دل‌نوشته‌ها

واقعاً ما دیگه چرا . . .

رنجنامه ای خظاب به دوستان به قلم «محسن ریاضی»

مصباح

🌹 وبالنجم هم یهتدون🌹

✍محسن ریاضی

⭕️واقعا ما دیگه چرا⁉️

(رنجنامه ای خطاب به دوستان)

داشته های فرهنگی هر شهر و دیاری مولفه‌های اصلی بازشناسی هویت مردمان آن دیار است که نسل های بعدی با اتکا به آن، از پذیرش فرهنگ‌های مهاجم در امان می مانند.

پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی و مذهبی ایرانیان را که در میان اغلب مردم مسلمان و مومن رایج اما در میان حاکمان غریب بود به عنوان فرهنگ غالب، رسمی و پذیرفته شده تثبیت نمود.

دفاع مقدس با آن ویژگی های ممتاز و درخشان خود یکی از برگهای زرین این فرهنگ دینی است که شناخت و شناساندن بایسته های آن در شکل‌گیری هویت اسلامی انقلابی نسل‌های جوان نقش اساسی ایفا می‌کند.

دزفول قهرمان که به حق، پذیرای لقب پایتخت مقاومت ایران اسلامی است، در بردارنده هویتی اصیل و شناخته شده در کشور، منطقه و حتی جهان است، اما بیان شاخصه‌های این مقاومت شناسنامه‌دار، مستلزم ثبت خاطرات و وقایع ماندگار این دیار و نشر آن برای بازشناسی هویت واقعی مردمان این شهر مظلوم اما ایستاده و مقاوم است.

اخیراً دوستان جوانی با همتی ستودنی اقدام به جمع‌آوری و ثبت خاطرات آن روزهای سنگین و حماسی نموده و در قالب های بسیار زیبا عرضه می‌نمایند. اما مع الاسف، این آثار زیبا از ناحیه علاقه‌مندان فرهنگ مقاومت، پایداری، شهید و شهادت مورد استقبال چندانی واقع نشده و کمکی در نشر این آثار حماسی نمی‌شود و با عرض تاسف شنیده شده که برخی دوستان انقلابی و متدین از درج چنین مطالبی در کانالها و پیج های خود پرهیز می کنند آن هم به یک دلیل: ریزش دنبال‌کنندگان و فالوور ها‼️

ظاهراً کمتر کسی برای برقراری هویت دینی و انقلابی خود حاضر به هزینه دادن است(که کار برای فرهنگ دفاع مقدس نه تنها هزینه که کلاً فایده است).

یادمان باشد کسانی عزیزترین داشته، (جان خود) را هزینه کردند تا امروز ما به راحتی به دنبال جمع کردن فالوور آن هم به هر قیمتی باشیم.

واقعا ما دیگه چرا⁉️

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا