خاطره شهداصوتفیلم
موضوعات داغ

فراموشمان نکنید

روایت شهید مسعود کیانی

فراموشمان نکنید

روایت شهید مسعود کیانی

فایل صوتی سخنرانی شهید بعد از عملیات بستان + فیلم مصاحبه با شهید چند روز قبل از شهادت

انتشار برای اولین بار پس از ۴۱ سال

ریزنقش و پرکار

مسعود کیانی ، نوجوانی ریز نقش و آرام، کم حرف و محجوب و بدور از هر گونه هیاهوی دوره نوجوانی. او از همان روزهای نخستین تاسیس ذخیره سپاه در سال ۱۳۵۸ به آن گروه مقدس پیوست و علیرغم اینکه عموهایش از مسئولین و فرمانده هان سپاه بودند، اما هیچگاه برای خود حق ویژه ای قایل نبود و ترجیح می داد در گمنامی در کنار سایر همرزمان خود در جبهه ها حضور پیدا کند.

لبخند بر لب و اندوه در دل

از همان دسته آدم ها بود که هميشه تبسمي شيرين برلب داشت و اندوهي پايدار در دل . اندوه مقدسی از جنس همان اندوه هایی که امیرالمؤنین می فرماید: « مومن اندوهش در دل و تبسمش در چهره است»

 

سلسله جبال شوق

از درب خانه که وارد می شد، انگار طراوت و سرزندگی وارد می شد. بچه ها در نهایت شور دورش حلقه می زدند و او محبتش را باران وار بر سرشان می ریخت. می گفت و می خندید و شور می ریخت در دل خواهرها و برادرهایش. گاهی حتی یک نوشابه هم اگر دستش بود، آن را بین بچه ها به عدالت تقسیم می کرد.

همیشه برای بچه ها هدیه های کوچکی داشت. حتی برای فعالیت های انقلابی اش اگر به قم می رفت ، بدون سوغات برای خواهرها و برادرها بر نمی گشت و همین رفتارها بود که همه اهل خانواده را در شعاع محبتش مجذوب کرده بود.

روایت بستان

در عملیات طریق القدس که منجر به آزادی بستان شد شرکت کرد. پس از بازگشت پیروزمندانه رزمندگان به دزفول، در مراسم استقبالي كه در مسجد جامع برگزار شده بود، برای سخنرانی و خاطره گویی انتخاب شد. او با بيان شيرين و دلچسب هميشگي اش ضمن تشريح مختصري از عمليات ، به ذكر امدادهاي غيبي و لطف و عنایت امام زمان و اهل بیت(ع) به رزمندگان پرداخت و آنگونه سخن گفت كه صدای گریه مردم ، در صحن مسجد جامع پیچید.

فایل صوتی سخنرانی شهید مسعود کیانی پس از عملیات طریق القدس در مسجد جامع دزفول + مصاحبه شهید با رادیو دزفول

آخرین تصویر یادگاری

در مصاحبه ای که قبل از عملیات فتح المبین با او انجام شد، در همان ثانیه های اندک ، جملاتی زیبا از خود به یادگار گذاشت:

« در این حمله هم که بزودی انجام شود ، قرار است مقدار زیادی از سرزمین های اسلامی ما آزاد شود. الحمدلله روحیه بچه ها خیلی عالی تر از قبل است. امیدوارم تا بحال که نسبت به نیروهای متجاوز عراقی حالت تدافعی داشتیم ، حالا یک حالت تهاجمی بخودمان بگیریم و انشاء الله بوسیله همین حمله آینده تا کربلا پیش برویم و ظلم صدام و صدامیان را از سر مردم مظلوم عراق و دیگر مظلومان در جهان کوتاه کنیم »

فیلم مصاحبه با شهید چند روز قبل از شهادت

آخرین وداع

مادرش می گوید:

آن روز که برای آخرین بار برای خداحافظی در آغوشش گرفتم ، به وضوح تغییرات چهره اش را ادراک می کردم. حس غریبی بود. صورت مسعود سفیدتر و گل انداخته تر از همیشه بود. انگار منبعی از نور باشد. من این حقیقت را می دیدم و همانجا بود که به دلم افتاد مسعود رفتنی است. با اینکه ندایی در درونم از شهادتش می گفت، اما سد راه رفتنش نشدم. می دانستم خواسته ی همیشگی و آرزوی قلبی مسعود همین است.

 

آخرین سطرها

مسعود در آخرین سطرهایی که در زمانه و زندگی اش بر روی کاغذ و در آخرین ثانیه های حیات مادی اش، نگاشته است، این چنین روایت می کند:

«  هم اكنون مشاهده مي كنم جواناني كه از چهره شان نور مي تابد و منتظرند كه هرچه زود تر موقع مقرر فرا رسد و خود را محو در جمال الله كنند به او بپيوندند تا جاويد گردند . اينها سربازان امام زمان هستند وعاشقان راه الله اند و ياوران امام. و اينها براي شما پيام دارند ، اولين پيامشان اين است كه آنها را فراموش نكنيد ، آنها براي نجات مظلومين از جور ستم ظالمين خود را فدا مي كنند و از شما مي خواهند كه راهشان را ادامه دهيد.

هر چند كه ما موفق به ديدن حكومت حضرت مهدي (عج) نشديم اما خوشحاليم كه زمينه آن حكومت جهاني را به دست مومنان غيور و پايدار مشاهده كرديم و مطمئنيم كه انشاء الله ايران ، مركزي براي بوقوع پيوستن حكومت منجي انسانها خواهد بود»

تصویر وصیت نامه شهید مسعود کیانی

 

 

 

شهید مسعود کیانی متولد ۱۳۴۲ در مورخ هفتم فروردین ماه ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین و در منطقه سایت ۵ به شهادت رسید و مزار منورش در گلزار شهدای شهیدآباد دزفول زیارتگاه عاشقان است

با تشکر از: حاج مصطفی – مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول  و سایت تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا