تاریخ‌نگاری

همراه فرشتگان به زیارت برویم

گزارشی از روند پیشرفت وضعیت یادمان شهدای گمنام دزفول و برنامه عصر پنجشنبه های یادمان

همراه فرشتگان به زیارت برویم

گزارشی از روند پیشرفت وضعیت یادمان شهدای گمنام دزفول و برنامه عصر پنجشنبه های یادمان

 

اواخرفروردین ماه وهمچنین اردیبهشت ماه  بود که الف دزفول ۵ پست مختلف در ارتباط با یادمان هشت شهید گمنام دزفول منتشر کرد که در آن به بررسی کم لطفی و بی تدبیری و نیز وعده های سرخرمن برخی از مسئولین شهری در خصوص این مکان مقدس پرداخت و انتقاداتی را مطرح  و پیشنهادهایی عملی و راهگشا را ارائه کرد که متاسفانه هیچ پاسخی از هیچ مسئولی دریافت نگردید.

الف دزفول، در ۱۹ اردیبهشت ماه فراخوانی جهت پیدا کردن مشخصات ( سن، نام عملیات ، محل شهادت) شهدای گمنام مدفون در این یادمان منتشر کرد که سرانجام با پیگیری های مردمی در ۲۵ اردیبهشت ماه این مشخصات از کمیته جستجوی مفقودین تهران بدست آمده و منتشر گردید. اما متاسفانه هنوز اینکه کدام مزار متعلق به کدام یک از این شهداست مشخص نگردیده است.

در مرحله بعد، وقتی تنها راه رسیدگی به وضعیت یادمان،حضور گروه های خودجوش مردمی احساس شدو اینکه کار به مردم سپرده شود و از مسئولین آبی گرم نخواهد شد، الف دزفول در ۲۴ خردادماه فراخوانی منتشر کرده و از مردم خواست تا جهت بهبود فضاسازی وهمچنین مهیا کردن محل یادمان جهت زیارت مردم خصوصاً در عصرهای پنجشنبه ، کمک های مالی خود را ارسال کنند.

با جمع آوری این کمک ها از طرف مردم و همچنین پیگیری های مجدانه جناب سرهنگ صفار ، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس و همکاری برادر بسیجی آقای سرتیبی فرمانده حوزه مالک ، کارهای مقدماتی انجام شد و برنامه عصرهای پنجشنبه یادمان شامل موکت شدن محل ، ساخت نماد مزارشهدا به همراه سبدهای گل ، هموارسازی محوطه اطراف و گل کاری، ایستگاه صلواتی و .. صورت گرفت که در این میان هر کس ، به نوبه خود هرکاری که از دستش بر می آمد انجام داد.

نهایتا ۲۹ خرداد ماه اولین هفته ای بود که محل یادمان شاهد برگزاری اولین برنامه عصرهای پنجشنبه گردیدو از آن پس هر عصر پنجشنبه حتی در ماه مبارک رمضان برنامه یادمان برقرار و شاهد حضور مردمی بودیم.

در ۴ تیرماه هم گزارشی از حضور مردم و نیز چگونگی کمک های مردمی و نهادهای مختلف در الف دزفول منتشر گردید که از مردم و مسئولینی که همکاری نمودند تشکر و قدردانی گردید.

و اما در این فاصله با پیگیری های جناب سرهنگ صفار ، مدیر محترم مرکز فرهنگی دفاع مقدس (که جا دارد در همین مجال از وظیفه شناسی و احساس تکلیف و پیگیری ایشان و سایر نهادهایی که با ایشان همکاری کردند تشکر کنم )و همچنین  جناب سروان سرتیپی کارهای دیگری در جهت بهبود وضعیت یادمان صورت گرفته است که به شرح زیر ارائه می گردد:

۱- اولین و بهترین خبر اینکه وضعیت روشنایی شب ها در یادمان تا حدود زیادی مرتفع گردیده است و با نصب ۸ عدد نورافکن فضای یادمان بسیار زیباتر از قبل شده است.

 

۲- گروهی به عنوان خادمان شهدای گمنام یادمان دزفول تشکیل شده است که در برگزاری مراسمات و خصوص برنامه عصر پنجشنبه ها ، کارخود را شروع کرده اند و از تمامی جوانان متعهد دزفول دعوت می شود با عضویت در این گروه ، خادمین افتخاری شهدای گمنام شوند. لازم به ذکر است که جهت عضویت در گروه خادمان شهدای گمنام دزفول می توانید از طریق پیامک به شماره ۰۹۱۶۳۴۳۶۴۱۴ تقاضای خود را مطرح فرمایید.

 

۳- محوطه اطراف یادمان با همکاری شهرداری تسطیح گردیده و گل کاری ها به ثمر نشسته اند و باغچه های اطراف یادمان بسیار زیباتر از قبل نمود دارند.

۴- ایستگاه صلواتی هر عصر پنجشنبه برقرار و میزبان زائران عزیز می باشد که همشهریان عزیز می توانند کمک های نقدی خود را جهت پذیرایی ایستگاه صلواتی و سایر مخارج موجود به مسئولین مربوطه تحویل دهند.

۵- سیستم صوتی برقرار شده است و هنگام زیارت همشهریان عزیز ، مناجات ها و اشعار و نوحه های مناسب پخش می شود.

و اینک تنها خواسته الف دزفول همکاری و مشارکت مردمی جهت برنامه عصر پنجشنبه هاست.

مهمترین نکته حضور پرشور مردمی است. حضور همشهریان عزیز و مردم شهید پرور دزفول قهرمان.

همشهریان عزیز از تمامی ابزارهای رسانه ای و شبکه های اجتماعی و  پیامک و . . . جهت اطلاع رسانی استفاده کنند. به همدیگر خبر دهند. به اقوام. به آشنایان. به همسایگان . به دوستان.

رسانه های دزفول دست به دست هم بدهند و اطلاع رسانی کنند و خود حضور داشته باشند. حضور مردم را پوشش خبری دهند.

خبردهند تا همه پر از شور و احساس جهت ادای احترام و قدردانی از این شهدا حضور یابند. این شهدا غریبند و مهمان شهرمان هستند و این تکلیف است بر ما تا میزبان خوبی باشیم.

راستی در همین روزهای گذشته کارهای ارزشمندی هم در این خصوص انجام شد.

مثل کار فوق العاده جالب گروه کوه نوردی بسیج که یک صبح جمعه مبدأ راه پیمایی خود را یادمان شهدای گمنام قرار دادند و با نثار فاتحه به روح پرفتوح این شهدا برنامه شان را آغاز کردند که جای بسی تقدیر دارد.

 

و یا جلسه قرآن مسجد آقا حبیب که عصر  پنجشنبه ای آمدند و با قرائت زیارت عاشورا  در کنار مزار شهدا جلسه شان را برگزار کردند.

 

 تداوم چنین برنامه هایی بسیار بسیار موثر خواهد بود و در معرفی و رونق این مکان مقدس بسیار نقش خواهد داشت.

بیایید عصرهای پنجشنبه به زیارت این گمنامان نام آشنا برویم و  حضور پر رونقی داشته باشیم. سعی کنیم خود را ملزم کنیم که همیشه و خصوص عصرهای پنجشنبه زاتر این شهدای والامقام شویم که به قول دکتر سنگری مقام برخی از شهدا از مقام امام زادگان هم بالاتر است.

هر کس به هر ترتیب که می تواند در رونق یافتن این محل  و این یادمان دست همکاری بدهد.

با قدمی یا قلمی یا درمی

وعده ما عصرهای پنجشنبه ، یادمان شهدای گمنام دزفول ، روبروی امام زاده رودبند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا