت شهدا پرداخته و حتی اگر برای تفریح به پارک مورد نظر می روند ، از عطر شهدا معطر شوند.

 

این اولین پیشنهاد و بهترین راهی است که به ذهن حقیر رسیده است. لطفا یاوران و همسنگران الف دزفول در این خصوص نظر داده و از طرفی منتظر پیشنهاد دوم باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا